Klacht ABN AMRO: geen reactie op offline post

sad Niet opgelost
Clownhippie

Mijn vrouw wilde haar telefoon nummer aan laten passen.
Gezien de wegens de crisis niet direct naar het kantoor kan en niet beschikt bewust over internet bankieren wilde zij dit per brief laten aanpassen.
Ze heeft ABN Amro meerdere keren schreven, geen reactie's gekregen.
Uit eindelijk kreeg ik via een chat een antwoordnummer.
want via de chat via mij kon mijn vrouw het ook niet aanpassen.

ook hier op geen reactie's ontvangen.
Opnieuw via de chat, kreeg telefoon nummer.
Maar ja, zoals ze al in de chat zijde, kon het niet via dat nummer worden aangepast.
Dit moet op kantoor of je raad het al, schriftelijk per post.

De medewerker vroeg of ze dit als klacht intern kon door zetten.
Ik heb samen met haar en mijn vrouw besproken dat we dat via deze weg gaan doen om het overzicht te bewaren.

Wat wij verwachten van ABN Amro.
Nou niet iedereen kan overweg met het digitale netwerk.
Niet iedereen kan even makkelijk praten.
Het is fijn dat er NOG kantoren zijn, maar die gaan steeds meer weg.
en veder weg.
waardoor het voor bepaalde doelgroepen zoals die van mijn vrouw erg lastig wordt om nog zelfstandig te blijven.
Dit door toe doen van de bank.
Dat hoort niet, want het bank systeem hoort toegankelijk te blijven voor iedereen.
Dat is dus nu duidelijk niet het geval.
Zij wilde zelf een klacht schriftelijk indienen maar heb haar verzocht daar maar mee te wachten
gezien dit juist de klacht is dat er op schriftelijke post geen reactie wordt gegeven.

- hou het toegankelijk voor iedereen
- niet iedereen heeft internet of kiest voor internet
- wordt niet te digitaal en hou ook een offline gedeelte
- reageer op tijd op de post, of zorg voor een juist goed post adres
- compensatie voor het ongemak en onkosten te denken aan papier enveloppen, telefoon kosten enz...

Beste heer, mevrouw,

Uiteraard proberen wij klanten, die geen gebruik willen maken van het Internetbankieren, zoveel mogelijk alternatieven te bieden.

Graag ga ik met u in gesprek om deze klacht te bespreken. Wilt u in een reactie op dit bericht aangeven wanneer ik u, tijdens kantooruren, hiervoor kan bellen?

ABN AMRO Webcare
    Clownhippie
    zie privé bericht, meer info.
    Clownhippie
    Ik heb het zojuist met der besproken.
    Ze vind het netjes dat jullie haar klacht serieus nemen en oppakken.

Betreft haar nummer, hier krijgt u nog apart bericht over.

Ze is nieuwsgierig naar de betreffende coach die haar wellicht van dienst kunnen zijn.

Dit nemen wij nog samen door.
    schrok van het feit dat de overschrijf boekjes zo duur zijn.
    Ze waardeert uw compensatie.
    Echter kan ze maar niet begrijpen dat dit bij regiobank gratis is en bij u zo duur.
    Om die rede weigert zij dit in vorm van een protest dit te bestellen.
    Ik begrijp haar hierin wel.
    Dit is ook niet echt eerlijk voor mensen zoals haar.

Omdat ook steeds meer bibliotheken verdwijnen wilt ze uw compensatie gebruiken voor haar mini bieb project

Ze wild vrijwilliger in ons dorp enkele kastjes ophangen en beheren.
    Waar mensen hun boeken kunnen ruilen, gratis ophalen of kunnen brengen.

Zo kastje kost ongeveer €200 per stuk.

Ze vind net als de bankensector en de bibliotheken enz enz, dat dit voor iedereen toegankelijk moet blijven.

Ook steeds meer bibliotheken, terwijl zij graag leest. (offline)

Vandaar haar project die ze wilt opstarten.
    Dit kan ze samen met mij doen.
    We hebben in de afgelopen 2 jaar al ruim 850 boeken weg gegeven, die wij hebben gekregen van mensen en wij maken er andere mensen weer blij mee.

De mini bieb kastjes koop ik voor haar in bij oa https://minibieb.nl/webshop/

Wij horen via mij graag op den duur wat de bank voor deze doelgroepen gaat doen.
    Want niet alle klachten komen op die stapel gezien klagen best lastig kan zijn om welke rede dan ook.

In dit geval, kon ze het niet zonder mijn hulp.
    Zo zullen vele zitten, waar u niks van hoort.

Helaas kunnen wij gezien de klacht niet direct kan worden opgelost de klacht niet sluiten.
    Want, de problemen waardoor wij deze klacht hebben geplaatst zijn niet verholpen.

Wij hopen dat dit natuurlijk wel gaat gebeuren, we zijn dan ook blij dat u de klacht intern gaat door zetten.
    We zijn beide dan ook wel benieuwd waarom zij geen reacties kreeg op haar verzoek(en) per post.

Bij de andere bank wordt zij persoonlijk geholpen, en kan zij zelfstandig bankieren op haar manier.
    Helaas kan zij dit niet bij u.

Beste heer, mevrouw,

Zoals aangegeven in ons gesprek vanochtend begrijp ik goed dat digitalisering en het verdwijnen van kantoren voor bepaalde doelgroepen erg lastig kunnen zijn.
    Voor deze doelgroepen proberen wij zoveel mogelijk alternatieven aan te dragen die wel werkbaar zijn en blijven.
    Je stelt de vraag wat wij als bank voor kwetsbare doelgroepen kunnen doen.
    In de eerste plaats kunnen wij natuurlijk altijd in gesprek gaan met deze klanten om mogelijke alternatieven te bespreken. Een alternatief kan in bepaalde gevallen bijvoorbeeld de hulp van een financieel coach zijn.

Ik begrijp het standpunt van je vriendin ook ten aanzien van de overschrijvingsformulieren. Ook dit heb ik in de klacht meegenomen.
    De reden dat er geen reactie is gekomen op de verzoeken per post is lastig te achterhalen. Dit signaal heb ik wel direct doorgegeven aan de betreffende afdeling.

Ik hoop dat de compensatie verder bijdraagt aan jullie project en wens jullie hier alle succes mee!

ABN AMRO Webcare
    Op 30 juli kreeg ik een telefoontje voor mijn vrouw binnen
    Een van de brieven was aangekomen op het kantoor te Arnhem

De mvr vertelde mij dat het nummer aanpassen niet kan per post

Zeer vreemd gezien haar vorige collega’s juist aangaven omdat het per telefoon niet kan, moet mvr het per post of digitaal doen.

Digitaal is geen optie

Duidelijk klopt er geen bal van de comunicatie en zijn de afspraken intern niet duidelijk blijkbaar

Mvr heeft met ons het telefoon nr na gekeken deze is door de vorige collega al verwerkt volgens afspraak na aanleiding van deze klacht op klachtkompas

Ik denk persoonlijk dat abn amro de mist in gaat bewust of onbewust betreft offline klachten / wijzigingen

Het is gewoon erg vreemd, dat de klant bij de bank alle kanten op wordt gewezen.. enkel om een telefoon nummer aan te passen.

Dit komt omdat het niet mee persoonlijk is en een massa product wordt, als je iets wat persoonlijk is behandeld als een massa product dan kan het op zo wijze fout gaan.
    Dat hoort niet.

Op dit moment ben ik met mijn vrouw aan het kijken wat er allemaal mogelijk is.
    Tijdens de crisis maar ook na de crisis.
    Beste heer, mevrouw,

Bij het aanpassen van persoonlijke gegevens (zoals een telefoonnummer) moeten wij, vanuit veiligheidsoverwegingen, erg voorzichtig zijn.
    Om die reden is het telefonisch doorgeven van persoonlijke gegevens normaal gesproken niet mogelijk, omdat het telefonisch lastig is om een klant volledig te verifiëren.

Ik vind je punt verder volledig terecht. Wanneer je voor deze wijziging contact met ons opneemt, dan mag je de juiste informatie van ons verwachten.

Ik hoop dat jullie een manier kunnen vinden waarop je jullie banzaken kunnen regelen zoals jullie dat prettig vinden. Heb je hier nog vragen over, dan help ik je graag verder.

ABN AMRO Webare

Clownhippie
Ze hebben ons een kleine coulance aangeboden, maar met een daadwerkelijke oplossing zijn ze niet gekomen tot opheden. Wij beide vinden dat zeer vervelend. De afschrijf boekjes en te duur, bewust gedaan door de bank. En de automaten worden overal weggehaald terwijl er niet naar oplossingen wordt gekeken, zoals waarom zitten er in geld koffers een blauwe spul die ontploft als de koffer wordt gestolen of iets in die geest,, terwijl dit niet in de pin automaten zit. als je dat juist wel doet wordt het geld na een plof kraak onbruikbaar heeft plof kraken ook geen zin. en kunnen wij gewoon contant geld pinnen Nu worden er overal nieuwe gele automaten geplaatst, maar deze zijn snel leeg en een deel van de automaten komt niet terug. plaats deze wel terug en zorg voor een oplossing zodat de krakers er niks meer aan hebben na een plof kraak.. tis al erg zat dat hier niet over is na gedacht.. kort om, veel werk aan de winkel ..

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?