Klacht ABN AMRO: Geen service en onbereikbaar na overlijden rekeninghouder

K. Hellenthal

Na het overlijden van mijn moeder heeft de bank de rekening geblokkeerd. Terecht denk ik. Ik was samen met mijn moeder gemachtigd over de rekening en als zodanig dus ook bekend bi de bank. Inmiddels een verklaring van erfrecht ingediend bij de bank met daarbij ook de verklaring van gevolmachtigde. Geen actie.
Maar eens gebeld na 6 weken. Heel lang wachten aan de lijn voordat je iemand aan de lijn krijgt. Deze kijkt het dosier na en geeft aan dat e.e.a snel opgelost gaat worden. Vervolgens krijg ik een belletje dat mijn legitimatie/ID bij de bank vervallen is en of ik op kantoor kan komen voor een nieuwe ID. Na veel vijven en zessen een afspraak gemaakt in Amersfoort ( 25 KM van huis). Aangekomen in Amersfoort blijkt de bank deur gesloten en de medewerker die daar hoort te zitten spoorloos. Na een kwartier rondzwalken eindelijk iemand die wel de deur weet open te krijgen. Na aan de balie tegen allerlei ICT strubbelingen vechtende medewerker uiteindelijk een scan van mijn paspoort te hebben gegeven ( WEB cam en bijbehorend programma werkte niet) in de veronderstelling dat nu e.e.a snel geregeld zou kunnen worden. Weer een paar weken verder geen actie. Waarschijnlijk weer onderop de stapel gelegd dus maar weer eens gebeld. Na ruim 30 minuten in de wacht eindelijk een medewerker aan de lijn die mij on Hold zet om het dosier er bij te pakken. Na 15 minuten in de wacht eindelijk weer de medewerker aan de lijn. Die kijkt het dosier na en ziet geen belemmeringen om de zaken te regel. Ze gaat het persoonlijk dezelfde dag nog regelen zegt ze. Inmiddels weer een week verder en nog steeds geen nieuw bankpasje en pin no om weer bij de rekening te kunnen komen.
Ik ga volgende week op vakantie en met een beetje pech ligt de bankpas met de brief met de pincode de hele vakantie in de brievenbus.
Wat een geweldige budclub. Zogauw ik weer bij de rekening kan komen boek ik terstond al het geld over naar een andere bank. Ik heb het helemaal gehad met deze bank.

Mij toegang geeft tot de rekening

ABN AMRO
    Beste K. Hellenthal,

Allereerst nog gecondoleerd met het overlijden. Ik snap dat u helemaal geen zin heeft om dit te moeten regelen en dat u baalt dat dit zo moeizaam verloopt.

Ik ben er direct ingedoken en heb met de nabestaandenafdeling contact gehad. Hier het één en ander uitgezocht en geregeld. Dit zijn zaken die ik telefonisch met u wil doornemen. Ik heb u gebeld, maar krijg u helaas niet te pakken. Wanneer komt het uit dat ik u op een werkdag kan bellen?

Janwalter
    ABN AMRO Webcare

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?