Klacht ABN AMRO: Dramatische behandeltijden

Teleurgesteld1000

Gelijk aan vele andere meldingen. Nabestaandendesk abnamro is een drama. Geen reacties op email, telefonisch in de praktijk ook niet bereikbaar. Na overlijden van mijn moeder begin februari 2020 alles in gang gezet. Facturen ter betaling naar de bank gezonden. Totaal onduidelijk of die daadwerkelijk betaald zijn...
Verklaring van erfrecht ingezonden.... en daarop alleen een automatische reply dat het wel tot 10 ! WEKEN ! kan gaan duren voordat ik bij de rekeningen kan....
Als je het dan zo druk hebt, abnamro, handel dan die verklaringen snel af. Dan heb je weer een klant minder op je stapel !!

Dossier afronden en mij toegang geven tot de rekeningen via internetbankieren

ABN AMRO
    Beste Teleurgesteld1000,

Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je moeder. Het is logisch dat je juist nu wilt dat alles netjes en snel wordt afgehandeld.

Je hebt zeker een terecht punt wat betreft de wachttijden aan de telefoon en de afhandeling van onze dossiers. Onze Nabestaandendesk heeft te kampen met flinke achterstanden waardoor de wachttijden aan de telefoon oplopen en het lang duurt voordat je als nabestaande duidelijkheid krijgt. Uiteraard worden alle zeilen bijgezet om alle achterstanden z.s.m. in te korten.

Hoe lang de achterstand is, hangt af van de fase waarin het dossier zit en wat er nog moet gebeuren. Op bepaalde zaken zijn er achterstanden van 2 maanden terwijl dit bij bepaalde processen 1 week is. Echter moet ieder dossier zorgvuldig behandeld worden.

Ik raad je aan even te bellen met 0900-0024. Dit is ons algemene nummer. Gelukkig kunnen medewerkers daar ook zien of de rekening al op "Erven van" staat. Als dat het geval is, betekent het namelijk dat het overlijden is afgewikkeld. Ook kunnen zij het archief inzien om te controleren of de facturen zijn betaald. Het scheelt je dan in ieder geval een contactpoging met de Nabestaandendesk zelf.

Elvira
    ABN AMRO Webcare

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?