Klacht ABN AMRO: Onterechte afschrijving Tikkie st. Hondenzorg en welzijn

Do

Er wordt maandelijks €5 afgeschreven van mijn ING betaalrekening naar rek.nr. van TIKKIE NL13ABNA0506417344 tv stichting Hondenzorg en welzijn. Dit is NIET de bedoeling. Wrschnlijk heb ik eenmalig toestemming gegeven om €5 te doneren, ik krijg niet elke maand een verzoek van Tikkie. St.hondenzorg kan mij niet helpen, zo ook de ABN AMRO, zo ook de ING. Ik maak deze betalingen NIET zelf over.
Ik wil dit stoppen.

De maandelijkse betaling STOPPEN

Hallo Do,

Goed dat je aangeeft dat het niet de bedoeling is dat het geld maandelijks wordt afgeschreven.

Je geeft aan dat de betalingen aan "stichting Hondenzorg en welzijn" gericht zijn. Dit zie ik echter niet terug in de bijlagen die je mee hebt gestuurd. In de bijlage met alle transactie informatie staat namelijk de naam "Suus" vermeld als ontvanger.

Op basis van de overige 2 bijlagen zie ik alleen dat er geld naar de Tikkie tussenrekening is gegaan. Op basis daarvan kan ik niet nakijken wat er speelt.

Ik raad je daarom aan hierover contact op te nemen met de Tikkie Helpdesk via Whatsapp (06-13768528). Stuur hen van zowel maart als april een foto van de afschrijving waarin alle details zichtbaar zijn. Zij kijken graag mee wat voor soort betaling het is en welke stappen je verder kunt nemen.

Do
    Ik ben de godganse ochtend hiermee bezig geweest. Tikki is alleen bereikbaar via whatsapp. Heel vermoeiend. Zij zeggen dat als ik zelf geen handmatige overmaking doe, ik een Tikkie heb geaccepteerd. NIET dus. Ik heb inderdaad alle screenshots toegestuurd. Ik ben zelf achter het rekeningnummer gekomen en dat is van stichting Hondenzorg en welzijn maar die zien niet van wie de overmakingen zijn.
    Beste Do,

Tikkie is inderdaad alleen via Whatsapp bereikbaar.

Het rekeningnummer NL13ABNA0506417344 dat je ziet is de tussenrekening van Tikkie. De andere IBAN die zichtbaar is; NL12RABO0310045401 is de rekening van de ontvanger. Jij betaalt en dat gaat naar de tussenrekening van Tikkie. Zodra wij het signaal krijgen dat je het geld hebt overgemaakt, maken wij het geld over naar de ontvanger.

In de foto van de afschrijving zie ik dat rekening NL12RABO0310045401 bij Tikkie geregistreerd is met de naam Suus. Omdat je geen andere transacties met details hebt meegezonden, kan ik niet nakijken of dit ook voor de andere betalingen geldt.

De betalingen die gedaan zijn, zijn door akkoord via jouw toestel overgemaakt. Een automatische incasso via Tikkie is niet mogelijk. Ieder afgeschreven bedrag is dus echt apart bevestigd. Door jezelf of iemand die fysiek toegang heeft tot jouw telefoon.

Ik raad aan om op dezelfde manier contact op te nemen met Sara / Stichting Hondenzorg en Welzijn zoals jij destijds een betaalverzoek van hen hebt gehad (Facebook). Zij zouden het geld terug kunnen overmaken. Dit kunnen wij niet voor je doen.

Do
    En toch wordt er automatisch afgeschreven gezien ik geen enkele handeling doe naar dit rek.nr. Ik sta dus met mijn rug tegen de muur. Ik heb contact gehad met u, ING en stichting Hondenzorg.
    Beste Do,

Tikkie kan deze bedragen niet automatisch afschrijven.
    Kan het zijn dat iemand anders deze Tikkie's betaald heeft met jouw rekening?

Een Tikkie betaling verloopt altijd via IDEAL hiervoor gebruik je jouw eigen bankgegevens.
    Controleer even goed of je alleen zelf toegang hebt tot jouw rekening. De ING kan jou hierbij helpen.

Bas
    Do
    Nee, niemand kan bij mijn rekening. Het betreft ook alleen deze overschrijving naar het rek.nr. van Hondenwelzijn met de naam ‘Suus’. Hondenwelzijn kan niet inzien vanwege de door hun ontvangen tikkies zijn omdat ze vanuit Facebook zijn geregeld (??). Het betreft geen incasso, er staat helemaalgeen beschrijving bijzat voor een overmaking het is. Het is vaag.
    Nu heb ik mijnrek.nr. in mijn tikkie veranderd In het rek.nr. van de tussenrekening. Lijkt mij dat er niets meer afgeschreven wordt. Daardoor durf ik geen gebruik meer te maken vanTikkie. Rond de 28ste vindt deze overmaking van €5 plaats, ik wacht het af. Zodra er weer wordt afgeschreven, bericht ik u.
    Beste Do,

Het blijft inderdaad heel gek, omdat automatische betalingen vanuit Tikkie niet mogelijk zijn. Iemand moet dus via jouw toestel toestemming geven.

Ik kan me indenken dat je nu de tussenrekening van Tikkie in de app hebt geregistreerd registreren, zodat de betalingen van jouw rekening stoppen. We horen het graag of komende maand inderdaad niets meer wordt afgeschreven.

ABN AMRO Webcare

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?