Klacht ABN AMRO: Onverantwoordelijk gedrag van ABN-AMRO in het weergeven van het risico.

BNPABN#25

22/10/2018 heb ik 1.000 stuks 'BNP ABN Booster long' aangeschaft voor een bedrag van EUR 11.387,50. Ik meende effecten van ABN-AMRO aan te schaffen. Bij aankoop volgde geen waarschuwing dat dit product een risicovolle belegging is. Tot mijn verrassing bleek vorige week dat de effecten niet meer op mijn overzicht werden vermeld. Enkele dagen later ontving ik van ABN-AMRO een bericht dat de effecten zijn afgeboekt. Bij navraag bij ABN-AMRO zei men dat de effecten niets meer waard zijn en daarom zijn afgeboekt. Vooraf heeft men mij hierover geen enkele mededeling gedaan. Ik vind dat ABN-AMRO ernstig tekort is geschoten in het voorlichten van de klant inzake het risico dat hij liep en daarom de klant voor het verlies dient te compenseren.

Ik wil gecompenseerd worden voor het geleden verlies.

ABN AMRO
    Beste BNPABN#25,

Bedankt voor het melden van je klacht. Ik begrijp dat er inmiddels ook telefonisch contact is geweest. Graag hoor ik wat er met mijn collega is besproken.

Gabie
    ABN AMRO Webcare
    BNPABN#25
    Op deze klacht werd door u gereageerd door Gabi en Rick, vreemd genoeg vermelden zij niet hun achternaam en gaan zij niet schriftelijk in op de klacht.
    Het telefoongesprek met uw medewerker van de klachtenafdeling dat plaats vond op vrijdag 27 maart j.l. betrof uitsluitend een toelichting op de afwijzing van de claim. Deze afwijzing luidde in mijn woorden ‘de omschrijving van de effecten BNP ABN Booster Long’ was duidelijk, u diende te weten dat het hier om aanschaf van een speculatief product ging, daarom wijzen wij uw klacht af.
    Ik wist niet dat het om een speculatief product ging, ik koop vaak aandelen, dit is me nooit eerder overkomen. Ik wilde ABN-AMRO aandelen kopen omdat ik vertrouw dat dit bedrijf op de langere termijn een goede investering is.
    Ik ben van mening dat de zorgplicht van ABN-AMRO voor haar klanten bij aanbod van speculatieve producten een waarschuwing dient te geven zoals in mijn klacht omschreven.

Ik verzoek u op deze klacht schriftelijk te reageren.

ABN AMRO
    Beste heer/mevrouw,

Ik begrijp dat u afgelopen vrijdag bent gebeld door onze klachtenafdeling en dat zij uw claim hebben afgewezen. Ik heb contact gehad met de behandelaar van uw klacht. Hij geeft aan u uitleg te hebben gegeven over de stappen die u kunt nemen als u het niet eens bent met de uitkomst van de klacht. Het is duidelijk dat u het niet eens bent met de uitkomst. Ik verzoek u daarom om de stappen te nemen zoals uitgelegd door mijn collega.

Via deze website zullen wij inderdaad niet inhoudelijk op de klacht ingaan en kunnen wij u alleen de juiste richting op wijzen.

Rick
    ABN AMRO Webcare

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?