Klacht ABN AMRO: Het niet kunnen downloaden van mijn historische transacties

sad Niet opgelost
Madrid2019

Ik ben mijn hele leven klant geweest bij ABN Amro, maar omdat ik door de jaren heen wat mindere ervaringen heb gehad besloten om de rekening op te heffen.

Ik ben helaas vergeten om mijn transactie historie te downloaden voor ik vertrok.

Nu kom ik op geen enkele wijze in contact met de klantenservice om mijn transacties te ontvangen. Verder lees ik op de website dat ik geld moet betalen per afschrift.

Ik wil eenmalig alle transacties van mijn betaalrekeningen ontvangen

ABN AMRO
    Beste Madrid2019,

Wat jammer om te lezen dat je door je ervaringen hebt besloten om te vertrekken. Het makkelijkste is inderdaad om alle afschriften te downloaden voordat je de rekening opheft, maar er zijn nog een aantal mogelijkheden:
    Als je de rekening online hebt opgeheven, kun je vaak nog wel een paar maanden gebruik maken van je Internet Bankieren. Zo kun je alsnog deze gegevens downloaden indien dat nog niet gebeurd is. Als je de pas en e.dentifier nog hebt, wil je dan eens proberen in te loggen en te gaan naar Zelf regelen > (Jaar)overzichten downloaden? Mogelijk lukt dit nog.
    Zo niet, kun je met ons bellen op: 010-2411720. Mijn collega's kunnen dit dan naar je opsturen. Hier zitten inderdaad wel kosten aan verbonden.
    Je kunt ook met je legitimatie langs een van onze kantoren, dan kunnen mijn collega's dit voor je regelen. Ik raad je wel aan deze laatste optie alleen te kiezen als de andere opties niet lukken en je de gegevens echt binnenkort nodig hebt in verband met het Corona virus. Zo loop je zo min mogelijk risico.

Laat je even weten of een van deze opties je geholpen heeft?

Eilis
    ABN AMRO Webcare
    Hoi Eilis,

Ten eerste bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie.

Ik heb zojuist in mijn internet bankieren ingelogd en gezocht. De opties die hierboven beschreven worden zijn niet beschikbaar. Deels omdat ik mijn rekening inmiddels heb opgezegd.

Daarna met klantenservice aan de lijn gehangen. Aan 10 jaar mutaties ontvangen op papier heb ik niks, hoe kan ik ooit een transactie terugvinden? Ik moet in mijn transacties kunnen zoeken, zoiets kan alleen digitaal. Een CSV bestandje kan mij niet worden opgestuurd door de klantenservice 'ivm veiligheidsoverwegingen'. Alsof digitaal opsturen minder veilig is dan vertrouwelijke afschrijvingen opzoeken per post (tegen kosten).

Andere bedrijven kunnen het digitaal opsturen van vertrouwelijke documenten uiteraard wel (taxatierapporten, etc) bijvoorbeeld d.m.v. het beschikbaar stellen van een download link en het separaat opsturen (via een sms) van de download code.

Helaas kan de niet digitale bank ABN AMRO dit niet ondersteunen en kan ik dus niet aan mijn transactie historie komen; die ben ik dus officieel kwijt.

En ondertussen ben ik weer herinnerd aan de reden dat ik vertrok bij deze bank.

Groet, Bram

Die is er niet

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?