Klacht ABN AMRO: Onterechte blokkade op mijn rekening zonder een reden en toelichting waar ik helemaal kwaad van ben

Tilki2019

Mijn zakelijke rekening bij de Abn is op 1 dag meerdere keren geblokkeerd en vrijgegeven. Op vrijdag 1 november kwam een bedrag binnen van ongeveer 300,000 euro vanuit het buitenland. Dit bedrag is bedoeld voor investeringen. Omdat degene die het bedrag over heeft gemaakt niet de juiste naam van mijn bedrijf heeft genoteerd, maar wel juiste iban en Swift/Bic kwam het geld alsnog op mijn rekening binnen. Uit voorzorgsmaatregelen heeft de bank de rekening geblokkeerd. Nou tot zover begrijpelijk. Ik heb meteen de bank gebelt en de afdeling fraude gesproken omtrent deze situatie. Oplossing was dat het bedrag wel voor mij bestemd was, hiervoor had abn een bevestig nodig van de tegen bank. Nou dit was vandaag bevestigt en de door de medewerker netjes gedeblokkeerd. Uur later toen ik wilde inloggen op internetbankieren bleek weer dat er een blokkade was. Nou weer gebeld en de medewerking heeft aangegeven dat dat niet goed was de blokkade. Nou wederom gedeblokkeerd. Nu 20:35 wil ik vanuit het huis inloggen om wat betalingen te doen. En ja hoor, weer geblokkeerd. Ik heb abn amro bank meteen gebeld. Maar kreeg helaas geen onderbouwing. Althans geen informatie op grond van wat mijn rekening wederom was geblokkeerd. En dit is te gek voor woorden. Er was een onderzoek gaande. En dat er vandaag maar tijdelijk de rekening ter beschikking is gesteld en nu is geblokkeerd. Wat is dit nou voor een onzin. Niemand kon mij iets vertellen op grond van wat de blokkade ontstond. Enige wat ik hoor is fraudeonderzoek. Zoveel Shit en onzin heb ik niet eerder meegemaakt. Ik ga juridische stappen ondernemen en na die tijd alles opheffen. De banken die doen maar waar we ze zin in hebben zie ik zonder informatie te geven.

Mijn rekening zo snel mogelijk deblokkeren.

ABN AMRO
    Beste Tilki2019,

Erg begrijpelijk dat je wil weten waarom je geen toegang hebt tot je rekening.
    Op dit moment loopt het onderzoek van de afdeling Fraude nog steeds. Om deze reden blijft je pas en toegang tot Internet/Mobiel Bankieren geblokkeerd.

Eerdere deblokkades van je pas zijn helaas onterecht geweest en dit had niet mogen gebeuren. Excuses voor de verwarring die hierdoor is ontstaan.
    We zijn nog steeds in afwachting van de buitenlandse bank voor verdere informatie over de overboeking. Zolang hierover geen informatie binnenkomt bij ons blijft je pas geblokkeerd.

Om het proces te versnellen zou je de verzender van het geld kunnen vragen contact op te nemen met zijn/haar bank. Die kan de buitenlandse bank verzoeken dit sneller te behandelen. Hopelijk lost het zich hiermee sneller op voor je.

Ik hoop je hiermee meer duidelijkheid te geven. Mocht je nog vragen hebben dan zie je reactie hierop graag binnenkomen.

Eva
    ABN AMRO Webcare
    Beste Eva,
    Ik bel dagelijks Abn Amro op omtrent de gang van zaken. Ik heb gisteren van de tegenpartij in Singapore meegedeeld gekregen dat ze netjes alles door hebben gegeven aan Abn Amro bank. Ik heb net paar minuten geleden wederom contact gehad met Abn. Er wordt mij weer hetzelfde liedje gezongen. U moet wachten, we hebben nog niets ontvangen. Dan heb ik de vraag waar het nu om gaat? Wat een trieste zooi is dit. Werkelijkwaar. Geen enkele medewerker van de afdeling fraude is mans genoeg om mij tewoord te staan. Iedere keer moeten de servicemedewerkers mij meedelen dat ze geen andere informatie hebben. Belachelijk is dit. Ik weet een ding. En dat is zodra ik over mijn rekeningen kan beschikken dat ik zonder pardon wegga naar een andere bank.
    Tilki2019
    Ik heb ondertussen ook van tegenpartij (Mijn relatie en bank in Singapore) die het geld heeft overgemaakt op mijn rekening de mededeling gekregen dat Abn Amro bank geen verzoek of iets dergelijks heeft ingediend. Het kan toch niet waar zijn dat zo n grote bank mij aan het besotemieren is? De bank houd mij alleen maar aan het lijntje heb ik het idee. Dit is te blijken door de nutteloze antwoorden die ik ontvang. Ik kan jullie allen een ding garanderen, dat ik het niet hierbij laat zitten. De bank mag gewoon z n eigen gangetje gaan ten koste van de ondernemer. Of de ondernemer dood valt of z n bedrijf naar de wielewaal gaat interesseert de bank niet.
    ABN AMRO
    Beste Tilki2019,

Wanneer er een transactie plaatsvindt die voor een klant ongebruikelijk is, dan zijn wij verplicht om hier onderzoek naar te doen en onder andere de herkomst van de bijschrijving te bepalen en te controleren.

Ik had je graag meer informatie hierover verstrekt, maar gedurende dit onderzoek moet ik je vragen even geduld te hebben.

ABN AMRO Webcare

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over ?