Opgelost door ABN AMRO: Kwijtschelding negatief saldo bij overlijden gebeurd niet op tijd

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 295786
Gebruiker
Siemons7
Datum
8 reacties

Details

Klacht

Mijn zus is 12 februari overleden en had een negatief saldo bij overlijden op haar krediet op betaalrekening bij de ABN, dat zou worden kwijtgescholden bij overlijden, echter tot op heden is dit nog steeds niet gebeurd. Nadat ik de rekening had geblokkeerd weigerde men wel incasso's maar laat stortingen wel toe. Gevolg is ik krijg de rekeningen toegestuurd, maar kan niet door omdat de kwijtschelding nog niet heeft plaatsgevonden.

Gewenste oplossing

U kan wel aangeven dat u achterloop, maar daar schiet ik niets mee op, dadelijk krijg ik door toedoen van ABN incassobureaus of deurwaarders aan de deur die ikzelf nog nooit heb gehad, dus graag vandaag nog het negatieve saldo dat op de dag van haar overlijden bestond overmaken op de rekening zodat deze normaliter op nul zou komen, maar door de stortingen dan op een positief saldo staat zodat ik de rekeningen kan betalen.
Geboden oplossing
De kwijtschelding is uiteindelijk geregeld en ik heb nu inzage in de rekening en kan deze ook gebruiken nu. Wel jammer dat je het eerst moet melden bij een forum alvorens men meer aandacht voor je heeft in deze toch al moeilijke tijd.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

8 reacties

  1. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste heer, mevrouw Siemons,

    Allereerst wil ik u condoleren met het verlies van uw zus. Ik kan me indenken dat u juist na het overlijden zo min mogelijk zorgen wilt hebben over de afwikkeling van de bankgegevens. Het spijt me dan ook te lezen dat u al lang in onzekerheid zit of het krediet op de betaalrekening wordt kwijtgescholden en u in de knel komt met betalingen die uitgevoerd moeten worden.

    Vanwege uw klacht heb ik een paar keer geprobeerd telefonisch contact op te nemen. Helaas heb ik u niet kunnen bereiken. Mijn collega Dhr van Vloten zal het daarom morgen opnieuw proberen.

    In de tussentijd heb ik uw situatie alvast besproken met ons Serviceteam Nabestaanden en afdeling Lenen gesproken. Zij pakken dit nu met spoed voor u op.

    Met vriendelijke groet,
    ABN AMRO Webcare
    Mw. E. Van der Molen

  2. Auteur
    Siemons7
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste heer Siemons,

    Bedankt voor uw reactie.

    Dat is inderdaad gek. Ik heb daarom meteen opnieuw gebeld met het nummer dat u via dit forum heeft opgegeven. Opnieuw krijg ik de melding "Het nummer dat u geslecteerd heeft, is op dit moment niet in gebruik." Vandaar dat u geen gemiste oproep heeft.

    Kan het zijn dat er misschien een typefout zit in het telefoonnummer dat u op dit forum heeft achtergelaten? Ik hoor anders graag op welk mobielnummer wij u kunnen bereiken. Dan doe ik mijn best om vandaag nog contact met u op te nemen.

    Met vriendelijke groet,
    ABN AMRO Webcare
    Mw. E. Van der Molen
  4. Auteur
    Siemons7
    Datum
    Geachte mevrouw Van der Molen,

    Het nummer dat ik heb opgegeven is: 06-39110336 of 076-5621869.

    Met vriendelijke groet,

    Jos Siemons.

  5. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste heer Siemons,

    Fijn dat ik u inmiddels heb gesproken.

    Morgen en vrijdag checken we de voortgang van de kwijtschelding op de rekening met het doel dit nog voor het weekend op te lossen.

    Sowieso bel ik u vrijdag op om de uitkomst te bespreken, zodat we dan ook één en ander in werking kunnen zetten om uw online toegang tot de rekening te geven.

    Met vriendelijke groet,
    ABN AMRO Webcare
    Mw. E. Van der Molen
  6. Auteur
    Siemons7
    Datum
    Geachte mevrouw Van der Molen,

    Zoals verwacht heb ik vandaag geen bericht van uw collega dhr. van Vloten mogen ontvangen, voortgang is er wat mij betreft dus nog niet geboekt, dus ik ga er vanuit dat u samen met mij morgen het ontstane probleem oplost zoals u hebt aangegeven.

    Met vriendelijke groet,

    Jos Siemons
  7. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste heer Siemons,

    Fijn dat ik u net heb gesproken en alles rondom de kwijtschelding is opgelost.

    Ik verwacht dat het volgende week ook allemaal netjes wordt opgepakt vanuit kantoor, zodat u ook online inzage krijgt in de rekening en u verder kunt.

    Met vriendelijke groet,
    ABN AMRO Webcare
    Mw. E. Van der Molen
  8. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer Siemons,

    Bedankt voor het telefoongesprek van zojuist.
    Fijn dat we de klacht hebben kunnen oplossen.

    Met vriendelijke groet,
    ABN AMRO Webcare
    B. Verdouw

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen