Klacht ABN AMRO: Klant mag geen inzage eigen lopende rekening

RikP

Ik heb een persoonlijke lening bij ABN AMRO, En ik had graag inzage gehad van mijn aflossing, deze lening heeft een maximale looptijd van 24 maanden en deze zou binnen een paar maanden worden ingelost.

Nu heb ik met ABN AMRO gebeld en die geeft aan, dat als ik sneller aflos en wat ik aflos niet voor mij zichtbaar is, en dat ik mijn privé rekening maar moet aanhouden. Met de vraag hoe ik het moet controleren of het evenredig loopt afschrijving privé rekening vs persoonlijke rekening, is het antwoord u kunt alleen kijken wat op de privé rekening wordt afgeschreven. met andere woorden als klant mag je en kun je dat niet controleren.

Beetje vreemd dat ABN AMRO dit verborgen houd voor de klant.

Graag zou ik van ABN AMRO transparant inzage willen hebben en/of toegang ontvangen op mijn eigen lopende rekening

ABN AMRO
    Beste RikP,

Begrijpelijk dat u inzage wil hebben op uw persoonlijke lening en de aflossingen.

Omdat de persoonlijke lening geen actieve rekening is kunt u daarvan niet de bij- en afschrijvingen zien zoals u dat van uw privérekening kunt zien. U kunt de details van uw persoonlijke lening wel inzien. U kunt dan bijvoorbeeld zien wat het oorspronkelijk leenbedrag is, de looptijd en het bedrag bij vervroegde aflossing. Hier ziet u dus het openstaand bedrag op dat moment.

Deze informatie vindt u in uw internet bankieren. Daarvoor logt u in op www.abnamro.nl en gaat nu naar 'Zelf regelen - Mijn productenbeheren'. Daar klikt u op het vergrootglaasje of op opties bij uw persoonlijke lening.

Ik hoop dat u met deze informatie en met de afschrijvingen op uw privérekening voldoende inzage heeft op uw persoonlijke lening.

Eva
    ABN AMRO

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?