Klacht ABN AMRO: Moeilijk doen over rood staan

Klachtnummer
# 452382
Gebruiker
Floortje
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Volgens mij als je van buitenlandse afkomst ben wordt er erg moeilijk gedaan om je rood staan aan te vragen. Heb zelf geen bkr melding, werk jaar en dag maar mag nog geen eens rood staan op mijn betaalrekening. Is toch te gek voor woorden

De oplossing

Normaal toestaan zonder discriminatie. Eigen belied geeft aan dat document daar niet voor nodig zijn en online direct te regelenen is. Nou volgens mij staan er getallen achter mijn bankrekening waaruit men kan aantonen dat het een rekening is van een niet autochtoon.

4 reacties

  1. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste Floortje,

    Het is begrijpelijk dat je baalt als jouw aanvraag voor het roodstaan op je rekening wordt afgewezen. Helaas kan ik aan de hand van jouw klacht op dit forum niet inzien wat de situatie is en of de afwijzing terecht is.

    Wat ik wel kan aangeven is dat het toekennen of afwijzen van een lening totaal niets te maken heeft met welke afkomst een klant heeft. Discriminatie is hier dan ook totaal niet aan de orde.

    Als je verdere info over de afwijzing wil kun je contact opnemen met onze afdeling lenen via: 0800 - 024 07 11.

    Met vriendelijke groet,

    Gabie
    ABN AMRO Webcare
  2. Auteur
    Floortje
    Datum
    Gmorgen Gabie, dank voor je reactie. Ik heb contact gehad met abn. Med geeft aan dat het aan de algaritme van de computer ligt. Dan is het toch wel opvallend dat heel veel mensen uit mijn fam hetzelfde probleem hebben. Gelieve hier echt naar te kijken.
  3. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste Floortje,

    Wat is uiteindelijk de exacte reden dat de aanvraag niet lukte?

    Met vriendelijke groet,

    Gabie
    ABN AMRO Webcare
  4. Auteur
    Floortje
    Datum
    De automatische antwoord was dat het helaas niet lukt met mijn rekening. Vreemd want het is een gewone betaalrekening die ik inmiddels ruim 20 jaar heb. Waar ik echt veel geld op heb ontvangen. Mijn vermoeden is dat de algoritme zodanig is ingesteld dat veel mensen met buitenlandse afkomst niet in aanmerking komen. Willicht dat dit onderzocht moet worden want vele in mijn fam hebben hetzelfde probleem ondanks dienstverband. Het is niet conform de voorwaarden aangegeven op jullie site.

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen