Klacht ABN AMRO: Incasso terugboeken duurt veel te lang.

Klachtnummer
# 387169
Gebruiker
BoterRiet#16
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Terugboeken incasso duurt veel te lang. Er is een groot bedrag van bijna 600 euro afgeschreven van mijn rekening waar ik het absoluut niet mee eens ben. Ik heb deze ook teruggeboekt. Omdat het vandaag vrijdag is krijg ik dit bedrag dus pas maandag terug wat betekend dat ik mijn hypotheek en lening vandaag niet kan betalen en het weekend zonder geld zit. Via whatsapp van abn gevraagd of ik het vandaag nog terug kan krijgen maar het antwoord was dus NEE dit is niet onze procedure wij kunnen u niet helpen. Als ik klant was geweest bij de rabobank had ik het nu al terug gehad. Zo ga je toch niet met je klanten om. Het kan ze gewoon niet schelen dat ik nu een probleem heb. Ik denk dat hier eenmalig echt wel een oplossing voor is. Maar ja blijkbaar vind de ABN van niet.

De oplossing

Probleem vandaag nog oplossen. Zodat ik een fijn weekend heb als klant.

1 reactie

  1. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste BoterRiet#16,

    Ik kan me voorstellen dat het een vevelende verrassing is als er ineens zo'n groot bedrag van je rekening wordt afgeschreven.

    Ik begrijp ook dat je hierover al contact hebt gehad via Whatsapp en dat is aangegeven dat het geld vandaag niet teruggestort kan worden. Ik kan via deze weg geen ander antwoord geven. Als je een automatische incasso terugboekt dan krijg je dit de eerstvolgende werkdag weer bijgeschreven. Wij hebben geen mogelijkheid om dit te versnellen.

    Voor in de toekomst raad ik aan om regelmatig de aankomende automatische incasso's te raadplegen in Internet Bankieren. Dit kan via het kopje 'Gepland en periodiek'. Dan kan je inzien welke incasso's op korte termijn afgeschreven worden en kan je deze weigeren als je het hier niet mee eens bent. Dat voorkomt nare verrassingen.

    Met vriendelijke groet,

    Rick
    ABN AMRO Webcare

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen