Klacht ABN AMRO: klacht klachtenafdelling m.b.t. wijziging Fortis hypotheek

Gecko

Onlangs kreeg ik een brief van de AMRO dat de voorwaarden van maandelijkse betaling zou worden veranderd om de klanten Fortis nóg beter van dienst te kunnen zijn. Even verderop las ik dat de maand juni niet in rekening zou worden gebracht, even verderop stond wel vermeld dat de betaling van juni aan het eind van de rentevaste periode zou worden verrekend. Er bleek dus m.a.w. van geen enkel "voordeel sprake!"Toen ik de afdeling Hypotheken hiermee confronteerde en bovendien mededeelde dat men hiermee bovendien afweek van de "Gedragscode Hypotheken"werd mij verzocht een klacht in te dienen bij de -door de bank op de website als klantvriendelijk omschreven afdeling- klantenmanagement. Uiteindelijk werd mij medegedeeld dat men op basis van redelijkheid en billijkheid van mening was was dat men van de Gedragscode mocht afwijken, ging ik niet akkoord dan zou mij een boete worden opgelegd. Inmiddels heb ik het Kifid ingeschakeld.

Ik wil van mijn contract af omdat men is afgeweken van de voorwaarden waar ik destijds voor getekend heb. Ik ben van mening dat hier "redelijkheid en billijkheid" niet van toepassing is omdat de bank bij de overname van Fortis hypotheekhouders ermee akkoord is gegaan alle voorwaarden waarvoor ik getekend heb te respecteren. Daarmee is men o.a. akkoord gegaan met de betaaldatum.
Bovendien kan er geen boete wegens te late betaling (de Fortisdatum is elke maand de 4e in plaats van de 1e) worden opgelegd omdat ik de maand juni wel betaald heb en nu dus 26 of 27 dagen (afhankelijk of de maand 30 of 31 dagen heeft) voorloop op de Fortis hypotheek houders die in juni de hypotheek niet hebben betaald. Van een "klantvriendelijke" benadering waarmee men bereid is om tot een oplossing te komen is geen enkele sprake.

ABN AMRO
    Beste Gecko,

Ik begrijp dat deze zaak u erg bezig houdt. U heeft deze klacht meerdere keren op verschillende klachtenwebsites geplaatst. Bij ons heeft u de volledige klachtenprocedure doorlopen. Omdat u het niet eens bent met de uitkomst van de klacht hebben wij u verwezen naar KiFiD, die u inmiddels ook heeft ingeschakeld.

Omdat de volledige klachtenprocedure bij ons doorlopen is kan ik hierin niets meer voor u doen. We zullen de uitspraak van KiFiD af moeten wachten.

Dhr. R. Witjes
    ABN AMRO Webcare