Klacht ABN AMRO: Hypotheekrente

Sjamp

We bezitten een huis in Duitsland waarop een ABN AMRO hypotheek rust die per 1 januari a.s. verlengd moet worden. Er zijn nu door ABN AMRO 3 alternatieven (1, 5 en 10 jaar vast) aangeboden met rentes boven 4%. Dit terwijl de rentes in Nederland rond de 1-2% liggen en in Duitsland nog lager. We worden op korte termijn verplicht een keuze te maken en kunnen geen kant op.

Een redelijke rente aanbieden van 1-2%.

ABN AMRO
    Beste Sjamp,

Bedankt voor uw bericht. Ik kan me goed voorstellen dat u graag wilt profiteren van de lage rentetarieven die op dit moment gelden voor hypotheken.

De rentes voor hypotheken voor een huis in het buitenland liggen hoger dan de rentetarieven van binnenlandse hypotheken. Dit komt omdat het onderpand in het buitenland is gevestigd en hierdoor meer risico met zich meebrengt.
    Deze rentetarieven zijn vast gestelde tarieven, die per kwartaal bepaald worden.

Wanneer u alle mogelijkheden wilt bespreken, breng ik u graag in contact met een hypotheekadviseur. Graag hoor ik wanneer u bereikbaar bent, dan zorg ik dat ik contact met u opneem. Uiteraard kunt u ook direct contact opnemen met de hypotheekafdeling die vermeld staat in de brief die u ontvangen heeft. In dat geval hoor ik graag wat de uitkomst van het gesprek is.

ABN AMRO Webcare
    Mevr. L. van der Lugt
    Sjamp
    Alvast bedankt voor uw reactie.

Het vreemde is echter dat de aangeboden tarieven, 4-5%, ook veel hoger zijn dan de officieel op de website van ABN AMRO gepubliceerde buitenlandtarieven voor België en Duitsland nl. 3-3,5%.

Overigens ben ik bereikbaar op tel.nr. 0235387515.
    ABN AMRO
    Beste Sjamp,

Fijn dat ik u even heb gesproken. Ik heb u in contact gebracht met de afdeling Buitenland Hypotheken. Graag hoor ik of dit gesprek naar wens is verlopen. Mocht ik nog iets voor u kunnen doen, laat het weten.

Dhr. R. Witjes
    ABN AMRO Webcare

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?