Opgelost door ABN AMRO: Bureaucratische stroperigheid bij Nabestaandendesk

Paulus4823

Mijn moeder, klant van ABN Amro, in bezit van alleen een rekening courant, overleed in december. Ik was gemachtigd op haar rekening en had toegang tot haar rekening via internetbankieren.
Ik meldde haar overlijden direct en de volgende dag werd, zoals verwacht, haar rekening geblokkeerd. Tot zo ver alles zoals het hoort.
Ik kreeg een brief van de Nabestaandendesk met info over wat te doen. Ik stuurde de bank zoals gevraagd een Verklaring van Erfrecht, een Akte van Overlijden en een kopie van mijn identiteitsbewijs. Dit alles duurde enkele weken omdat de notaris onderzoek moest doen. Toen ik alles eindelijk had ingeleverd op 18 januari belde ik met die Nabestaandendesk ( zelf werd ik niet geinformeerd over de afhandeling en de duur ervan).Resultaat : het zou nog TWEE tot DRIE weken duren voordat de rekening van mijn moeder gedeblokkeerd kon worden! Een doodsimpele klant met uitsluitend een doodsimpele rekening, die blijkbaar niet in een dag of wat gedeblokkeerd kan worden. Intussen stapelen de rekeningen en niet te incasseren bedragen ( aanmaningen) zich op.
Die kun je door de nabestaandendesk laten betalen, maar daarvoor moet je met al die paperassen naar een bankkantoor. Zelf scannen en via de mail opsturen mag niet. Ook weer een hoop gedoe. En intussen weet ik niet wat er nog op die rekening staat.Ik schiet het nu maar zelf voor.

En om weer toegang te krijgen tot internetbankieren moet ik ook weer apart naar het bankkantoor. De nabestaandendesk kan mijn oorspronkelijke bevoegdheid kennelijk niet herstellen.

Al met al: een slechte service. Maakt een nodeloos bureaucratische indruk. Zorgvuldigheid is prima, maar dat het zo lang moet duren is bespottelijk.

P. Hartman, Amersfoort

P.S. Ik probeerde de klacht vanavond ( zondag 28 januari) in te dienen bij de ABN zelf. Website bleek onbereikbaar!

ABN AMRO
    Beste Paulus4823,

Wij hebben elkaar vandaag meerdere malen telefonisch gesproken. Ik ben blij dat we weer een stuk helderheid hebben gekregen en een tijdsindicatie. Het is niet prettig om zolang te moeten wachten en zelf in de actie te moeten schieten. Dat is vanaf nu ook niet meer nodig. Zoals afgesproken bel ik er volgende week dinsdag weer achteraan en neem dan contact met u op. Bedankt voor uw begrip en geduld. Voor nu veel sterkte nog met alles.

Mw. L. Salama
    ABN AMRO Webcare

Paulus4823

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?