Klacht ABN AMRO: Geld naar foute rekening overgemaakt

Melissa

Ik heb per ongeluk 2 maal geld naar een fout rekeningnummer overgemaakt. Dit stond in mijn adresboek. Nu ben ik bij ABN Amro geweest en gaven ze aan niets voor mij te kunnen betekenen. Ik wil heel graag mijn geld terug gestort krijgen, maar de medwerkers deden zich niet eens de moeite om mijn verhaal aan te horen of het rekeningnummer te bekijken. Zwaar triest dit! Nu ben ik het geld kwijt, terwijl ik vindt dat het teruggevorderd moet kunnen worden!

Ik wil mijn geld terug!!

ABN AMRO
    Beste heer, mevrouw,

Ik snap dat u er flink van baalt, wanneer dit geld naar een verkeerd rekeningnummer is overgeboekt. Wanneer u zelf geld overboekt, kunnen wij dit niet voor u terughalen. Het terugboeken van geld is alleen mogelijk bij incasso’s. Ik vind het spijtig om te horen dat u hiervoor op kantoor niet goed bent opgevangen. Uiteraard is het belangrijk dat u uw verhaal bij ons kwijt kunt en dat we u hierbij van tips/hulp voorzien.

Wanneer u geld naar een verkeerd/onbekend rekeningnummer overboekt, kunnen de volgende stappen ondernomen worden om dit terug te krijgen. U kunt nogmaals naar het zelfde rekeningnummer 1 cent overboeken, met in de omschrijving de vraag om het eerder overgeboekte geld terug te boeken. Mocht dit niks opleveren, kunt u met onze service desk betalen in contact komen. Zij zijn tijdens kantooruren te bereiken via 020-6298077. Onze service desk zal dan schriftelijk een verzoek tot terugboeken sturen naar de rekeninghouder.

Heeft u de bovenstaande stappen al ondernomen?

ABN AMRO Webcare
    Dhr. J. van Vloten

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?