Opgelost door ABN AMRO: Onterechte BKR A1 codering, ABN heeft mij nooit bereikt, Lindorff wel. Toch BKR codering doorgezet!

content Opgelost
Dinxperlook

Ik heb in mijn studententijd een doorlopend krediet afgesloten bij ABN tot €5000. Nooit klachten over de dienstverlening. Totdat ik ruim 2 jaar geleden telefonisch door Lindorff werd benaderd. Of ik per omgaande het gehele bedrag kon inlossen. Ik begreep de situatie en ben per direct een betalingsregeling aangegaan. (Niet omdat ik een wanbetaler was, echter omdat ik in de veronderstelling was dat mijn krediet niet het maximale krediet mocht overschrijven. Hierdoor maakte ik maandelijks van mijn betaalrekening €50 over naar de ABN. Dit was echter volgens afspraak te weinig, er moest maandelijks minimaal €75 worden bijgeschreven. Ik was hiervan niet op de hoogte aangezien de stukken mij niet toegezonden werden. De stukken werden verstuurd naar mijn oude woonadres. Natuurlijk maakt dit mij nog steeds verantwoordelijk.)

Ik begreep dat op dat moment ook nog geen registratie bij het BKR was gedaan, dit heb ik laten controleren door mijn huisbank (Rabobank). Aangezien deze registratie vergaande gevolgen heeft probeerde ik in de tijd die volgde dit te voorkomen. ABN gaf aan dat Lindorff de registratie zou doen, en Lindorff beweerde dat ABN de registratie deed. Ik heb via de officiële kanalen klachten ingediend echter tot heden heeft dit tot niks geleid.

De betalingsregeling kom is tot heden netjes na. Er is nu nog een restbedrag van € 800. Graag wil ik dit met een nieuw krediet onderbrengen bij de Rabobank aangezien ik hier al mijn betalingsverkeer heb. Dit was de fout die ik destijds bij ABN heb gemaakt. Als ik ook mijn betalingsverkeer bij ABN had ondergebracht was dit probleem nooit ontstaan. Echter om een nieuw krediet aan te gaan dient de codering verwijderd te worden.

Graag zou ik de BKR A1 codering verwijderd zien worden
Nieuwe beoordeling van klacht.

Geachte Dinxperlook,

Hartelijk dank voor uw bericht op dit forum!

In uw klacht vraagt u ons uw negatieve registratie bij het BKR in Tiel te verwijderen, aangezien u het openstaande bedrag van de lening graag onder wilt brengen in een nieuwe lening.

Voordat wij u negatief registreren bij het BKR in Tiel, heeft u van ons meerdere aanmaningsbrieven ontvangen. Deze brieven hebben wij gestuurd om u te informeren over de achterstand op de lening en de gevolgen die deze achterstand voor u kunnen hebben. Wanneer wij geen reactie ontvangen op de aanmaningen dan dragen wij onze vordering over aan Lindorff. Dat is dan ook het moment dat u geregistreerd wordt bij het BKR.

Ondank het feit dat u aangeeft de betalingsregeling netjes na te komen, is het voor ons niet mogelijk om op deze grond uw registratie te wijzigen of te verwijderen.

Dinxperlook

Wat is het verschil met onderstaande?

U zal inderdaad brieven hebben verstuurd, echter u heeft mij nooit bereikt. Natuurlijk heb ik verzaakt om de adreswijziging bij u kenbaar te maken. Echter mijn punt is dat ik geen wanbetaler ben en wel zo geregistreerd sta. Vanaf het moment dat de vordering is overgedragen naar Lindorff hebben zij mij wel bereikt, telefonisch. Vanaf dat moment is er een juiste regeling getroffen.
    Dinxperlook
    En mijn tweede punt is, waarom is de registratie doorgezet terwijl ik bereikt was en een regeling was aangegaan? Op dat moment was er geen registratie bij BKR gedaan.
    Dinxperlook
    En mijn derde punt is dat ik graag duidelijke punten wil zien waarom in het geval van Charlotte wel gehoor is gegeven aan haar klacht, of wat de geboden oplossing is geweest. Het geval is identiek aan elkaar. Met als enig verschil dat zij de regeling reeds had ingelost.
    Beste Dinxperlook,

Ik kan me voorstellen dat je graag een andere uitkomst had gekregen op jouw klacht.
    Wij gaan nauwkeurig om met onze registraties en zijn wij ook verantwoordelijk om ons te houden aan strenge voorwaarden.

In verband met de wet bescherming van persoonsgegevens. Kunnen wij geen inhoudelijke informatie delen over situaties van andere klanten.

Het is natuurlijk wel belangrijk dat je duidelijkheid hebt over de exacte reden dat de registratie niet verwijderd kan worden. Hiervoor breng ik je dan ook graag in contact met onze Servicedesk Lenen. Zij kunnen inhoudelijk op jouw situatie ingaan en je vertellen waarom de registratie erop gezet is en waarom hij niet verwijderd kan worden. Als je dit op prijs stelt, hoor ik graag wanneer je telefonisch bereikbaar bent. Dan neem ik contact met je op.

Lisette

Beste Lisette,

Ik zou graag de reden weten. Ik ben dagelijks bereikbaar vanaf 16.30 als dat schikt.

Dinxperlook
    Ik snap dat de gegevens van Charlotte niet gedeeld mogen worden, hier heb ik vanzelfsprekend ook geen belangstelling bij. Echter ik vind de overeenkomsten zeer treffend, en ben zeer benieuwd wat de reden is waarom bij haar de melding wel is verwijderd, en bij mij dit niet mogelijk is. Graag wil ik hier wel een antwoord op.

En ik ga er niet van uit dat de reden is dat zij een lopende rekening heeft bij de ABN. Zodat u belang heeft gehad bij het verwijderen van de melding.

Graag hoor ik het spoedig van u!

Beste Dinxperlook,

Bedankt voor je snelle reactie.
    Ik zorg ervoor dat een collega na 16.30 contact met je opneemt vandaag. Dan kunnen we jouw situatie bekijken en duidelijkheid geven.

Lisette
    Beste Dinxperlook,

Hartelijk dank voor het telefoongesprek van zojuist. Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden. Veel succes met het verdere verloop van de situatie.

E. van der Struijk
    Beste webcare,

Nog éénmaal kom ik er via het forum op terug. Doordat de afwikkeling even geleden is ben ik gisteren een belangrijk detail vergeten te melden. Welke ik in mijn oorspronkelijke klacht van 10/12/14 wel vermeld stond.

"Nu werd 09/12/14 contact met mij opgenomen door Lindorff, zij vertelde mij van de situatie hoe deze op dit moment is. Ik was hiervan niet op de hoogte maar heb gelijk met hun naar een oplossing gezocht door per maand een bedrag van EURO 750,- over te maken. Om de rekening naar een 0-punt te brengen. Alleen lichtte zij mij ook in dat door u een registratie zou plaatsvinden bij het BKR. Tot heden is deze nog niet geregistreerd. Omdat ik inmiddels op de hoogte ben van de situatie en deze op los, wil ik koste wat het kost deze registratie voorkomen, dan wel terug laten trekken. Ik snap dat u juridisch in uw gelijk staat, alleen mijn inziens is dit een registratie omdat ik mijn adres niet gewijzigd heb destijds. Tot mijn verbazing krijg ik nu keer op keer telefonisch te horen dat er geen mogelijkheid is om de registratie te voorkomen, alleen tot heden is de registratie niet doorgevoerd. Nu kreeg ik net voor kerst (resp. 23/12/2014) weer een brief van u, dat de registratie nog niet was doorgevoerd, dat dit te voorkomen is door het gehele bedrag ineens te betalen. Terwijl u inmiddels op de hoogte was van de regeling."

Het is verbazingwekkend te noemen dat u mij destijds benaderd in een brief om het gehele bedrag te betalen en zodoende de registratie te voorkomen. Terwijl de regeling met Lindorff reeds getroffen is. Dan is de registratie toch volkomen onterecht? Deze mail was van 07/01/15 dit is ruim een maand nadat ik een regeling had getroffen met Lindorff. En op dat moment was de A1 codering nog steeds niet toegevoegd. Het is mij volstrekt onduidelijk waarom op dat moment niemand welwillend was om dit te voorkomen. Terwijl er contact was en beide partijen welwillend waren om tot een juiste uitkomst te komen.

Beste Dinxperlo,

Dank voor deze aanvulling op je klacht!

Zoals gisteren telefonisch besproken heb je de mogelijkheid om tegen de uitkomst van je eerdere klacht beroep aan te tekenen. Dit bezwaar kun je schriftelijk indienen en richten aan:

ABN AMRO Bank N.V.
    Klachtenmanagement, HQ1114
    Postbus 283
    1000 EA Amsterdam

In de toelichting kun je de argumenten aangeven op basis waarvan je van mening bent dat de registratie onterecht is. Mijn collega's zullen dit vervolgens opnieuw beoordelen.

Mocht je verder nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag!

Dhr. E. van der Struijk
    Beste,

Ik zal doen zoals bevolen. Echter als bewijslast zal ik alvast de documenten uploaden ter bevestiging van mijn verhaal. Ik blijf bij het punt dat de BKR melding in mijn geval zijn doel voorbij schiet. De melding is niet gedaan omdat ik een wanbetaler ben, en zelfs doorgezet nadat de regeling is besproken.

09-12-2014 Brief vanuit Lindorff dat de regeling is besproken
    11-12-2014 Brief vanuit Lindorff omtrent BKR melding
    23-12-2014 Brief vanuit ABN dat melding voorkomen kan worden door te betalen voor 05-01-15

Ik ga er vanuit dat de bewijslast voor zichzelf spreekt en ga er vanuit dat u nog éénmaal deze zal beoordelen.

Dinxperlook
    Ik kan niet zien of de files zijn meegestuurd. Hierbij stuur ik ze u nogmaals toe.
    Beste Dinxperlo,

Bedankt voor je reactie en de bijlagen die je hebt meegestuurd. We hebben deze goed ontvangen en doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Zij zullen opnieuw uw klacht onderzoeken en u hier schriftelijk verder over informeren.

Beste heer Keijsers,

Bedankt voor uw reactie. Ik wacht de vernieuwde beoordeling van ABN af. Indien mogelijk hoor ik binnen welke termijn ik hier een terugkoppeling op krijg.

Dinxeperlook
    Beste Dinxperlo,

Je mag binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging verwachten met hierin het dossiernummer, de naam van degene die je klacht behandelt, de datum waarop je uiterlijk antwoord krijgt en het telefoonnummer voor eventuele vragen.

Dinxperlook
    Bedankt voor de informatie, hiermee beschouw ik de klacht hier als afgedaan.

Mvg,

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?