Opgelost door ABN AMRO: Door omstandigheden geen contact met bank over afloop rentevaste periode

RM

De bank heeft na afloop van de 10 jaar rentevaste periode een nieuwe 10 jarig contract vastgesteld met een rente van 6.5%. Dit was 5 jaar geleden. Ik had hiervoor geen toestemming verleend. Destijds een klacht ingediend maar die werd niet ontvankelijk verklaard aangezien ik contact had moeten opnemen. Ik was evenwel in het buitenland op het moment dat mijn intermediair contact met me zocht en ik had de brief van de bank over het hoofd gezien. Ik heb contact gezocht kort na die datum om de lening om te zetten naar variabele rente. Het leek me redelijk om wanneer er geen contact is geweest met de klant de lening voort te zetten tegen de gunstigst mogelijke rente dus variabel en alsnog contact met de klant te zoeken telefonisch of via email. Ik betaal nu 5 jaar die hoge rente. Wilde nu de lening alsnog omzetten maar de boeterente blijkt nu niet de helft van 8000 euro te zijn maar 33000 euro door de lage rente nu. Mijn vraag: is er geen schikking mogelijk?

Mijn vraag is of er een schikking mogelijk is waarbij ik nu de helft van de boeterente van toen betaal en vanaf nu de variabele rente in rekening wordt gebracht voor de resterende looptijd? Dan hebben we in feite de risico's over de 10 jaar periode gedeeld.

ABN AMRO
    Geachte heer Muffels,Wat vervelend dat er nog geen oplossing naar tevredenheid is gevonden inzake het misverstand rondom uw hypotheekverlenging.Via dit forum beschikken wij over onvoldoende detailgegevens om uw klacht op de juiste manier in behandeling te nemen.Daarom adviseren wij u om alle relevante gegevens in een bankmail (binnen ABN AMRO Internet Bankieren) toe te sturen zodat wij uw klacht kunnen behandelen.Met vriendelijke groet,
    Mw. B. van Dijk
    Beste Mw. B. van Dijk,
    Hartelijk dank voor uw snelle reactie en begrip. Ik wil graag de informatie opnieuw opsturen. Ik heb alleen geen toegang tot internet bankieren. Kunt u mij een contact en adres toesturen waar ik mijn gegevens naar kan toesturen. Bij voorbaat dank voor de moeite.
    ABN AMRO
    Geachte heer Muffels,Naar aanleiding van uw klacht heb ik u tweemaal geprobeerd telefonisch te bereiken. Dit is helaas niet gelukt. Graag willen wij telefonisch met u in contact komen. Dan nemen we alle gegevens door en kan er een officiële klachtenprocedure worden gestart.Kunt u aangeven welk telefoonnummer en tijdstip u het beste bereikbaar bent, wij zien uw bericht tegemoet.Met vriendelijke groet,
    Mw. D. Piquet
    RM
    DAT IS PRIMA, BEDANKT. IK WEET NIET WELK NUMMER U GEBELD HEEFT MAAR MIJN MOBIELE NUMMER IS 0653809734. IK HOOOP DAT HET NU WEL LUKT.
    MET VRIENDELIJKE GROET
    ABN AMRO
    Geachte heer Muffels,Ik heb u zojuist telefonisch gesproken. In ons gesprek kwam naar voren dat u niet meer precies weet of dat u een officiële klacht hebt ingediend. Dit gaat u thuis bekijken. Hebt u indertijd geen klacht ingediend?
    Volg dan de stappen die ik u heb aangegeven zodat er alsnog een onderzoek wordt gestart.Met vriendelijke groet
    Mw. D. Piquet
    Geachte mevrouw Piquet,
    Ik ben 1 week met vakantie geweest en heb gisteren de papieren opgezocht. Ik kan geen brief vinden van ABN-AMRO met een officiele reactie op mijn klacht. Wel heb ik de briefwisseling met de Hypothekenservice van ABN-AMRO in Breda en met de afdeling klachtafhandeling te Rotterdam (directeur Klachtenmanagement mevr. Saskia Driessen) teruggevonden. Ik neem dus aan een officiele klacht te hebben ingediend.
    Met vriendelijke groet, Ruud Muffels
    ABN AMRO
    Geachte meneer Muffels,Zoals met mijn collega besproken, kunt u dan contact opnemen met mijn collega’s van de afdeling klachtenmanagement. De contactgegevens vindt u in de briefwisseling terug. Zij zullen uw klacht verder behandelen.Met vriendelijke groet,ABN AMRO Webcare
    J. van Vloten
    Beste mijnheer/mevrouw van Vloten,
    Ik zal contact opnemen met klachtenmanagement en een nieuwe klacht indienen. Bedankt voor uw reactie.
    HG Ruud

RM

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?