Klacht ABN AMRO: Internet bankieren

# 195342
KD

Ik sta onder bewind, maar ben van mijn schulden af. Ik wil kunnen internetbankieren en gewoon een aantal dingen zelf kunnen betalen. Ik moet nu extra kosten maken om bepaalde zaken te betalen. Voor een concertkaartje moet ik bijv. naar de zaal zelf reizen om daar aan de kassa een kaartje te betalen. Die kosten betaald abn mij natuurlijk niet terug. Mijn bewindvoerder vindt het ook een absurde situatie dat ik niet zelf kan internetbankieren en weet ook dat ik deze klacht stuur. Ik betaal ook voor mijn bankrekening en ik betaal evenveel als iemand die wel kan internetbankieren. Dus bij deze verzoek ik om binnen een maand de regels aan te passen en te zorgen dat mensen die SCHULDENVRIJ onder bewind staan wel te laten internetbankieren.

Mensen die schuldenvrij onder bewind staan met toestemming van bewindvoerder te laten internetbankieren.

Goedemiddag meneer of mevrouw,

Goed om te horen dat je schuldenvrij bent! Ik kan me goed voorstellen dat het extra ongemak oplevert als je geen Internet Bankieren hebt. Het is juist zo makkelijk, vooral in deze tijden, om iets over te boeken en je rekeningen in te kunnen zien.

ABN AMRO heeft er echter niet voor gekozen om dit op deze manier aan te pakken, dus ik kan die regels niet voor je ombuigen. Ik leg je hier graag meer over uit. Als iemand onder bewind staat, dan is er een beschikking door de rechtbank dat diegene handelingsonbekwaam is. Dan ben je niet bevoegd om te kunnen Internet Bankieren. Wij hebben ons aan deze regels te houden. Jouw bewindvoerder kan dit wel, mits hij of zij ook bankiert bij ABN AMRO met een particulieren rekening of zakelijke rekening. Dan kan de pas van je bewindvoerder gekoppeld worden aan het contract van Internet Bankieren van de beheerrekening.

Je zou dus kunnen overleggen met je bewindvoerder of daarin nog mogelijkheden zijn. Ik hoop dat het zo duidelijk is voor je. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag. Veel succes!

KD
    Dit is onzin, er zijn meerdere banken waar mensen onder bewind wel kunnen internetbankieren. Het is gewoon een kwestie van met de tijd mee gaan en de regels aanpassen.Mijn bewindvoerder heeft er voor gekozen om alle clienten bij abn onder te brengen, dus in feite verdienen jullie dankzij haar aan mij. Ik betaal voor deze rekening dus ik wil gewoon dat waar ik recht op heb. Ik verzoek u dan ook om alsnog te regelen dat ik normaal kan internetbankieren.
    ABN AMRO
    Ik snap oprecht dat Internet Bankieren je leven een stuk simpeler zou maken en je deze regel liever anders ziet. Van deze regels wijken wij echter niet af. Zoals eerder aangegeven zou je even kunnen overleggen met je bewindvoerder, aangezien hij of zij wel Internet Bankieren kan aanvragen bij deze rekening. Ik kan je in deze klacht dus niet tegemoet komen, maar ik geef je feedback wel intern door. Je punt is absoluut helder. Dank je wel.

KD
    Ik zou het ten eerste op prijs stellen als u mij niet als een dom schaap zou behandelen. Mijn rechten worden met voeten getreden door abn... er wordt winst gemaakt over mijn rug dus ik wil gewoon dat waar ik recht op heb. Mijn bewindvoerder kan voor mij geen internetbankieren aanvragen dat weet u net zo goed als ik. En mijn feedback doorgeven heb ik weinig aan. Uw bazen moeten de regels aanpassen en mensen als mensen behandelen en niet als nummers daar heb ik meer aan. En met mij nog meer mensen
    ABN AMRO
    Dat is zeker niet mijn bedoeling en zo zie ik je ook niet. Jammer dat dit zo overgekomen is. Ik wil alleen aangeven dat ik je punt juist goed snap, maar dat dit ons beleid is en ik daar geen verandering voor je in kan brengen. Ik kan dit enkel als suggestie doorgeven namens jou. Berichten over en weer sturen verandert daar niets aan.

Je kunt hier een officiële klacht over indienen, aangezien je het niet eens bent met ons beleid hierin. Je kunt jouw klacht online indienen: http://abn.com/1BdueBk. Ook kan ik telefonisch de klacht voor je indienen. Als je wilt dat ik je hierbij help dan kun je aangeven wanneer je telefonisch bereikbaar bent tijdens kantooruren.

KD
    Kijk, nu komen we verder... Als u gelijk die link voor het klachtenformulier had gegeven, hadden we elkaar heel wat tijd bespaart. ik snapte zelf ook dat U daar als persoon geen verandering aan kunt brengen. Tenslotte zijn het uw bazen die daarover beslissen. Ik kan het klachtenformulier denk ik wel zelf invullen, lukt het niet dan stuur ik wel weer een berichtje. In ieder geval bedankt.
    ABN AMRO
    Graag gedaan. Mocht je inderdaad nog vragen hebben of hulp nodig hebben, dan weet je ons te vinden. Succes!

Mw. L. Salama

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?