Opgelost door ABN AMRO: Onterechte BKR A1 codering, ABN heeft mij nooit bereikt, Lindorff wel. Toch BKR codering doorgezet!
Details
Klacht
Ik heb in mijn studententijd een doorlopend krediet afgesloten bij ABN tot €5000. Nooit klachten over de dienstverlening. Totdat ik ruim 2 jaar geleden telefonisch door Lindorff werd benaderd. Of ik per omgaande het gehele bedrag kon inlossen. Ik begreep de situatie en ben per direct een betalingsregeling aangegaan. (Niet omdat ik een wanbetaler was, echter omdat ik in de veronderstelling was dat mijn krediet niet het maximale krediet mocht overschrijven. Hierdoor maakte ik maandelijks van mijn betaalrekening €50 over naar de ABN. Dit was echter volgens afspraak te weinig, er moest maandelijks minimaal €75 worden bijgeschreven. Ik was hiervan niet op de hoogte aangezien de stukken mij niet toegezonden werden. De stukken werden verstuurd naar mijn oude woonadres. Natuurlijk maakt dit mij nog steeds verantwoordelijk.)Ik begreep dat op dat moment ook nog geen registratie bij het BKR was gedaan, dit heb ik laten controleren door mijn huisbank (Rabobank). Aangezien deze registratie vergaande gevolgen heeft probeerde ik in de tijd die volgde dit te voorkomen. ABN gaf aan dat Lindorff de registratie zou doen, en Lindorff beweerde dat ABN de registratie deed. Ik heb via de officiële kanalen klachten ingediend echter tot heden heeft dit tot niks geleid.
De betalingsregeling kom is tot heden netjes na. Er is nu nog een restbedrag van € 800. Graag wil ik dit met een nieuw krediet onderbrengen bij de Rabobank aangezien ik hier al mijn betalingsverkeer heb. Dit was de fout die ik destijds bij ABN heb gemaakt. Als ik ook mijn betalingsverkeer bij ABN had ondergebracht was dit probleem nooit ontstaan. Echter om een nieuw krediet aan te gaan dient de codering verwijderd te worden.
Gewenste oplossing
Graag zou ik de BKR A1 codering verwijderd zien worden- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.