Klacht ABN AMRO: Door fraude heeft ABN AMRO mijn rekening geblokeerd terwijl ik de slachtoffer ben.

TaoufikEL

Ik was me bank pas kwijt en enkele dagen later zag ik dat er geld was gestort op me rekening en eindstand ook eraf gehaald. Daarna wou ik kijken waar ze hadden gepint en blijkt dat me rekening geblokkeerd was door ABN AMRO. Alleen kan ik me rekeningen niet betalen. Heb daarna ABN AMRO gebeld konden ze me geen specifieke tijd geven waneer dit opgelost is. Daarna blijkt dat het ongeveer 8 weken zal duren. En wil ik weten waarom ik als slachtoffer een dader wordt gezien. Zonder enige overleg. En ze zeiden ook dat ik een brief zal krijgen maar 4 weken zijn verstreken. En ik heb ff gegoogled en er staat dat er kans is dat ik weg moet bij de bank en dat ik 8 jaar op zwarte lijst zal staan. Terwijl ik juist een slachtoffer ben. Echt schandalig dit ik heb hier echt geen woorden voor!

Door me te laten helpen om de daadwerkelijke dader te vinden en dat me rekening weer wordt gedeblokkeerd en dat ik voortaan een bericht krijg waneer er iets gebeurd is met me rekening

ABN AMRO
    Beste TaoufikEL02,

Het is logisch dat je graag weer toegang tot je rekening wilt en je hierover snel duidelijkheid wilt hebben. We blokkeren alleen niet zomaar iemand zijn rekening. Onze veiligheidsafdeling checkt vooraf eerst of er gegronde redenen hiervoor zijn.

Als klant ben je namelijk verantwoordelijk om de betaalpas direct te blokkeren zodra je merkt dat je deze verloren bent. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Daarnaast is het opvallend dat de persoon die jouw pas in het bezit heeft ook daadwerkelijk geld van de rekening heeft opgenomen. Dit betekent dat die persoon jouw pincode weet. Via verschillende campagnes geven we aan dat de pincode altijd geheim moet blijven en alleen voor jou als klant bedoelt is. De pincode moet dus bekend zijn bij de persoon die jouw betaalpas heeft. Dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat wij een onderzoek starten en hier gaat helaas wat tijd overheen.

Je krijgt zo snel mogelijk bericht vanuit onze fraude afdeling met daarin uitleg over ons besluit of je rekening wordt weer vrijgegeven. Dit zal je af moeten wachten.

Weet in ieder geval dat als je alsnog een positief saldo hebt, incasso's gewoon doorgaan. Ook kan je bij voldoende saldo op één van onze kantoren en op vertoon van je geldig legitimatiebwijs conant geld van je rekening opnemen.

Elvira
    ABN AMRO Webcare

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?