Klacht ABN AMRO: Communicatiesnelheid ABN-AMRO 19e eeuws ondanks telefoon en glasvezel

sad Niet opgelost
Jan van der Meer

Ik heb sinds jaren een kluisje bij de ABN-AMRO in Leiden. Nu ik in Haarlem woon wil ik dat graag overzetten naar een kantoor alhier. Het blijkt onmogelijk telefonisch geïnformeerd te worden over de mogelijkheden van een kluisje in Haarlem. Via het centrale nummer krijg ik een medewerkster aan de lijn die zegt dat ik daarvoor een afspraak op kantoor moet maken. Als ik zeg dat me dat teveel tijd kost en ik alleen even wil horen wat er mogelijk is biedt ze aan om het betreffende kantoor per email te vragen om mij te bellen. Het lijkt me handiger als ze mij het telefoonnummer van het betreffende kantoor geeft zodat ik e.e.a. zelf kan overleggen, 5 minuten werk en klaar is Kees. Dat kan niet. Ik stel voor dat ze dan nu het bijkantoor belt en vraagt of ze mij even willen bellen. Dat kan niet. Dan in hemelsnaam maar per email en ik vraag haar mij een kopietje te sturen. Een kopietje? Dat kan niet. Op mijn vraag hoe ik dan weet of de email überhaupt is verstuurd en hoe lang ik dan moet wachten op een reactie is het antwoord: opnieuw contact opnemen als ik over 3-4 dagen niet ben gebeld. Lachwekkend als het niet zo treurig is, anno 2017 moet ik dagen wachten op contact met de bank over zo iets lulligs als een kluisje! Ik zal het verder niet hebben over de tijd die het kost om uit zoeken hoe per email of schriftelijk een klacht bij de bank kan worden ingediend.

Ik verwacht anno 2017 binnen 2-3 uur een reactie op een vraag over de mogelijkheden van een kluisje/safeloket

ABN AMRO
    Goedemiddag meneer Van der Meer,

Wij hebben vanochtend telefonisch contact gehad over uw klacht. Ik kan me voorstellen dat u meer duidelijkheid wilt. Zoals aangegeven hebben wij gisteren en vandaag contact gezocht met het kantoor in Haarlem. Zojuist heb ik de terugkoppeling gekregen dat u gebeld bent en uw klacht naar tevredenheid besproken is evenals de vervolgstappen.

Ik hoor graag hoe u het gesprek heeft ervaren en of wij deze klacht naar tevredenheid kunnen sluiten.

Mw. L. Salama
    ABN AMRO Webcare
    beste mevrouw Salama,

Ik ben gebeld door een uiterst vriendelijke mevrouw en het overzetten van mijn kluisje in Leiden naar eentje in Haarlem is naar tevredenheid besproken. Mijn klacht ging echter eerst en vooral over de moeite en tijd die het kost om zoiets simpels te regelen. Door alle communicatie van uw bedrijf te laten lopen via één punt met medewerkers die geen idee hebben wie hun klanten zijn laat u zowel uw employees als uw klanten in de steek. Uw employees omdat het werk een stuk minder leuk wordt als je niet weet met wie je te maken hebt en uw klanten omdat die als het een beetje tegenzit in een kafkaëske doolhof verzeild raken. Mijn probleem(pje) is dit keer opgelost, uw probleem nog lang niet.

Jan van der Meer
Mijn kluisjesprobleem lijkt opgelost, mijn klacht ging echter vooral over de communicatie met de bank waarbij de klant in een vicieuze cirkel terecht komt die alleen te doorbreken is via externe kanalen zoals dit klachtenkompas

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?