Klacht ABN AMRO: De rentebedenktijd wordt onjuist toegepast

Robert

Voor een aantal hypotheekdelen start de rentebedenktijd op 1 maart 2016. De ABN wil de rente echter niet eerder aanpassen dan 1 april 2016. Omdat actuele hypotheekrente een stuk lager ligt dan mijn huidige hypotheekrente wordt ik hierin voor een maand benadeeld. De bankmedewerker verteld dat komt doordat het systeem van de bank dit niet anders kan verwerken. Persoonlijk vind ik het pure diefstal in een modern jasje

Ik wil dat ik de hypotheekrente gelijk aan het begin van de rentebedenktijd word aangepast. En niet pas een maand later.

ABN AMRO
    Beste Robert,

Hartelijk dank voor uw bericht. Wanneer uw rentevast periode afloopt en een hypotheek heeft met rentebedenktijd, snap ik dat u hier zo gunstig mogelijk gebruik van wilt maken.

U geeft aan dat uw rentebedenktijd in gaat op 1 maart 2016. Dat betekent dat u vanaf dat moment een nieuw rentepercentage kunt kiezen voor de volgende periode. Deze nieuwe rentevaste periode gaat dan in per de eerste van de volgende maand. Als u op 1 maart direct een nieuw rentepercentage kiest voor de volgende periode, zou dit in uw geval op 1 april 2016 in gaan.

U kunt dit eventueel nalezen op onze website via http://abn.com/productvoorwaarden. U kiest dan voor het document ‘Woning Hypotheek’.

Als oplossing van uw klacht geeft u aan graag te zien dat de nieuwe renteperiode in gaat op de dag dat de rentebedenktijd start. Die oplossing kan ik u helaas niet bieden.

Wel breng ik u graag in contact met een collega van de afdeling hypotheken die u kan helpen bij het kiezen en starten van een nieuwe rente. Mocht u dit op prijs stellen hoor ik het graag zodat ik u hiervoor kan bellen.

Dhr. E. van der Struijk
    ABN AMRO Webcare

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?