Klacht ABN AMRO: internetbankieren onderbewind

monique

Geachte Abn Amro bank,

Ik sta sinds 2,5 jaar onder Vrijwillig Bewind,wat dus inhoud dat ik mezelf daaronder heb gezet,en niet omdat het moest,Dus mijn vraag is waarom kan ik niet internet Bankieren ??..Ik ben een volwassen vrouw van 47 jaar,en wordt behandeld als een crimineel cq kleuter,ik ben een gewoon normaal iemand zonder problemen of wat dan ook.ik heb 40 jaar bij de Rabobank gezeten en vond het heel erg dat ik daar weg moest,ivm met het vrijwillige bewind,.het leefgeld is mijn eigen geld,en het lijkt mijn dat ik mag doen met het geld wat ik wil !!!.en op het internet zijn sommige dingen nu eenmaal goedkoper als in de winkel?.we leven in 2016 toch niet in de middeleeuwen?...en ik lees her en der dat is ons beleid!! dan wordt het echt tijd dat de Abn met de tijd meegaat,en niet blijf hangen in het verleden,Zoals ik al zei ik zit in het Vrijwillig bewind,k vindt het vervelend om steeds bij andere mensen te moet aankloppen om iets te willen kopen,
mvg monique

ABN AMRO
    Beste Monique,

Het is uiteraard hartstikke goed dat je dit op deze manier hebt geregeld. Ik kan me ook voorstellen dat je niet iedere keer aan anderen wilt vragen of ze iets voor je willen kopen.

Graag neem ik telefonisch contact met je op om te kijken wat er eventueel wel mogelijk is. Kun je mij een tijdstip geven waarop ik contact met je op mag nemen?

Met vriendelijk groet,
    ABN AMRO Webcare
    Mw. G. Kamphuis
    monique
    Geachte,Abn Amro

Erg fijn dat uw contact wil opnemen met mij,en hierover praten,.ik ben in de ochtend het beste bereikbaar,..mvg Monique van duuren
    ABN AMRO
    Beste Monique,

Nadat je ons een berichtje hebt gestuurd, heb ik je vanmorgen gebeld om de situatie samen te bespreken. Jammer genoeg heb ik je niet kunnen bereiken. Daarom stuur ik je graag meer uitleg via dit forum.

Of je gebruik mag maken van Internet Bankieren, hangt af van je persoonlijke situatie. Je geeft aan de je vrijwillig onder bewind bent gegaan. Dan kan ik me voorstellen dat je er ook vanuit gaat dat je online je bankzaken mag doen. Maar het is niet standaard dat je online mag bankieren.

Zodra het bewind via de rechter is geregeld, wordt de toegang tot Internet Bankieren geblokkeerd. Je bent dan namelijk niet meer bevoegd om te handelen. Is dit niet de bedoeling geweest? Overleg dan met je bewindvoerder. Jullie kunnen samen het verzoek bij de rechter neerleggen om het bewind te stoppen.

Heb je de bewindvoerder een volmacht op je rekening gegeven zonder tussenkomst van de rechter? Dan mag je zelf gebruik maken van Internet Bankieren. Je bent zelf nog steeds volledig bevoegd op je eigen rekening en je kan zelf kiezen wanneer de volmacht gestopt wordt.

In je eerste bericht vertel je dat je een leefgeld rekening hebt. Daarom vermoed ik dat het bewind via de rechter is geregeld en je daarom geen online toegang krijgt tot je gegevens.

Als je het fijn vindt kan ik je alsnog bellen om je situatie te bespreken. Eventueel mag je ook zelf contact met ons opnemen via 0900-0024.

ABN AMRO Webcare
    Mw. E. Van der Molen