Klacht ABN AMRO: Opgelicht door een rekeninghouder van ABN Amro

sad Niet opgelost
consigliere002

Heb van de week via MP kaartjes voor bospop gekocht, althans dat dacht ik. Geld overgemaakt en sindsdien niets meer gehoord en vooral niks ontvangen.

Het gaat om M. Bogers met de rekeningnummer NL92 ABNA 0835795039

Ik weet niet wat jullie eraan kunnen doen maar alles wat jullie kunnen word gewaardeerd.

ABN AMRO
    Beste Consigliere002,

Vervelend dat je te maken hebt met oplichting via internet. Goed dat je dit aan ABN AMRO doorgeeft. Uiteraard willen we niet dat rekeningen bij ABN AMRO worden misbruikt voor dergelijke praktijken.

Wat kan jij doen?
    Wij adviseren je aangifte te doen bij de politie, bij voorkeur elektronisch via https://www.politie.nl/. De politie informeert ons. Je hoeft geen melding bij ons te doen. Alleen op basis van informatie van de politie kunnen wij actie ondernemen tegen mogelijke oplichters. Op https://www.politie.nl/ vind je tips over veilig handelen via internet en kan je controleren of er eerdere meldingen over een verkoper zijn gedaan. Tevens kan je via de website van ABN AMRO meer informatie vinden over internetoplichting: https://www.abnamro.nl/nl/prive/abnamro/veilig-bankieren/phishing-valse-email-fraude-melden.html

Wat gebeurt er met jouw aangifte?
    Er wordt een onderzoek gestart naar de rekening waar misbruik van wordt gemaakt. Afhankelijk van het onderzoek kan de rekening van deze persoon geblokkeerd worden. Het is ook mogelijk dat de politie beslag laat leggen op de betreffende rekening. Ook via deze weg is er geen garantie dat je het geld terugkrijgt.

Kan het geld worden teruggehaald?
    Nadat je zelf het geld hebt overgemaakt kunnen we een betaling niet meer wijzigen of tegenhouden. Dit zal worden door geboekt naar de ontvanger. De enige manier om je geld terug te krijgen is dat de ontvanger het zelf naar je terugstort.

Kan ik de gegevens krijgen van de oplichter?
    Wij mogen vanuit privacy geen informatie over de rekeninghouder verstrekken. Zodra je aangifte doet van oplichting kan de politie gegevens opvragen van de rekeninghouder die het geld heeft ontvangen. Deze informatie wordt uitsluitend gebruikt voor het (interne) onderzoek door de politie zelf.

Karin
    ABN AMRO Webcare
    consigliere002
    De enige gegevens die ik heb is de naam, M Bogers en zijn rekeningnummer NL92 ABNA 0835795039. En gaat gaat om 135 euro. Verder heb ik niks.
    ABN AMRO
    Beste Consigliere002,

De gegevens die je hebt zijn voldoende om aangifte te doen. Oplichting is echt een zaak voor de politie. Ik adviseer dan ook met klem om aangifte te doen.

Rick
    ABN AMRO Webcare
    Is al gebeurd.

consigliere002
Uiteindelijke oplossing Ze kunnen er niet al te veel aan doen.