Opgelost door ABN AMRO: Omzetting bestaande hypotheek

Steegers

Begin april 2015 hebben wij namens mw J.E.Steegers -Damen de ABN verzocht haar huidige hypotheek bij ABN Amro om te zetten in een andere hypotheek met een veel voordeligere rentetarief.
Omdat het een zogeheten "verzoek zonder advies"betrof hebben we in het bijzijn van Mw Steegers ( 83 jaar) diverse telefoongesprekken moeten voeren en in herhalingen moeten vallen v.w.b. de produktkeuze.
Uiteindelijk is er op 21 mei 2015 telefonisch een offertegesprek geweest met Rob van Gool specialist Hypotheken Advies& Service Center. De offerte zou binnen ca 1 week worden verzonden. Begin juli - ondanks diverse emails en verzoeken van onze kant - nog steeds geen offerte maar wel een brief dat er intern een administratieve fout was gemaakt ttv het overlijden van de echtgenoot van Mw Steegers. De gevraagde documenten zoals CTR verklaring,testamenten en kopie trouwboekje etc aangetekend verzonden op 6 augustus j.l. nadien diverse malen opnieuw telefonisch contact gehad

Het enige wat wij willen is p/o de gevraagde offerte zodat we die mits akkoord ondertekend retour kunnen zenden en de nieuwe voorwaarden z.s.m. in kunnen gaan.
Sinds 20 augustus opnieuw diverse malen tel.contact gehad met Sander Simmelink die telkens aangeeft dat het nu een kwestie is van "een paar dagen"

ABN AMRO
    Goedemorgen meneer/mevrouw Steegers,

Hartelijk dank voor het plaatsen van uw klacht.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik schrik van de gang van zaken zoals u deze omschrijft. Het is uiteraard niet de bedoeling van de ABN AMRO om u zo lang bezig te laten zijn met een omzetting van een hypotheek. Mijn excuses hiervoor.

Ik heb dan ook onmiddellijk actie ondernomen door beide heren die u noemt in uw beschrijving van de situatie te benaderen en hen het dringende verzoek gedaan om contact met u op te nemen over deze kwestie.

Mijn verwachting is dat er op korte termijn contact met u gezocht wordt om alsnog de gevraagde offerte aan te leveren. Uiteraard zal ik hierin een vinger aan de pols houden en indien u vragen heeft kunt u deze hier gerust stellen.

ABN AMRO Webcare
    F.M. Pijnenburg
    Geachte heer/mw Pijnenburg,
    Uw omschrijving "dat contact gezocht wordt om de gevraagde offerte aan te leveren" kan ik niet volgen. ABN moet die offerte slechts opsturen waarna mw Steegers mits akkoord terug kan sturen. Beloftes,toezeggingen en excuses koopt mw Steegers een half jaar na aanvraag niets. Zij wenst eveneens in aanmerking te komen voor compensatie van kosten die de adviseur aantoonbaar sinds april heeft moeten maken met vele malen bellen.diverse emails en brieven.
    ABN AMRO
    Goedemiddag meneer/mevrouw Steegers,

Gezien het openbare karakter van dit forum kan ik helaas inhoudelijk niet reageren op dit dossier, noch toezeggingen doen over eventuele compensatie van kosten.

Ik heb inmiddels contact gehad met mijn collega, en deze heeft mij de toezegging gedaan dat er op 24 september een brief zal worden verzonden aan het bij ons bekende adres van mevrouw Steegers.

Ik verwacht dat deze brief bestaande onduidelijkheden over de verwerking van het ingediende verzoek weg zal nemen. Derhalve wil ik u verzoeken om deze brief af te wachten.

ABN AMRO Webcare
    Dhr. F.M. Pijnenburg
    Steegers
    Mw Steegers heeft van de ABN Amro bank naast een mooie bos rozen een uitgebreide en gemotiveerde excuusbrief ontvangen. Ook is als compensatie voor de ontstane vertraging en extra kosten besloten de met de omzetting gemoeide administratiekosten te crediteren. Adviseur en cliënte zijn aldus zeer te spreken over de afhandeling van deze klacht waarvoor dank.

Steegers

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?