Klacht ABN AMRO: Onjuiste en onterechte BKR codering
Details
De klacht
In 2009 heb ik korte tijd een achterstand gehad in de betaling van mijn Doorlopend Krediet. Ik ben hier uit eigen beweging mee naar het kantoor in Driebergen gegaan en heb daar gesproken met de filiaalmanager. Deze heeft het rechtgezet. Toen bleek later dat het hoofdkantoor dit toch uit handen had gegeven. Ik ben toen naar kantoor weer gegaan en de betreffende manager heeft toen 'geregeld' dat ik de normale betaling via het incassobureau mocht afmaken zonder verdere gevolgen.Nu blijkt er ineens een A2 codering bij BKR te staan: in 1 keer opeisbaar gesteld. Ik heb al die jaren 84 euro per maand mogen betalen. Dat is geen 1 keer opeisbaar. Me altijd verder aan de regeling gehouden. Toen ik hierachter kwam het resterende deel in 1 keer betaald (mijn inkomen is ruim voldoende om dit te doen. Maar de manager van destijds had gezegd 'doe maar 84 euro zoals je gewend bent, dan merk je er weinig van'). Er is toen een H van herstel in BKR gezet...
Maar ineens is deze nu weer weg!
De oplossing
Verwijdering van mijn notering bij BKR, danwel aanpassing naar A1H ipv A2. Het is een regeling, niet in 1 keer opeisbaar!De Manager van toen blijkt nu op Non-actief en niet bereikbaar, gegevens zijn weg. Al staat volgens een medewerker in het systeem wel 'betalingsregeling' ipv A2.
Achterstand is in 2009 al ingehaald en daarna is regeling voltooid! Afbetaald! Zet dit juist bij BKR... Dus (inclusief 5 jaar wachttijd) mag er niks meer bij BKR staan!
Jullie houden nu mijn nieuwe huis tegen en mijn huwelijk die voor volgende week gepland staat, staat nu ineens onder hoge druk en mijn hoofd staat er niet meer naar... Waar zijn jullie mee bezig? Los dit ajb op!
Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.