Klacht ABN AMRO: Nabestaandendesk werkt ineffectief

Luc

De communicatie en het handelen van de nabestaanden is zeer gebrekkig.
Er wordt niet op mails beantwoord en indien je in contact tracht te komen is er de mededeling dat de wachttijd meer dan een half uur is en je later moet terugbellen. Steeds deze mededeling wanneer je ook belt
Twee keer geduld gehad sd en 45 minuten in de wacht gestaan. Voorts worden er toezeggingen gedaan qua afhandelingstermijn maar beide keren niet nagekomen. Serieus, ik werk in de zorg en juist in deze tijd verwacht ik begrip en handelen beide laten te wensen over. Aan de andere kant zijn er crediteuren die op hun geld wachten waaronder crediteuren die de uitvaart van mijn vader in goede banen hebben geleid en nu geen geld zien omdat de rekening geblokkeerd is en ik geen zicht heb op saldi etc. Al 8 weken inmiddels......
Ongelooflijk gebrekkig en totaal geen effectief handelen aan de zijde van Abn
Vervolgens probeer ik een klacht in te dienen maar ook dan word ik niet gehoorden wederom om geduld gevraagd en het met de afdeling in kwestie op te lossen

Ok ik snap dat ik geen produkt koop masr wil gewoon een correcte, effectieve oplosssing

Niet van deze tijd

Beschamend

Correcte, snelle oplossing en gehoord worden. Kortom : dienst waarmaken

ABN AMRO
    Beste Luc,

Allereerst gecondoleerd met het verlies. Ik kan me voorstellen dat dit een situatie is waar u dit graag zo goed en snel mogelijk opgepakt ziet worden zodat dit ook echt afgesloten kan worden. Dat willen wij ook graag, maar helaas hebben we wel een vertraging door de grote hoeveelheid meldingen. Door die vertraging wordt er meer contact gezocht, waardoor de wachtrijen ook direct langer worden. We doen wel hard ons best om deze vertraging in te lopen, maar excuses voor het ongemak dat dit verzorgd heeft.

Ik heb met de gegevens die u gedeeld heeft contact gezocht met onze Nabestaandendesk. Zij geven aan dat zij vanochtend succesvol contact met u hebben gehad en dat dit dossier nu met spoed opgepakt is. Als er eventuele stukken missen of ze nog iets nodig hebben, zullen ze u telefonisch of per e-mail berichten. Ik stel voor dat u die in de gaten houdt, dan blijft duidelijk wat de status is.

Als er betalingen zijn, kunt u deze naar hen mailen op nabestaandendesk@nl.abnamro.com. Dan zullen ze deze direct in behandeling nemen zodat u geen achterstand komt op te lopen terwijl u het zelf nog niet kunt regelen.

Ik hoop u zo goed geïnformeerd te hebben. Als er meer vragen zijn, kunt u die uiteraard gerust stellen.

Eilis
    ABN AMRO Webcare
    Beste Eilis
    Doel van klacht is tweeledig, enerzijds kaart ik het aan in de hoop dat er organisatisch op ingespeeld kan worden want het is al lang aan de orde en er zou adequater op ingesprongen kunnen worden. Met name deze tijd vraagt om maatwerk en tijdig inspelen op dit soort vragen. Het is en bljjft een belangrijke dienst waar klanten recht op hebben, corona of niet. En juist nu denk ik dan....

Anderzijds onbegrip van mijn kant dat dit blijkbaar niet tijdig en naar wens geboden kan worden binnen een zulke grote organisatie. Irritatie als het jezelf, mij dus betreft en ik niet verder kom.
    Rekeningen insturen is geen optie als er geen inzicht wordt gegeven in saldi en er niet normaal gecommuniceerd kan worden hierover. Niemand die met je meekijkt. Aan de andere kant crediteuren die allen betaald willen worden. Ik heb er geen zicht op wie wel en niet betaald kan worden. Bij beneficiaire aanvaarding van een erfenis is inzicht wel van belang en dus open, normale communicatie een vereiste
    Ik wacht dus wederom af of ik nu na 9 weken, volgende week na twee eerdere toezeggingen wel geholpen ga worden anders hoort u weer van mij. Ipv 45 minuten in de wacht gezet te worden via de afdeling
    In afwachting van, groet luc
    ABN AMRO
    Beste Luc,

We zijn er als bank wel mee bezig om dit beter en sterker te maken. We beseffen dat dit van belang is, maar tegelijk kost het werk en tijd om verbeteringen en nieuwe processen door te voeren. Juist omdat we een grote organisatie zijn. Ik zal daarom ook de punten die u aankaart melden ter verbetering, zodat dit meegenomen wordt. Bedankt daarvoor.

Verder verwacht ik dat de communicatie en afhandeling van uw dossier nu beter zal verlopen omdat er spoed op gezet is. Dit zal met de tijd ook duidelijk worden. Ik stel voor dat u het ons laat weten als u wel of geen contact heeft en hoe dat verlopen, zodat we hier bovenop kunnen blijven zitten voor u.

Eilis
    ABN AMRO Webcare
    Luc
    Eilis dank voor je snelle reactie, een adequate benadering als deze is gewenst en gepast in deze tijd!

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?