Klacht ABN AMRO: de abn amro bank heeft diefstal mogelijk gemaakt.
Details
Klacht
Mijn klacht is als volgt,Op 8 Juli 2022 heb ik voor mijn dochter die 17 jaar is een jongeren groeirekening geopend om het spaargeld van de kinderbonusrekening daar op te kunnen storten om daarvan haar studie te betalen.
Dit geld is mijn eigen geld, welke ik op een apparte rekening heb willen zetten, om hiermee de studie van mijn dochter te kunnen betalen.
Op 6 November 2022 blijkt dat mijn ex-man!! het bedrag van 8498,50 euro van deze rekening heeft afgehaald, dat naar zijn prive rekening heeft overgemaakt, en ik nu verder niet weet waar dat geld is gebleven. Uw bank is op de hoogte dat ik duurzaam gescheiden van mijn ex-man leef, en onze geldstromen volledig gescheiden zijn.
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een ex-man waar ik al anderhalf jaar geleden van gescheiden ben, uberhaupt aan deze rekening ( die ik heb geopend voor mijn dochter) kan komen en het geld er van af kan halen zonder mijn weten, zonder mijn toestemming.
Ik vind het ronduit schandalig dat jullie het mogelijk hebben gemaakt dat dit heeft kunnen gebeuren en ik stel jullie hiervoor ook aansprakelijk, wat als ik nog extra eigen geld erop had gezet, dan had hij dat ook kunnen stelen, want dat is het...diefstal!! Klaarblijkelijk hebben jullie de systemen niet op orde, en kunnen niet de privacy waarborgen waarop iedere rekeninghouder mag vertrouwen. Ook heeft u niet de moeite genomen contact met mij op te nemen voordat de toegang tot de rekening aan mijn ex-man vertrekt is.
Verder is uw Wwft en KYC controle niet op orde in dit klantendossier, want ogenschijnlijk laat u het toe dat een derde met jullie goedvinden een complete rekening kan plunderen, terwijl er toch een melding moet ontstaan aan jullie zijde wanneer iemand toegang krijgt tot een rekening en dan het volledige bedrag overboekt naar een andere rekening, die enkel op naam staat van hemzelf.
De kranten staan vol van bankafdelingen die zich bezighouden met compliance, maar een dergelijk gevan van fraude/witwassen/diefstal die door jullie zelf gefaciliteerd wordt, kan dan niet door jullie controlesystemen opgespoord en tegengehouden worden? Het lijkt mij duidelijk dat dit nooit had kunnen gebeuren als jullie systemen op orde waren.
Ik heb nu totaal geen zicht meer waar het geld is of wat ermee gedaan wordt, en mijn ex wil verder geen informatie verschaffen over het doel en locatie van dit geld.
Ik neem dit zeer hoog op, en eis van jullie dat dit geld terug komt op de rekening van mijn dochter!
Gewenste oplossing
Ik wil dat ze verantwoordelijkheid nemen voor hun fout in het systeem, dat zij het mogelijk hebben gemaakt dat dit heeft kunnen gebeuren.En dat ze ervoor gaan zorgen dat het weggesluisde geld terug komt op de rekening van mijn dochter.
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.