Klacht ABN AMRO: Maandtariefsnota ABNAMRO pas aan het eind van de maand incasseren.

# 419438
Menno

De maandtariefsnota voor de producten en diensten van de ABNAMRO wordt altijd rond de 17-de van de maand afgeschreven. ABNAMRO heeft de betaalkrediet/regeling op zijn betaalrekeningen omgezet naar `roodstaan`met een BKR-notatie en de verplichting dat ééns per maand er een dag een positief saldo op de rekening moet staan. Het verzoek is om de maandtariefsnota dan ook aan het einde van de maand te incasseren (net als de beleggingskosten) zodat ik niet door het toedoen van de ABNAMRO rood komt te staan op mijn betaalrekening.

Maandtariefsnota ABNAMRO pas aan het eind van de maand incasseren en dat voor alle klanten.

ABN AMRO
    Beste Menno,

We incasseren de maandelijkse kosten voor de rekening inderdaad rond de 17e van de maand, dit is een standaard datum die wij niet kunnen aanpassen. Wel kan ik je gebruikerswens doorzetten zodat we op de hoogte zijn van je voorkeur. Daarnaast willen we graag dat je ééns in de drie maanden postief staat op de rekening, ik zie niet hoe de incassodatum van de maandelijkse kosten hierin dan moeilijkheden gaat veroorzaken. Misschien wil je dat nog eens uitleggen.

Chenda
    ABN AMRO Webcare
    Menno
    Hallo Chenda,

De meeste mensen krijgen aan het eind van de maand betaald. Veel bedrijven incasseren ook daarom aan het einde van de maand en kunnen op verzoek het incassomoment verschuiven. Doordat de bank deze kosten (en de kosten van roodstaan) halverwege de maand incasseren trekken deze kosten de klant nog meer in het rood waarbij de klant dus eigenlijk dubbel gestraft worden. Opmerkelijk is dat de effectenkosten wel aan het einde van de maand door de bank word geïncasseerd. Kortom het moet kunnen... nu ervoor gaan !
    ABN AMRO
    Beste Menno,

Dank je wel voor je toelichting. Ik snap je gedachte dat het voor jou beter uitkomt als de maandbijdrage en rente voor Rood Staan aan het eind van de maand wordt afgeschreven.

Gezien het totaal aantal rekeningen binnen onze hele organisatie waarop de maandbijdrage in rekening wordt gebracht, kunnen de we de maandbijdrage niet allemaal op 1 dag uitvoeren en opeens verschuiven. Vandaar dat we alle maandbijdragen nu op verschillende dagen rondom de 17e afschrijven.

We hebben in ieder geval wel de gebruikerswens. Hierin hebben we gevraagd of in de toekomst een mogelijkheid kan komen waarop klanten zelf kunnen aangeven wanneer zij graag de maandbijdrage willen laten incasseren.

Elvira
    ABN AMRO Webcare

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?