Klacht ABN AMRO: onterechte BKR codering
Details
De klacht
Zowel ABN AMRO als de incassobureau geeft mij geen antwoord op mijn vragen.Ik ben door de ABN Amro bank negatief geregistreerd bij het BKR.
Namelijk ik was totaal niet op de hoogte van de negatieve codering die ik van de ABN AMRO heb gekregen op mijn naam. Ik heb geen kans gekregen van ABN AMRO om deze binnen de gestelde termijn voordat ik BKR negatief werd geregistreerd in orde te maken. Volgens de BKR gegevens ben ik gecodeerd als onvindbaar. Ik word door andere financiële instellingen gezien als een wanbetaler.
Ik ben in 2009 verhuist, en heb toen gebruik gemaakt van de verhuisservice en doorzendservice van POST NL. Op 1 of ander ongelukkig manier heeft de ABN AMRO mijn verhuizing niet verwerkt.
De oplossing
Aangezien ik pas sinds oktober op de hoogte van de codering van 2011, en zelf contact heb genomen met incassobureau. Ben ik van mening dat de BKR codering niet juist is vermeld.Ik ben sinds 2009 al niet meer woonachtig op het adres waar u de brieven naar heeft verstuurd, de gemeentelijke basisregister is ook niet geraadpleegd door de door u gekozen Incassobedrijf. Ik ben dus op geen enkele manier een vooraankondiging of enig ander vorm van communicatie van uw bank ontvangen, voordat ik werd geregistreerd met als gevolgd van een onjuiste en negatieve codering.
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.