Opgelost door ABN AMRO: Bureaucratische afhandeling bankzaken via Nabestaandendesk

Ellen603

Mijn vader is eind januari overleden. Kort daarna heb ik contact gehad met de Nabestaandendesk van de ABN AMRO. Daar de eerste informatie gedeeld en aangegeven dat producten kunnen blijven bestaan zoals ze zijn.
Via een aangetekende mail heb ik alle stukken ontvangen. Direct al veel meer informatie en gegevens die ingeleverd moesten worden dan bij andere banken. Maar goed: ik begrijp de zorgvuldigheid.

Het duurde even voordat alle stukken verzameld waren. In de tussentijd ontstond een situatie waarbij duidelijk werd dat de oorspronkelijke lijn voor behouden van producten, zou veranderen omdat mijn moeder meer bekend is met bankzaken regelen via een andere bank. Dit kon aangetekend worden op het bevestigingsformulier.

Ik heb alle stukken ingeleverd bij een bankkantoor. Na twee weken had ik nog geen reactie ontvangen van de Nabestaandendesk over afhandeling (terwijl in de brief stond dat binnen 7 werkdagen gereageerd zou worden), heb ik weer contact opgenomen.

Ik kreeg te horen dat de aanpassing die ik had doorgegeven de verdere afhandeling blokkeerde. Er was geen IBAN nummer opgegeven waar naartoe geldzaken overgemaakt konden worden. Daarover was ik nooit geïnformeerd, noch toen ik het advies tot aanpassing kreeg, noch toen ik de bescheiden inleverde. Er is daarbij ook niet ingegaan op mogelijk lopende incasso's of over een effectenrekening die niet opgeven kon worden op deze manier.

Er zou een formulier toegezonden worden voor opgave van het IBAN nummer. Dat formulier is tot op heden niet door ons ontvangen. Contact met de Nabestaandendesk brengt ons niet verder. Ik heb het bevestigingsformulier met klacht nogmaals toegestuurd. Nu in orginele staat: producten kunnen blijven bestaan.

Na een week weer contact met de Nabestaandendesk. Post is niet bij hen binnengekomen. En wederom geen enkel teken van dienstbaarheid vanuit de ABN AMRO om dit op gelost te krijgen......

Contact opgenomen met de klachtenservice van de ABN AMRO om een klacht hierover in te dienen. Ik word terug verwezen naar de Nabestaandendesk.

Ik zou graag zien dat de Nabestaandendesk iets meer zijn best doet om de Nabestaanden te ondersteunen in dit proces. Ik zou graag zien dat zij in ieder geval actiever reageren, dat ze een formulier nogmaals toesturen, dat ze er voor zorgen dat toegang tot de rekening voor mijn moeder geregeld wordt, zonder dat wij daarvoor weer allerlei stappen moeten zetten....

ABN AMRO
    Goedemorgen mevrouw E. Oostra

Bedankt voor ons telefonisch gesprek van zojuist. Ik snap dat je dit graag goed geregeld wilt hebben. Sorry voor de rommelige afwikkeling tot zo ver.
    De verdere afwikkeling hebben we kunnen bespreken.
    Volgens afspraak hebben we binnenkort weer contact over de afwikkeling.

Bas
    ABN Amro Webcare
    ABN AMRO
    Beste Ellen603,

Zojuist heb ik je gesproken over de afhandeling van de bankzaken naar aanleiding van het overlijden van je vader. Dank voor dit gesprek!
    Als het goed is worden alle bankzaken nu op een nette manier verder met jullie afgehandeld. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag.

Rob
    ABN AMRO Webcare

Ellen603
Er is uiteindelijk correct gehandeld waardoor de bankzaken nu conform wens zijn omgezet / afgehandeld.

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?