Opgelost door ABN AMRO: Nalatigheid nabestaandendesk ABN-AMRO

content Opgelost
Jan

Mijn moeder is half november overleden en dit hebben we direct gemeld bij de nabestaanden desk, zoals het hoort. De boel is geblokkeerd en ik kreeg een mail dat het gemeld was en welke papieren er moesten worden aangeleverd. Dit hebben we via de mail gedaan en de verklaring van erfrecht wat later. Het gekke is dat je nergens een bevestiging van krijgt, dus ik heb 9 december alle papieren die ze moesten hebben naar de bank gebracht en daar alles laten doorsturen met referentienummer, alles, dus ook hoe de rekening verder moest worden voortgezet, wie dat ging doen, stond ook in de verklaring van erfrecht.
Weer wachten dus, inmiddels kwamen er wel rekeningen binnen, deze bracht ik maar naar de bank omdat ik zelf geen bevestigingen ontving, dacht ik dan maar zo. Inmiddels verschillende keren telefonische contact gehad en elke keer ja we hebben een achterstand er wordt aan gewerkt. Oké dat kan allemaal, maar eind december zou het moeten rond zijn was het antwoord. Gisteren weer een rekening gehad en naar de bank gebracht en kreeg daar te horen dat die 17,50 euro toch niet de moeite was, ze uitgelegd dat dit was wel een betaling was die ze al 2 keer geprobeerd hadden te incasseren en als dat niet lukt krijg je een acceptgiro kaart en daarna en aanmaning, zo werkt dat bij bedrijven die hebben niets aan mijn verhaal, ja maar ze hebben een achterstand bij de ABN-AMRO. Nou vandaag was het dan zover de eerste aanmaning is ook binnen, dus maar weer eens gebeld en wat bleek alles was zo goed als rond, ik moest alleen nog even tekenen, maar het formulier was nog niet verzonden. Ik antwoorde gelijk, mail hem maar en dan teken ik het en mail hem direct naar u terug. Op een foutje na in het adres wat ik zelf maar gecorrigeerd heb, gelijk teruggemaild en om een bevestiging gevraagd. Nou het antwoord hoeft ik u geeneens te vertellen denk, niets. Maandag maar weer eens bellen en naar de bank met de aanmaning, hoop alleen niet dat ik weer zo raar antwoordt krijg, want dan kan ik ook wel eens een sneer geven, mijn moeder heeft nog nooit schulden en betalingsachterstanden gehad en die moet je dan oplopen als je er niet meer bent en iemand van de bank waar je een levenslang zat is niet in staat om je zaken te behartigen.

Deze zaak zo snel mogelijk tot een goed eind brengen en duidelijk zijn in communicatie, en er eens bij nadenken dat mensen die een erfenis moeten afhandelen dit ook zo goed en zo snel mogelijk willen doen.

ABN AMRO
    Beste heer/mevrouw,

Allereerst gecondoleerd met het verlies van je moeder. Ik wens je heel veel sterkte in deze periode.
    Juist in een tijd als deze mag je verwachten dat de melding van overlijden soepel verloopt zodat je hier niet teveel naar hoeft om te kijken.

Ik begrijp dat je vandaag contact telefonisch contact opneemt? Ik hoor graag hoe dit is verlopen.

ABN AMRO Webcare
    Gabie
    Gabie,

Ben vandaag om 11:30 beginnen te bellen en na het gebruikelijke half uurtje kreeg ik contact. Ben nog steeds een beetje verbaast dat het hele gebeuren in nog geen uur opgelost was, samen met jullie alles nagelopen of alles werkte en kan nu weer alle rekeningen betalen en nog belangrijker inzicht hebben in het geheel. Blijf erbij dat de communicatie erg slecht is bij de nabestaanden desk en dat dit zeer zeker een aandachtspunt bij jullie moet zijn. Nogmaals ben ik zeer verbaast met de snelle oplossingen, maar ben er ook zeer blij mee.

Gr. Jan

Jan
Ben nog steeds een beetje verbaast dat het hele gebeuren in nog geen uur opgelost was, blijf erbij dat de communicatie erg slecht is bij de nabestaanden desk en dat dit zeer zeker een aandachtspunt bij jullie moet zijn. Nogmaals ben ik zeer verbaast met de snelle oplossingen, maar ben er ook zeer blij mee.

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?