Klacht ABN AMRO: Hoge kosten abnamro bij geldstorten via geldautomaat naar eigen bankrekeningnummer, schandalig!!

Klachtnummer
# 479917
Gebruiker
Algur-64
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Hoge kosten abnamro geld storten via geldautomaat op je eigen bankrekening, schandalig!!!

De oplossing

Geen kosten in rekening brengen bij geld storten via geldautomaat op eigen bankrekeningnummer voor ABNA klanten abnamro! Dit als service aanbieden zoals in het verleden.
Dit zou goed zijn voor de image van abnamro...
Ps. Zo stappen vaste abnamro klanten over naar andere banken, jammer!!

1 reactie

  1. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste Algur-64,

    Bedankt voor je feedback over de kosten die we rekenen voor het storten van contant geld.

    Ik kan me indenken dat wanneer u niet bekend bent met de kosten, u opkijkt dat er kosten in rekening worden gebracht. We doen ons best onze klanten hier vooraf over te informeren dat bij het storten van biljetten de klant 0,5% betaalt over het bedrag dat wordt gestort.

    Eind januari 2019 hebben we onze klanten geïnformeerd over de wijzigingen in onze tarieven. Begin dit jaar hebben we ook brieven gestuurd met betrekking tot de tarieven voor 2020. Omdat we begrijpen dat niet iedereen alle wijzigingen kent, verschijnt er tijdens het storten op de automaat een melding dat u de actuele tarieven voor het storten van geld kunt vinden op www.abnamro.nl/tarieven

    We bieden graag verschillende manieren aan waarop klanten hun bankzaken kunnen regelen. Echter brengt iedere functionaliteit die we bieden ook kosten met zich mee. Zo moet bij het storten van contant geld de automaat technisch gezien uitgebreider zijn dan een automaat waar alleen geld opgenomen kan worden. Daarnaast moet zo'n automaat geleegd worden en gezorgd worden dat het geld op een specifieke rekening van de klant wordt bijgeschreven. Echter wordt er in verhouding niet zoveel gebruik gemaakt van het storten van contant geld. Vandaar dat een deel van de kosten doorbereken aan de klant.

    Met vriendelijke groet,

    Elvira
    ABN AMRO Webcare

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen