Opgelost door ABN AMRO: Klacht afhandeling opheffen betaalrekening

M.C. Beerens

Dit jaar is gebleken dat de betreffende betaalrekening nog steeds liep.
Uit gegevens in het verleden bleek op deze rekening een stabiel saldo van € 36,53 te staan. In de tussenliggende jaren zijn wij verhuisd en om onduidelijke reden beschikte ABN AMRO niet meer over het correcte adres. De bank heeft vervolgens de rekening geblokkeerd. Maar de bank is ook op onbekende datum gestart met het innen van kosten voor de betaalrekening en debetrente.
Via de belastingaangifte 2013 is (recent) bij ons duidelijk geworden dat de rekening nog liep. Ik heb vervolgens zsm me gemeld bij ABN AMRO Eersel voor het opheffen van de rekening. Er was sprake van een mij niet bekend negatief saldo van € 88,85.
Ik ben van mening dat de bank onredelijk heeft gehandeld en wil het verschil van € 125 terug ontvangen.

Zoals ook nog toegelicht in een brief die ik morgen zal bezorgen bij het ABN AMRO-kantoor te Eersel wens ik het verschil van + €36,35 en - €88,85 gecompenseerd te krijgen.

ABN AMRO
    Geachte heer mevrouw,
    Hartelijk dank voor uw bericht. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om te horen dat u nog een rekening heeft waar een negatief saldo op staat, terwijl u geen weet meer hebt van het bestaan van deze rekening. U geeft aan dat er gestart is met het innen van kosten voor de betaalrekening, maar dat u daar niet van op de hoogte bent gesteld. Echter, voor een betaalrekening worden altijd kosten berekend vanaf het moment dat deze wordt geopend. Wanneer het saldo niet toereikend is voor de kosten van de betaalrekening raakt het saldo negatief. Voor een negatief saldo wordt rente berekend.
    Ik snap dat dit een onaangename verrassing is, maar de rekening kunnen we niet opheffen zonder dat u het bedrag heeft aangezuiverd.
    U geeft aan dat niet het juiste adres bekend was bij ABN AMRO. Wanneer bij ABN AMRO de melding binnenkomt dat post onbestelbaar is, kan het adres geblokkeerd worden. Dit betekend niet direct een blokkade op de rekening. Ik vind het vervelend om te lezen dat u zich onredelijk behandeld voelt. Echter heeft u zelf de verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat de juiste adresgegevens bekend zijn en dat een rekening wordt opgeheven wanneer u hem niet meer gebruikt.
    U geeft aan dat u ook een brief heeft gestuurd. Ik raad u aan deze reactie af te wachten. Mocht u vragen hebben kunt u altijd contact met ons opnemen.
    ABN AMRO Webcare
    E.J. van der Struijk
    M.C. Beerens
    ABN AMRO heeft snel telefonisch contact opgenomen en we hebben de zaken doorgenomen. We zijn tot een oplossing gekomen waarmee ik heel tevreden ben.

M.C. Beerens

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?