Opgelost door ABN AMRO: H codering niet vermeld bij vrouw, wel bij mij

T.J.F.A. Kamp

Er is op 05-05-2014 een A-codering gemeld aan het BKR op mijn naam en die van mijn vrouw, op 06-11-2014 is er alleen op mijn naam een herstel aangemeld, bij mijn vrouw was de H-codering niet vermeld. Ik ben hier achter gekomen doordat de overheidsinstelling waar ik een stimuleringsaanvraag had ingediend, mij dit heeft vermeld. Ik heb hierover toendertijd niks over vernomen van de bank. Ik heb hierop de bank gebeld en vermeld dat ze dit spoedig moeten aanpassen, daar ik anders naar mijn stimuleringsaanvraag kan fluiten. Deze loopt dus via de overheid en daar gelden deadlines. Bij het eerste contact zeiden ze dat er geen A-codering bij hun bekend was met betrekking tot de hypotheek, daarop heb ik meteen een uittreksel bij het BKR opgevraagd om de details te verkrijgen. Bij het BKR was ook een vertraging en kon ik op 11-07-2019 de bank bellen met de details. Ik had toen ook vermeld dat er haast bij was i.v.m. de deadlines bij de overheid en dat het mij een schadepost zou opleveren omdat ik een flink maandelijks financieel voordeel zou missen wanneer deze fout niet hersteld werd. Degene die mij op dat moment hielp zei dat ze er spoed bij zou vermelden. In mijn optiek is het gewoon even de bestanden induiken bij de vermelde hypotheek en deze aan te passen. Maar een week later nog niets. 17-07-2019 de bank weer gebeld, degene die ik aan de telefoon had zei dat op 16-07-2019 mijn probleem doorgezet was naar de betreffende afdeling, ik zei toen dat wanneer ze de boel niet snel afhandelden en wanneer ik hierdoor de regeling zou mislopen een schadevergoeding zou eisen wegens wanprestatie van de bank. Vrijdag 19-07-2019 nogmaals gebeld, nog steeds geen oplossing. Ik vroeg om iemand aan de lijn te krijgen die verantwoordelijk was voor dit soort problemen, maar die kreeg ik niet … Wederom vermeld dat ik een schadevergoeding ga eisen vanwege het feit dat een eenvoudige herstel van hun fout niet rechtgezet kan worden. Een fout waardoor ik financieel voordeel misloop. En het ergste is, deze hypotheek is geheel afgelost en staat als niet beëindigd bij het BKR ….??? Hoe moeilijk is het dan om toe te geven dat er destijds een fout gemaakt is en meteen te herstellen in plaats van de boel te vertragen.
Ze hebben al mijn gegevens en rekening- en hypotheeknummers en nog kunnen/willen ze het niet meteen oplossen …….

Dat deze fout voor aanstaande dinsdagmiddag 23-07-2019 hersteld is, anders loop ik mijn voordeel mis, en moet ik een schadeclaim gaan indienen welke fors zal zijn gezien het totale gemiste voordeel in lengte der jaren ,,,
Mijns insziens is dit een eenvoudige handeling en kon dit binnen enkele minuten gebeurd zijn op het moment dat deze vraag op een bureau belandt.

ABN AMRO
    Beste T.J.F.A. Kamp,

Ik heb na het lezen van uw bericht op deze site direct contact opgenomen met onze servicedesk die BKR registraties beheert. Ik heb hen gevraagd om hier direct naar te kijken en hiervoor ook contact met u op te nemen.
    Mijn collega heeft de toezegging gedaan u hiervoor vandaag nog te bellen.

Ik ga er dan ook van uit dat dit op een nette manier met u wordt opgepakt.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag!

Rob
    ABN AMRO Webcare
    ABN AMRO
    Beste T.J.F.A. Kamp,

Zojuist heb ik van mevrouw van Tongeren begrepen dat zij opnieuw telefonisch contact met jullie heeft gehad en zij goed nieuws kon doorgeven. Inmiddels heeft u hiervan ook per e-mail een bevestiging gehad.

Mocht ik nog ergens bij kunnen helpen, hoor ik het graag.

Elvira
    ABN AMRO Webcare
    Beste mevrouw van Tongeren,

Hartelijk bedankt voor de fijne en snelle afhandeling van het probleem.
    Ik ben er heel blij mee dat het opgelost is.

T.J.F.A. Kamp

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?