Klacht ABN AMRO: E-mailnieuwsbrieven van ABN blijven maar ongewenst komen en uitschrijven kan niet

Ink

Ik heb een tijd geleden gebruikgemaakt van een speciaal overbruggingskrediet van ABN voor de koop van mijn nieuwe huis. Daardoor ben ik kennelijk automatisch ingeschreven voor hun e-mail nieuwsbrieven, ook al heb ik hier nooit toestemming toe gegeven. Ik ben mijn inmiddels al sinds midden april aan het proberen mij uit te schrijven voor de nieuwsbrieven, en het is nog steeds niet gelukt!

De reden is als volgt:
- Om mij uit te schrijven voor de nieuwsbrieven, moet ik eerst een account aanmaken bij ABN Amro. Maar de rekening waar ik gebruik van heb gemaakt, is al lang opgeheven. Dus ik wil geen account. Ik wil gewoon geen nieuwsbrieven meer.
- Ik heb zowel via mail, chat, telefonisch én inmiddels bij een kantoor geprobeerd mij uit te schrijven voor de nieuwsbrieven. Elke keer wordt mij verteld dat dit is gedaan. Maar ik ontvang nog steeds e-mail nieuwsbrieven, dus kennelijk lukt het telkens niet.
- Afgelopen week heb ik nogmaals (voor de zoveelste keer) gebeld, na al op 22 augustus, 6 september, 9 september en 13 september via whatsapp gechat te hebben met een medewerker over het uitschrijven van de nieuwsbrieven. Mij is toen verzekerd dat het geregeld werd, ik zou daarover daarnaast teruggebeld worden ter bevestiging. Maar ook dit is niet gebeurd, en ik ontvang vandaag wederom een nieuwsbrief!

Op het gebied van de AVG wet overtreedt ABN hier volgens mij de regels (ik heb me niet aangemeld en ontvang de e-mail nieuwsbrieven ongewenst én ik kan mij niet gemakkelijk uitschrijven). Daarnaast gaat er intern kennelijk iets goed mis, want niemand van de ruim 10 medewerkers met wie ik contact heb gehad, blijkt dit te kunnen regelen (maar ze garanderen wel van alles). Echt ontzettend frustrerend dit!

ABN moet mij uitschrijven voor alle e-mail nieuwsbrieven die zij versturen en nog mooier, mij compleet uit hun gegevensbestand wissen (in elk geval mijn mailadres). En het liefst hun beleid aanpassen zodat dit voor toekomstige klanten niet zo'n struggle is.

Beste Ink,

Wat jammer dat je al zo lang bezig bent om te zorgen dat je geen e-mails meer krijgt van ons. Vooral omdat je er al veel verschillende medewerkers over hebt gesproken. Logisch dat je alsnog een oplossing wilt.

Laat via een privébericht weten op welk e-mailadres je onze nieuwsbrieven krijgt. Ga ik er alsnog voor je achteraan.

Wat betreft het verwijderen van alle persoonsgegevens uit ons systeem;
    Hier dien je gemakkelijk een online verzoek voor in. Dit kan via https://abn.com/2tDjY8O en te kiezen voor "Recht op gegevenswissing".

Lees daarbij goed de privacyverklaring en neem ook een kijkje op https://abn.com/32DyIEL Hier vind je namelijk uitleg wanneer en waarom we bepaalde gegevens opslaan en of hier vooraf toestemming voor moet worden gegeven.

Wat betreft het verwijderen van alle persoonsgegevens uit ons systeem;

Beste Ink,

Bedankt! Het adres is uit ons mailingbestand gehaald.
    Je hoort nu geen mail meer te ontvangen.

Ink
    Ik ontvang op 1 november net WEER een mail van jullie. Ook wat jij zegt is dus WEER niet gelukt. Jongens, hoe moeilijk kan het zijn!!!
    Beste Ink,

Wat rot om te lezen dat je opnieuw een mail hebt ontvangen.

Ik heb nogmaals alle gegevens gecontroleerd en we hebben alle commerciele contactmogelijkheden per e-mail uitgezet. Daarna ben ik verder gaan kijken en zag ik dat je e-mailadres is gekoppeld aan de gegevens van je partner.

Wat dus ook een oplossing kan zijn is het afmelden voor de nieuwsbrief met zijn rekeninggegevens te bevestigen. Daarnaast ook een verzoek aan hem om in zijn Internet Bankieren bij 'Instellingen - Persoonlijke gegevens' zijn e-mailadres in te vullen en die van jou te verwijderen.

Ik hoor graag of dit wel lukt.

Eva
    ABN AMRO Webcare

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over ?