Klacht ABN AMRO: Onredelijke rente

# 120643
CCanpinar

Hallo,

Door omstandigheden is mijn rekening door jullie opgeheven. Er was een flexibelkrediet gekoppeld die op dat moment op € - 15.000 stond. Nu is tegen mijn zin in dit allemaal overgedragen aan Lindorff. Met hen heb ik nu een betalingsregeling van € 550 die ik ieder maand overmaak. Alleen wat mij verbaast is dat er ieder maand ruim € 340 aan rente weer afgaat. Dit was toen de rekening nog open was maar rond de € 110 euro. Is het normaal dat van een bedrag € 550 die ik aflos er € 340 aan rente wordt berekend? Ik los feitelijk maar € 110 euro pm af. Zo kom ik van deze lening nooit af. Het is maar de vraag of ik dit wel zo kan blijven volhouden. Feitelijk ben ik dus als ik maar € 110 werkelijk aflos pas na ruim 11 jaar klaar met aflossen. Ik los € 550 x 136 mnd die ik nog moet ik moet dus € 74.800 aflossen terwijl het openstaande bedrag maar € 15.000. Is dit normaal voor jullie als organisatie? Om mensen zo af te knijpen. Ik wil een redelijke rente betalen.

Wil dat deze bedrag wordt omgezet naar een normale lening waar ook normale rente tarieven gehanteerd worden en niet dat je aan het einde van de looptijd het vijfvoudige heb zitten betalen wat daadwerkelijk nu openstaat. Dit heet simpelweg misbruik maken van de situatie waarin ik nu zit. op deze manier hou ik het niet lang vol om jarenlang dit soort bedragen te moeten betalen.

ABN AMRO
    Beste CCanpinar,

Hartelijk dank voor uw bericht. Vandaag heb ik u gebeld om uw klacht te bespreken. Helaas kreeg ik geen gehoor. U geeft aan dat u € 340,00 per maand aan rente betaald. Dan komt u uit op een rente percentage van ongeveer 27%, wat mij vrij hoog lijkt. Ik verwacht eerder ongeveer de helft daarvan. Graag kijk ik samen met u na waar dit bedrag vandaan komt. Ik zeg bewust verwacht, omdat ik niet bij uw gesprek aanwezig was. Ik kijk samen met u hoe de vork in de steel zit.

Om u alvast enigszins gerust te stellen is uw berekening niet helemaal juist. Bij een bedrag van € 550,00 en een rente van € 340,00 zou u niet € 110,00 maar € 210,00 feitelijk aflossen per maand. Ook wordt door de maandelijkse aflossing het openstaande saldo lager. Hierdoor daalt ook het bedrag dat u per maand aan rente betaald. Immers, hoe lager het openstaande bedrag, hoe lager het bedrag dat u aan rente betaald. Of het bedrag van € 340,00 klopt, laat ik dan even in het midden.

Graag hoor ik wanneer u telefonisch bereikbaar bent zodat ik verder in kan gaan op uw klacht.

Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

ABN AMRO Webcare
    Dhr. E. van der Struijk
    CCanpinar
    Heb geen tel gehad . U zegt dat mijn berekening niet juist is echter kijk dan maar is naar mijn rekening. Hier kunnen jullie zelf zien dat ik in juni € 550 heb afgelost. Meteen een paar dagen later gaat er een rente overeen van € 344. Ik heb alle bewijzen hier liggen. Maar dit kunnen jullie zelf ook checken. Jullie brengen mij een exorbitant rente % in rekening. Dit zou wettelijk op max 12 % moeten liggen. Dus graag een oplossing anders leg ik dit bij KIFID neer. Dit kan gewoon niet.
    ABN AMRO
    Bedankt voor uw reactie. Helaas kreeg ik vandaag wederom uw voicemail toen ik u belde. Graag hoor ik wanneer u telefonisch bereikbaar bent zodat ik samen met u kan kijken wat er precies aan de hand is. Op basis van het contact via dit forum kan ik niet bij uw gegevens en daarom niet specifiek ingaan op uw klacht.

Wanneer ik de situatie telefonisch met u heb besproken, kan ik een officieel onderzoek laten starten naar de berekende rente en u helpen met een oplossing.

Wat betreft de berekening die u heeft gemaakt; stel dat het bedrag van € 340,00 per maand om wat voor een reden dan ook wel juist is, lost u meer dan € 110,00 per maand af. Bij een afgesproken bedrag per maand van € 550,00 en € 340,00 rente, lost u namelijk € 210,00 per maand af. € 550,00 - € 340,00 = € 210,00. Daarnaast daalt het bedrag dat u aan rente betaalt op het moment dat het openstaande bedrag lager wordt.

Nogmaals kan ik niet met zekerheid zeggen óf het bedrag van € 340,00 wel of niet klopt, maar dat zoek ik graag uit.
    Ik hoop dat ik spoedig contact met u op kan nemen zodat ik u verder kan helpen. Ik hoor graag uw reactie.

ABN AMRO Webcare
    E. van der Struijk

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?