Klacht ABN AMRO: Hypotheek Zonder Advies aanvragen bij de ABN AMRO is vragen om een Hypotheek Met Problemen!!

Mel

Hypotheek Zonder Advies, de naam zegt al dit is vragen om een Hypotheek Met Problemen. In juli 2012 ben ik mijn moeder verloren aan een longziekte. Mijn zusje en ik hebben het huis waar mijn moeder 25 jaar in heeft geleefd en wij ook zijn opgegroeid geërfd. Ik besluit om het huis te behouden en stap naar de ABN AMRO toe, ik heb 60.000 euro nodig. Ik ga voor de optie ‘Hypotheek Zonder Advies’. Op 26-2-14 start de procedure. Op 4-3-14 bespreek ik de offerte en ontvang deze pas op 8-4-14. Daarna stilte. Formulieren verlopen en ik moet een nieuwe werkgeversverklaring inleveren. Het is nu al juni 2014. Ik lever de werkgeversverklaring in waarmee ik de aanvraag gedaan had, dit was mij verteld! Dit was fout, want ik was van werkgever veranderd en ik word meteen in het Extern Verwijzingsregister (EVR) opgenomen. Ik kan nu nergens meer een hypotheek aanvragen. Ik heb te veel klachten om op te noemen en ben echt teleurgesteld in de bank.

Ik word gebeld door de fraudedesk dat ik een verkeerd formulier had ingeleverd. Ik lever meteen een werkgeversverklaring van mijn huidige werkgever aan en alle loonstroken. Te laat, want de ABN AMRO, de bank die zelf genoeg fouten maakt en die zelf alle tijd neemt, heeft mij in het EVR register gezet. Alle bezwaren die ik hier tegen maak worden weggewuifd, sterker nog ze passen hun verhaal gewoon aan. Ik wil nu een oplossing van de bank er zijn hier meerdere manieren voor. Haal mij uit het EVR, zodat ik verder kan gaan met de hypotheek (onder begeleiding) en niet het huis wat ik van mijn moeder heb geërfd niet te koop moet gaan zetten.

ABN AMRO
    Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor het prettige telefoongesprek. Zoals besproken houden we de klacht op dit forum open. Hopelijk heeft u snel een positief antwoord. Zodra u meer weet, hoor ik dit graag van u.Met vriendelijke groet,ABN AMRO Webcare
    J. van Vloten
    Beste heer J. van Vloten,
    Ik hoop op een positieve afwikkeling van de ABN AMRO met een passende oplossing zodat ik verder kan gaan met een hypotheek aanvragen.
    Groet, M. Breed
    ABN AMRO
    Geachte heer, mevrouw Breed,Hartelijk dank voor uw reactie.Uiteraard hopen wij ook dat deze situatie positief voor u wordt afgehandeld. De klacht is in behandeling genomen door de afdeling Klachtenmanagement. Omdat de gehele situatie opnieuw wordt bekeken en beoordeeld, ontvangt u met uiterlijk 5 weken een reactie vanuit de afdeling Klachtenmanagement.Met vriendelijke groet,
    ABN AMRO Webcare
    Mw. E. Van der Molen
    Mel
    De bank heeft ook veel fouten gemaakt, maar het is makkelijk alles op 1 persoon te schuiven. Ook de beschuldig weer anders te verwoorden. Ik heb zelfs een gesprek met een regio directeur van de ABN gehad, deze vond de sanctie ook te zwaar, maar nee er wordt niks veranderd. De heer J. van den Deijssel handel eens zoals deze zin: 'je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is'. Er rest mij niks om afscheid te nemen van deze bank waar ik jarenlang klant was en naar het Kifid toe te stappen.

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?