Klacht ABN AMRO: Het duurt 4 maanden voor ABN AMRO een intake gesprek kan doen voor een zakelijke rekening

Klachtnummer
# 403677
Gebruiker
Ondernemer1298
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ondanks ben ik een nieuw bedrijf begonnen en heb daarna een zakelijke rekening aangevraagd. Al mijn rekeningen (ook zakelijk) lopen bij ABN AMRO, ik ben dus niet een onbekende voor de bank. Deze week heb ik een emailtje van ABN AMRO gekregen of ik ze wil bellen voor het plannen van een intake gesprek: Eerste datum: 6 maart 2020!!! 4 maanden wachten op een gesprek van 20 minuten. Hoe is zaken doen mogelijk als je de eerste 4 maanden geen bankrekening kan openen??

De oplossing

Het intake gesprek vervroegd laten plaats vinden.

2 reacties

  1. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste ondernemer1298,

    Ik kan me voorstellen dat je baalt dat dit zo lang duurt. Momenteel neemt het openen van een zakelijke rekening extra tijd in beslag. Dit heeft te maken met de wet- en regelgeving rondom witwassen en om zo financiële criminaliteit te voorkomen. Door de klantonderzoeken die hierbij komen kijken, duurt het openen van een nieuwe rekening langer. Hier https://abn.com/2DiZhEp vind je daar meer info over.

    Je geeft aan dat er gevraagd wordt om te bellen voor de afspraak. Wellicht kan er dan besproken/bekeken worden of er toch iets mogelijk is in een vroeger stadium. Heb je dit telefoongesprek al gevoerd?

    Met vriendelijke groet,

    Janwalter
    ABN AMRO Webcare

  2. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste Ondernemer1298,

    Fijn dat je hebt kunnen bellen. Jammer dat het niet heeft uitgepakt zoals we hadden gehoopt.
    Ik had je aanvraag graag boven op de stapel gelegd, maar helaas behoort dit niet tot de mogelijkheden.
    Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat het ernorm lang duurt voordat je die rekening kan openen.
    Ik kan mij dan ook goed voorstellen dat je een rekening bij een andere bank opent, indien je niet zo lang kan wachten.

    Mocht dat wel het geval zijn, dan heet ik je nieuwe bedrijf van harte welkom in maart met een welkomstcadeau.

    Met vriendelijke groet,
    Chenda
    ABN AMRO Webcare

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?