Klacht ABN AMRO: Helaas geen betaalpas mogelijk bij een bewindvoeringsrekening?!

sad Niet opgelost

bewindvoeringsrekening:
Mijn verst. Gehandicapten zoon is onlangs 18 jaar geworden..
ik heb hiervoor een bewindvoeringsrek. voor hem geregeld bij de ABNAMRO Bank .. met daaraan gekoppeld een leefgeldrekening..waar hij zelf toegang en een pasje voor heeft.. (min of meer voor zakgeld.. )
ik regel voor hem zijn kleding / en andere kosten.. (als curator)
Daarom wil ik ook voor de bewindvoeringsrek. een pasje ontvangen zodat ik rechtstreeks zijn kosten kan declareren (wat ook verantwoord moet worden bij de rechtbank). Bij het bezoek van een kantoor van de ABNAMRO was dit geen probleem.. Maar helaas blijkt dat het uiteindelijk niet mogelijk is een pasje te krijgen bij een beheer/bewindrekening?!
Blijkbaar ben ik dus genoodzaakt om een andere bank te kiezen om dit wel mogelijk te maken?! (We zijn al jaren klant van ABN AMRO). Erg teleurgesteld in deze service van deze bank.. er wordt alleen vanuit gegaan dat er mensen met SCHULDEN onder bewind staan.. er zijn in deze samenleving nog meer doelgroepen... die uit bescherming onder bewind staan en die nog nooit ROOD hebben gestaan!!!

Dat er naar de persoon gekeken wordt!!! En niet naar HET SYSTEEM

Beste heer, mevrouw,

Nog gefeliciteerd met de 18de verjaardag van je zoon. Ik kan me voorstellen dat je alle bankzaken voor je zoon goed geregeld wilt hebben.

Bij een bewindvoerdersrekening komen er speciale voorwaarden kijken. We begrijpen dat niet elke situatie hetzelfde is, maar deze voorwaarden hebben te maken met regelgeving en met veiligheid.

Contante opnames van de bewindvoerdersrekening zijn niet mogelijk. Uiteraard hoor jij als bewindvoerder wel toegang/inzage te hebben in de rekening. Je geeft aan al jaren klant te zijn van ABN AMRO. Jouw bankpas kan gekoppeld worden aan de rekening van je zoon. Hierdoor kun je de rekening via Internet Bankieren inzien en ook beheren. Indien dit nog niet het geval is, help ik je graag verder om dit wel zo ingesteld te krijgen.

Bjen
    Allereerst is me vertelt op het regiokantoor waar ik alles in gang heb gezet ... dat het mogelijk was om bij zowel de leefgeldrekening en de bewindvoerdersrekening een bankpas te krijgen. Nu kan het ineens niet.. ? Ben dus verkeerd voorgelicht?!
    Kan ik de bewindvoerders rekening weer terugzetten in een gewone betaalrekening? ( met bankpas). Want als ik goed voorgelicht was, had ik niet voor deze constructie gekozen!!
    En ... inderdaad ik heb via mijn betaalrekening inzage in de rekeningen van mijn zoon.. dat is gelukkig wel goed gegaan?!
    Wachtend op uw reactie
    Met vr.groet,

Beste heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor je bericht. Wanneer je verkeerde informatie hebt ontvangen op een kantoor, spijt me dat enorm!

Graag bekijk ik de mogelijkheden, echter via dit forum hebben we geen inzage in gegevens van onze klanten. Wanneer kan ik telefonisch contact met je opnemen om de situatie verder te bespreken?

Kun je me ook alvast kort toelichten wat je bedoelt met ‘rechtstreeks kosten declareren’ van de beheerrekening en op welke manier je dit zou willen doen? Wellicht kan ik dan al e.e.a. vooraf nagaan.

Alvast hartelijk dank voor je reactie.

Vriendelijke groeten,

E. van der Struijk
    Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor de toelichting. Ik neem morgen telefonisch contact met je op.

Bjen
    Inmiddels over en weer gebeld met de mensen van webcare die uiterst behulpzaam zijn en zich goed aan hun terugbelafspraken hebben gehouden..
    Het probleem werd weer teruggelegd bij het Regiokantoor Helmond/Deurne maar daar voelde ze zich blijkbaar NIET verantwoordelijk voor hun gemaakte fout en loze beloftes! Het duurde bijna een week voordat ze uiteindelijk contact met me op gingen nemen. Maar helaas nadat ik mijn probleem voor de 15e x heb moeten uitleggen is mijn probleem nog steeds niet opgelost...
    Triest !!, ik ga me oriënteren wat andere banken me kunnen bieden- en ben dus genoodzaakt om over te stappen...
    Of we anders niets te doen hebben.. ?! veel tijd aan besteed!! In de hoop dat de ABN AMRO met hun klanten meedenkt?! Deze tijd had ik beter kunnen besteden aan de zorg voor mijn gehandicapte zoon😔
    ABN AMRO
    Spijtig om te horen dat het gesprek met kantoor niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. Helaas is dit een beleidskwestie. Ik hoopte dat er ergens een uitzondering op de regel te vinden was, maar helaas.

Indien je bij een andere bank wel de gewenste mogelijkheden ter beschikking hebt, snap ik je gedachte om over te stappen.

Ik wens jullie in ieder geval het allerbeste toe.

Bjen
    Ik vindt het idd ook erg spijtig,, ik dacht het goed geregeld te hebben en heb mijn inziens de ABN AMRO ruim de mogelijkheid geboden om het op te lossen.. zodat ik gewoon KLANT kan blijven!? Ik moet nu weer van voren af aan beginnen.. en alles weer omzetten..
    ik heb inmiddels al contact gehad met verschillende banken..en mijn specifieke vraag neergelegd... Bij de banken die ik benaderd heb is het geen probleem?! We staan met de rug tegen de muur dat iedereen zich maar verschuild achter “beleidsregels”. Mijn inziens is er dan behoorlijk wat mis met die beleidsregels?! De vraag is of dit probleem terecht komt bij de HEREN die dat beleid bedenken?! Er word totaal niet gekeken naar de persoon achter de klant?! Helaas kost het zo klanten?!
    Ik wil in ieder geval de mensen het webcare bedanken voor de getoonde moeite,,! Maar ben erg teleurgesteld inde medewerkers van het regiokantoor waar ik mee te maken heb gehad...
    Mvrgr

Bjen

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?