Opgelost door ABN AMRO: internetbankieren fraude zonder schadeloosstelling

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 477004
Gebruiker
Rutale
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Na dat er is ingebroken op mijn bankrekening is een groot bedrag gestolen.De bank zegt dat ik dan gelegenheid heb gegeven.Wij weten niet wat er fout is gegaan,volgens de bank marktplaats fraude.geen uitleg en geen schadeloosstelling.Zaak gesloten.

De oplossing

Eventueel schadeloosstelling(gedeeltelijk).

2 reacties

  1. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste heer/mevrouw,

    Wat naar dat u te maken heeft gehad met deze vorm van fraude. Graag geef ik u hierover meer uitleg. Ook leest u wat wij nog van u verwachten om uw zaak verder te onderzoeken.

    U heeft vermoedelijk via Marktplaats een phishing link ontvangen. Het lijkt dan alsof u een betaalverzoek ontvangt. In werkelijkheid ontvangt u echter een link naar een nep-website. Als u hierop uw gegevens invult, zoals uw inlogcode of response code(s), dan komen deze in bezit van oplichters. Zij kunnen hiermee vervolgens inloggen op uw rekening en betalingen doen.

    Ik heb contact gehad met onze fraudeafdeling. Zij geven aan dat uw dossier niet gesloten is. Zij wachten op een kopie van het proces verbaal. Zodra zij deze hebben ontvangen kunnen ze verder gaan met het onderzoek en kunnen we kijken wat we hierin voor u kunnen doen. U kunt het proces verbaal opsturen door te reageren op het Bankmail bericht dat u van ons hierover heeft ontvangen of door deze per email op te sturen aan feb@nl.abnamro.com.

    Met vriendelijke groet,

    Rick
    ABN AMRO Webcare
  2. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Het dossier is inderdaad nog in behandeling.
    Wacht het deze week nog even af.

    Mocht u vrijdag onverhoopt nog geen reactie van hen hebben gehad, dan wil ik u vragen hen rechtstreeks hiervoor te bellen via 020-6283224.

    Heeft u in de tussentijd nog vragen of opmerkingen, dan hoor ik deze graag.


    Met vriendelijke groet,

    Rob
    ABN AMRO Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Rutale
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen