Klacht ABN AMRO: Nabestaande desk is te omslachtig

deottens

Ik wil toch even klagen over de nabestaanden service. Eigenlijk zou deze service de nabestaanden helpen , in plaats daarvan laten jullie nabestaanden te lang wachten voordat ze eindelijk eens kunnen gaan rouwen, eerst de akte van erven aanvragen ,dan weer doorsturen naar jullie met alle andere benodigde papieren , vervolgens krijg je te horen dat er een achterstand is waardoor we dus na 2 maanden geen stap verder zijn, waarom mogen kantoor medewerkers dit soort dingen niet afhandelen?

ABN AMRO
    Beste heer, mevrouw,

Allereerst wil ik je graag condoleren. Ik kan me goed voorstellen dat als een dierbare overlijdt, je graag alles zo snel mogelijk in orde wilt hebben. Het afwikkelen van bankzaken is in zo'n situatie al vervelend genoeg.

Zoals je zelf al aangeeft heeft de afdeling Nabestaandendesk het erg druk waardoor de afwikkeling bij een overlijden langer duurt. Hier zijn we ons bewust van en doen er alles aan om te zorgen dat de afwikkeling alsnog zo snel mogelijk plaatsvindt.

Ik snap je vraag dan ook goed waarom medewerkers van kantoor dit soort zaken niet afhandelen. Dit komt omdat er veel expertiese nodig is om een overlijdingsmelding van A tot Z af te kunnen handelen. In zo'n proces zitten veel haken en ogen en komt veel wet- en regelgeving bij kijken. Daarnaast is de afdeling Nabestaandendesk dagelijks alleen maar bezig met dit soort zaken. Op kantoor komt een overlijdingsmelding te weinig voor om te zorgen dat iedere medewerker dit proces goed kan afhandelen.

Mocht je meer vragen hebben over de afwikkeling van het overlijden, dan hoor ik het graag.

Elvira

ABN AMRO Webcare

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?