Klacht ABN AMRO: Onjuiste en onterechte BKR codering

Rody

In 2009 heb ik korte tijd een achterstand gehad in de betaling van mijn Doorlopend Krediet. Ik ben hier uit eigen beweging mee naar het kantoor in Driebergen gegaan en heb daar gesproken met de filiaalmanager. Deze heeft het rechtgezet. Toen bleek later dat het hoofdkantoor dit toch uit handen had gegeven. Ik ben toen naar kantoor weer gegaan en de betreffende manager heeft toen 'geregeld' dat ik de normale betaling via het incassobureau mocht afmaken zonder verdere gevolgen.

Nu blijkt er ineens een A2 codering bij BKR te staan: in 1 keer opeisbaar gesteld. Ik heb al die jaren 84 euro per maand mogen betalen. Dat is geen 1 keer opeisbaar. Me altijd verder aan de regeling gehouden. Toen ik hierachter kwam het resterende deel in 1 keer betaald (mijn inkomen is ruim voldoende om dit te doen. Maar de manager van destijds had gezegd 'doe maar 84 euro zoals je gewend bent, dan merk je er weinig van'). Er is toen een H van herstel in BKR gezet...
Maar ineens is deze nu weer weg!

Verwijdering van mijn notering bij BKR, danwel aanpassing naar A1H ipv A2. Het is een regeling, niet in 1 keer opeisbaar!
De Manager van toen blijkt nu op Non-actief en niet bereikbaar, gegevens zijn weg. Al staat volgens een medewerker in het systeem wel 'betalingsregeling' ipv A2.
Achterstand is in 2009 al ingehaald en daarna is regeling voltooid! Afbetaald! Zet dit juist bij BKR... Dus (inclusief 5 jaar wachttijd) mag er niks meer bij BKR staan!
Jullie houden nu mijn nieuwe huis tegen en mijn huwelijk die voor volgende week gepland staat, staat nu ineens onder hoge druk en mijn hoofd staat er niet meer naar... Waar zijn jullie mee bezig? Los dit ajb op!

Geachte heer Rody,

Hartelijk dank voor het plaatsen van uw klacht.

Ik begrijp uit uw omschrijving dat er een A2 codering in het BKR is gezet waarvan u aangeeft dat deze onterecht is. Daarnaast geeft u aan dat in verband met de aanvraag van een hypotheek hierdoor in de problemen komt.

Ik betreur het uiteraard indien deze codering onterecht is. Om uw zaak te bespreken neem ik graag contact met u op.

Kunt u aangeven op welke dag en tijdstip ik u kan bereiken om deze kwestie te bespreken? Ik zal er zorg voor dragen dat er op dat moment contact met u wordt opgenomen.

F.M. Pijnenburg
    Rody
    Je mag mij altijd bellen. Nummer staan hier in de privé gegevens.
    Geachte heer Rody,

Dank voor het gesprek dat wij heden middag hebben gehad.

Zoals afgesproken ga ik aan het werk voor u om deze zaak te bespoedigen, zodat u zo snel mogelijk bericht ontvangt omtrent de uitkomst van de door u ingediende klacht.

F.M. Pijnenburg
    Rody
    Zojuist ben ik gebeld door de heer Pijnenburg. Hij heeft de zaak inhoudelijk met mij besproken en heeft zodoende meer info vergaard. De ernst van de zaak is duidelijk en hij gaat zijn best doen om dit zsm naar tevredenheid voor beide partijen op te lossen.
    Er is duidelijk gemaakt dat er zowieso een aantal dingen lijken mis te gaan. Dit moet verder uitgezocht worden en hopelijk wordt dit voor het weekend opgelost en is mijn aanstaande huwelijk gered.
    Beste heer Rody,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Per vandaag wordt er een brief naar u verzonden. In verband met de persoonlijke gegevens gaan wij niet op dit forum in op de details. Ik verwacht dat u de brief morgen, anders na het weekend ontvangt.

Rody
    Zou u mij hierover willen bellen?
    Rody
    Zou u mij hierover willen bellen?
    Beste heer Rody,

Goed dat we zojuist telefonisch contact hebben gehad.
    Mochten er nog vragen zijn na het ontvangen van de brief horen wij het graag.

Rody
    Mijn kwaadheid kan niet hoger meer! De ABN heeft in de brief laten weten dat zij niks, maar dan ook niks gaan aanpassen. Ze snappen dat ik vertrouwd heb op het woord van de manager destijds. Maar ik ben zelf verantwoordelijk voor de naleving. En ja, het krediet bij de bank is inderdaad ingelost. Maar men weigert dit bij de BKR door te geven en op te lossen.

Kortom: ja meneer u heeft gelijk, maar nee "ons standpunt blijft hetzelfde, wij passen niks aan!". Een onrechtmatige melding blijft!
    Geachte heer Rody,

Ik snap dat u persoonlijk op een andere uitkomst had gehoopt. In onze brief staat de motivatie voor onze keuze toegelicht. In verband met uw privacy kan ik via dit forum niet op de inhoud van deze brief in gaan. Mocht u nog vragen hebben over de brief, dan kunnen wij telefonisch contact met u opnemen voor verdere toelichting.

Aan de uitkomst van de klacht kunnen wij echter niks veranderen. U geeft aan het niet eens te zijn met de oplossing. U kunt dan een brief schrijven aan: ABN AMRO Bank N.V., afdeling Klachtenmanagement (HQ1125), Postbus 283, 1000 EA Amsterdam.

Deze afdeling zal zich dan over uw klacht buigen. Meer informatie over onze klachtenregeling vindt u op www.abnamro.nl/allesnaarwens.

Mw. L. Salama
    Rody
    Binnen ABN kan je over elke klacht een klacht indienen etc. We hebben inmiddels zoveel afdelingen binnen ABN gezien. Ze geven allemaal toe dat ik eigenlijk in gelijk sta. Maar niemand die iets wijzigt. Krediet is afgelost, en dat moet BKR weten. Maar men weigert. Toezegging dat het niet naar BKR zou gaan is toegegeven, maar men wil dit toch niet rechtzetten. Ik kan niet elke keer weer 'een stapje hoger klagen'. Ik heb de zaak uit handen gegeven. Dit levert mij gewoon teveel stress op nu.
    Rody
    Trouwens SUPER bedankt aan de ABN dat door jullie incompetente handelen en (toegegeven) fouten onze bruiloft gisteren deels in het water is gevallen. We hebben het feest behoorlijk versobert! Echt super bedankt! Reken er maar op dat ik dit voor de rest van mijn leven zal delen! Dit zal ik jullie nimmer vergeven! Hoe durven jullie zo te handelen...
    Beste heer Rody,

Ik kan me voorstellen dat u graag een andere uitkomst had gewild, maar zoals eerder is aangegeven kunnen we hier niets in veranderen.

U kunt er nog wel voor kiezen om uw klacht op te sturen naar onze afdeling Klachtenmanagement. De afdeling Klachtenmanagement doet opnieuw onderzoek naar uw klacht en beoordeelt het antwoord dat eerder aan u gegeven is. Hierna ontvangt u vanuit Klachtenmanagement opnieuw een antwoord.

Het is mogelijk dat wij de klacht voor u doorsturen naar de afdeling Klachtenmanagement. Als u dit wilt dat wij dit voor u doen, horen we dat graag van u.

Mw. E. Van der Molen
    Rody
    Is er voor elke klachtafdeling een overkoepelende klachtafdeling? Je mag hem van mij doorsturen. Maar het is inmiddels al uit handen gegeven.
    En het gaat niet om andere uitkomst WILLEN. Het gaat om RECHT HEBBEN OP... En daar gaan jullie de fout in! Jullie geven toe dat ik toen gesproken heb met een manager en dat hij toezeggingen gedaan heeft... En jullie geven toe dat ik geen krediet meer heb bij jullie. Maar jullie WEIGEREN ONRECHTMATIG hier iets aan te doen!
    Beste heer Rody,

Hartelijk dank voor uw reactie. Uw klacht hebben we doorgestuurd naar onze afdeling Klachtenmanagement.

Die afdeling onderzoekt opnieuw uw klacht en beoordeelt het antwoord dat u heeft gekregen. U ontvangt binnen een aantal werkdagen een bevestiging dat via de post. Hierin staat dat u klacht opnieuw in behandeling is genomen en wanneer u een reactie op uw klacht kunt verwachten.

U geeft aan dat u de klacht ook uit handen heeft gegeven. Uiteraard is het uw goed recht om ook anderen naar uw klacht te laten kijken. Indien u informatie heeft die uw klacht verduidelijken kunt u daar kopieën van sturen naar:

ABN AMRO Bank N.V.
    Afd. Klachtenmanagement (HQ1125)
    Postbus 283
    1000 EA Amsterdam

Vermeldt u in de begeleidende brief dan ook uw rekeningnummer, adresgegevens, e-mailadres en telefoonnummer waarop u bereikbaar bent.

Deze informatie kunt u ook nalezen op www.abnamro.nl/klachten

Rody
    Ik heb de ontvangstbrief ontvangen van jullie.
    Tot dusver verder nog niks, er zullen wel weer de gebruikelijk aantal weken overheen gaan waarin ze 'informatie inwinnen'.

Again geen vertrouwen erin. Daarom ook uit handen gegeven.
    Vreemd toch dat ineens de medewerker die WEL verheldering kan brengen niet meer een 'actieve functie binnen ABN heeft' , maar nog wel op de loonlijst staat. Non-actief heet zoiets? Maar in ieder geval onbereikbaar en zijn naam mag ik niet weten... Doofpot!
    Geachte heer Rody,

Fijn dat u de ontvangstbevestiging heeft ontvangen. Het is inderdaad zo dat de afdeling Klachtenmanagement opnieuw onderzoek doet naar uw klacht. Zo zal er worden gekeken of het eerdere antwoord op uw klacht, terecht is geweest. In de ontvangstbevestiging wordt aangegeven wanneer u antwoord krijgt.

Uw klacht ligt nu bij Klachtenmanagement en u heeft dit uit handen gegeven. Wij kunnen op dit moment dus niets meer voor u betekenen. Ook een inhoudelijke reactie hierop zal vanuit Klachtenmanagement komen. Ik hoop dat u zo snel mogelijk een antwoord heeft op uw klacht, zodat u weet waar u aan toe bent.

Mw. L. Salama
    Rody
    Ik sluit deze klacht hier ook. Want wat het klachtenmanagement ook besluit, jullie hebben op alle vlakken al gefaald!

En wat mij betreft mag iedereen dat ook weten! Ik schroom daar ook niet voor om alles inhoudelijk uit te leggen.

Jullie hebben zoveel schade inmiddels aangebracht... Waaronder de mooiste dag van ons leven vergalt door jullie domme opstelling. Waarom? Omdat ik 6 jaar terug door omstandigheden een paar maanden achterstand had... Waar ik ZELF actie heb ondernomen... Thanks
    Rody
    Tegen alle regels en wetten in, een principieel besluit innemen. De contactpersoon die mijn gelijk kan bevestigen en alles op kan klaren, hebben ze op non-actief gezet en ik mag hem niet benaderen. De regels van BKR hebben ze beduidend aan hun laars gelapt. Ik heb nu een extern bedrijf ingehuurd om dit op te lossen. Tevens hebben ze mijn trouwdag vergalt hiermee.
    En ze geven notabene alles toe OP PAPIER, maar zeggen telefonisch 'We hebben een principieel standpunt ingenomen'.

Rody

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?