Klacht ABN AMRO: Onterechte blokkade op mijn rekening zonder een reden en toelichting waar ik helemaal kwaad van ben

happy Niet opgelost
Tilki2019

Mijn zakelijke rekening bij de Abn is op 1 dag meerdere keren geblokkeerd en vrijgegeven. Op vrijdag 1 november kwam een bedrag binnen van ongeveer 300,000 euro vanuit het buitenland. Dit bedrag is bedoeld voor investeringen. Omdat degene die het bedrag over heeft gemaakt niet de juiste naam van mijn bedrijf heeft genoteerd, maar wel juiste iban en Swift/Bic kwam het geld alsnog op mijn rekening binnen. Uit voorzorgsmaatregelen heeft de bank de rekening geblokkeerd. Nou tot zover begrijpelijk. Ik heb meteen de bank gebelt en de afdeling fraude gesproken omtrent deze situatie. Oplossing was dat het bedrag wel voor mij bestemd was, hiervoor had abn een bevestig nodig van de tegen bank. Nou dit was vandaag bevestigt en de door de medewerker netjes gedeblokkeerd. Uur later toen ik wilde inloggen op internetbankieren bleek weer dat er een blokkade was. Nou weer gebeld en de medewerking heeft aangegeven dat dat niet goed was de blokkade. Nou wederom gedeblokkeerd. Nu 20:35 wil ik vanuit het huis inloggen om wat betalingen te doen. En ja hoor, weer geblokkeerd. Ik heb abn amro bank meteen gebeld. Maar kreeg helaas geen onderbouwing. Althans geen informatie op grond van wat mijn rekening wederom was geblokkeerd. En dit is te gek voor woorden. Er was een onderzoek gaande. En dat er vandaag maar tijdelijk de rekening ter beschikking is gesteld en nu is geblokkeerd. Wat is dit nou voor een onzin. Niemand kon mij iets vertellen op grond van wat de blokkade ontstond. Enige wat ik hoor is fraudeonderzoek. Zoveel Shit en onzin heb ik niet eerder meegemaakt. Ik ga juridische stappen ondernemen en na die tijd alles opheffen. De banken die doen maar waar we ze zin in hebben zie ik zonder informatie te geven.

Mijn rekening zo snel mogelijk deblokkeren.

Beste Tilki2019,

Erg begrijpelijk dat je wil weten waarom je geen toegang hebt tot je rekening.
    Op dit moment loopt het onderzoek van de afdeling Fraude nog steeds. Om deze reden blijft je pas en toegang tot Internet/Mobiel Bankieren geblokkeerd.

Eerdere deblokkades van je pas zijn helaas onterecht geweest en dit had niet mogen gebeuren. Excuses voor de verwarring die hierdoor is ontstaan.
    We zijn nog steeds in afwachting van de buitenlandse bank voor verdere informatie over de overboeking. Zolang hierover geen informatie binnenkomt bij ons blijft je pas geblokkeerd.

Om het proces te versnellen zou je de verzender van het geld kunnen vragen contact op te nemen met zijn/haar bank. Die kan de buitenlandse bank verzoeken dit sneller te behandelen. Hopelijk lost het zich hiermee sneller op voor je.

Ik hoop je hiermee meer duidelijkheid te geven. Mocht je nog vragen hebben dan zie je reactie hierop graag binnenkomen.

Eva
    Beste Eva,
    Ik bel dagelijks Abn Amro op omtrent de gang van zaken. Ik heb gisteren van de tegenpartij in Singapore meegedeeld gekregen dat ze netjes alles door hebben gegeven aan Abn Amro bank. Ik heb net paar minuten geleden wederom contact gehad met Abn. Er wordt mij weer hetzelfde liedje gezongen. U moet wachten, we hebben nog niets ontvangen. Dan heb ik de vraag waar het nu om gaat? Wat een trieste zooi is dit. Werkelijkwaar. Geen enkele medewerker van de afdeling fraude is mans genoeg om mij tewoord te staan. Iedere keer moeten de servicemedewerkers mij meedelen dat ze geen andere informatie hebben. Belachelijk is dit. Ik weet een ding. En dat is zodra ik over mijn rekeningen kan beschikken dat ik zonder pardon wegga naar een andere bank.
    Tilki2019
    Ik heb ondertussen ook van tegenpartij (Mijn relatie en bank in Singapore) die het geld heeft overgemaakt op mijn rekening de mededeling gekregen dat Abn Amro bank geen verzoek of iets dergelijks heeft ingediend. Het kan toch niet waar zijn dat zo n grote bank mij aan het besotemieren is? De bank houd mij alleen maar aan het lijntje heb ik het idee. Dit is te blijken door de nutteloze antwoorden die ik ontvang. Ik kan jullie allen een ding garanderen, dat ik het niet hierbij laat zitten. De bank mag gewoon z n eigen gangetje gaan ten koste van de ondernemer. Of de ondernemer dood valt of z n bedrijf naar de wielewaal gaat interesseert de bank niet.
    Beste Tilki2019,

Wanneer er een transactie plaatsvindt die voor een klant ongebruikelijk is, dan zijn wij verplicht om hier onderzoek naar te doen en onder andere de herkomst van de bijschrijving te bepalen en te controleren.

Ik had je graag meer informatie hierover verstrekt, maar gedurende dit onderzoek moet ik je vragen even geduld te hebben.

Tilki2019
    Met alle respect, maar dit onderzoek hoeft niet zo lang te duren. Ik heb meerdere malen gebeld en aangegeven mijn volledige medewerking te verlenen zodat ik verder kan gaan met mijn onderneming. We zijn ondertussen 2 weken verder en nog steeds niets gebeurt. Hier heb ik geen woorden voor. Maar ondertussen heeft mijn onderneming enorme financiele schade opgelopen. Ten eerste met mijn klanten en ten tweede ik kan mijn crediteuren niet betalen. Enige wat ik wel weet is dat helaas meeste zaken in dit land naar de wielewaal gaan. Dit geeft mij helaas meer aanleiding om een enorme kasboek bij te gaan houden, omdat ik voortaan niet veel op de bank geld ga laten. En vooral niet bij de Abn Amro bank. Want vanuit mijn kant ben ik nog niet klaar met Abn. Dan dient Abn voor mijn schade op te dragen. Hiervoor zal ik eea aan voorbereiden.
    Enige wat ik tot nu toe aan antwoord van de Abn krijg zijn correcte politieke antwoorden waar je alle kanten op kan.
    Beste Tilki2019,

Ik snap goed dat je meer duidelijkheid wil en wil doorgaan met je bedrijfsvoering. Het onderzoek loopt nog steeds, maar er is wel al bericht van de buitenlandse bank.
    De inhoud hiervan weet ik niet, omdat de fraudeafdeling hierover schriftelijk communiceert met je. Je kan hier dus nog een brief over verwachten van mijn collega's. Je kan ook weer schriftelijk reageren op die brief als je het niet eens bent met de inhoud van de brief.

Tot die tijd is er helaas niets wat ik voor je kan betekenen. Je zal het onderzoek toch nog moeten afwachten.

Eva
    Beste Eva,

Dank voor uw politiek correct antwoord. Maar helaas is ondertussen mijn onderneming naar de wielewaal. En heb gisteren op kantoor begrepen dat dit volledige bedrag zonder mijn weten terug is geboekt naar de daadwerkelijke eigenaar waar het geld vandaag kwam. Ik heb het vermoeden dat intern bij jullie de zaken niet op orde gaan waarvan ik als ondernemer de dupe van wordt. Er is mij eerder telefonisch meegedeeld dat ik moest wachten op de brief. Nou, die brief heb ik ontvangen met de mededeling dat mijn bankpassen zijn geblokkeerd. Nou deze informatie had ik telefonisch ook meegekregen. En nu krijg ik een brief (althans heb ik persoonlijk de duplicaat van ontvangen bij jullie kantoor) dat jullie de samenwerking met mij willen beëindigen. Met andere woorden "Rot maar op" interpretatie heb ik nu. Hier ga ik uiteraard geen genoegen mee nemen en ook nog een schadevergoeding van 300.000 euro bij jullie claimen. Omdat jullie zonder mijn toestemming dit bedrag terug c.q. weg hebben geboekt.
    Beste Tilki2019,

Goed om te weten dat je de brieven hebt ontvangen. Als je het niet eens bent met de beslissing die gemaakt is of de gang van zaken, kun je schriftelijk op die brief reageren. Dit kan binnen 14 dagen naar het adres dat in de brief staat. Dan wordt er opnieuw gekeken naar de situatie.

Eilis
    Beste Eilis,

Dit heb ik gedaan en ben wachtend op de reactie. Ik vind het zeer betreurig en jammer dat Abn Amro zo heeft gehandeld. Wat nog vervelender is dat ik bij de ASN Bank een rekening wilde openen, maar helaas niet doorging omdat Abn Amro bank mij heeft geregistreerd. Jammer vind ik dit. Dat ze ook mij zowel prive als zakelijk hebben vermeld. Hier heb ik ook bezwaar op gedaan. Dit land gaat volledig kapot. Hiervoor hoef ik geen helderziende te zijn. Binnen een korte periode zult u ook moeten solliciteren vermoed ik. Want de economie in Nederland gaat ten onder. Dit zie ik. Door allerlei gedoe en regels wat de ondernemers en burgers moeilijk maakt zal de overheid heel erg moeilijk krijgen. Maar goed. We gaan het aanzien.
    Nogmaals jammer dat ik dik in de problemen ben gekomen.
    Beste Tilki2019,

Goed dat je dan hebt gereageerd. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en weet waar je straks aan toe bent. Ik wens je in ieder geval een hele fijne dag toe.

Eilis

Tilki2019
Niets, we moesten alleen afwachten op de brief. Niets opgeschoten. Afgezien hiervan is mijn priverekening ook geblokkeerd en al mijn geld van rond de 5000 euro zonder mijn toestemming afgeboekt.

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?