Opgelost door ABN AMRO: OPHEFFEN rekening overleden ouders lukt niet, toezeggingen worden niet nagekomen, genante service

sad Opgelost
Jack@Vo

Het is te gĂȘnant voor woorden. Kort samengevat en in deze volgorde: Zeven telefoontjes met een wachttijd van in totaal 3 uur, 1 chat, 2 beloftes (niet nagekomen) door nabestaanden desk 1) dat ik formulier toegestuurd kreeg, 2) dat ik gebeld of gemaild zou worden door casemanager, uiteindelijk bezoek gebracht aan vestiging Neude Utrecht, EINDRESULTAAT: 8 weken verder en de rekening van mijn vorig jaar overleden ouders is nog steeds niet opgeheven(!). Er ook, op mijn aandringen door de medewerker vestiging Neude Utrecht aangemaakte klacht, wacht ik nog steeds op response.

Rekening opheffen, openstaande issues (schriftelijk) beantwoorden/uitleggen

Beste Jack@Vo,

Ik kan me voorstellen dat het je frustreert, wanneer je hier zo lang mee bezig bent en het zo moeizaam gaat.

Ik heb direct met onze nabestaanden specialisten gesproken om dit op te lossen. Graag kom ik telefonisch met je in contact om dit door te nemen. Kun je aangeven wanneer je het beste telefonisch te bereiken bent.

Beste Jan Walter,
    Dank voor je reactie. Morgen ben ik bereikbaar na 13:30.
    Groet,
    JV
    Beste Jack@Vo,

Ik ben door mijn collega ingelicht over de situatie en bel je graag op om het met je te bespreken. Ben je op dit moment bereikbaar? Dan bel ik je meteen even op.

Eilis
    Beste Jack@Vo,

Naar aanleiding van het contact gisteren hebben wij verdere informatie verkregen over hoe de situatie zo is gelopen. Graag delen we deze toelichting telefonisch met u.

Wanneer bent u hiervoor telefonisch bereikbaar?

Jack@Vo
    Er heeft een telefoon gesprek plaatsgevonden waarbij het gesprek zich uitsluitend heeft beperkt tot opheffen rekeningen. Heel toevallig zijn de rekeningen een dag na melding op Klachtenkompas opgeheven, zo ben ik zelf tot de conclusie gekomen. De ABNAMRO heeft mij dit bevestigd en ook, dat eerder opheffing niet mogelijk was om technische redenen. Mbt overige onderwerpen krijg ik binnen 3 tot 4 weken (schriftelijk) bericht van ABNAMRO, deze klachten lopen cq zijn gedeponeerd bij kantoor Neude Utrecht.
    Ik wil hier over kwijt (op deze pagina): ik vind het heel opmerkelijk dat er op een of andere manier rekeningnummers achterhaald kunnen worden op basis van deze melding op Klachtenkompas en vervolgens zonder kennisgeving rekeningen worden opgeheven. Het doel is weliswaar opheffing maar de wijze waarop aantal zaken zijn verlopen zou contact mi de eerste stap zijn.
    Verder vind ik het onwenselijk dat ik door een zeer jonge (callcenter?) medewerker wordt gebeld, die zich slecht heeft ingelezen en die meteen begint te jij-en en het gesprek eindigt met, doeg/doei.
    Jack@Vo
    En nee Jan Walter, ik ben het beu om telkens door onervaren callcenter - of nabestaanden desk - of ABNAMRO medewerker te woord te worden gestaan en soms zelfs op verkeerde been te worden gezet. Ik wil alleen spreken met senior ABNAMRO medewerker (van hoofdkantoor Amsterdam) en bij voorkeur schriftelijk, al die telefoontjes zijn me te makkelijk.
    Beste Jack@Vo,

Aan de hand van de gegevens die u bij de klacht heeft ingevuld en contact met onze nabestaandenafdeling, hebben we de lopende case bij deze klacht kunnen pakken.

Om zelf verdere handelingen te kunnen verrichten, wilde we eerst telefonisch met u in contact komen. Vandaar de vraag wanneer we u hiervoor telefonisch konden bereiken. Het kan zijn dat ons contact met de nabestaanden desk ze heeft getriggerd het al lopende proces te versnellen. Wel ben ik blij dat het gelukt is en de rekening is opgeheven.

Excuses voor het aanspreken met je/jij. Dat is een vaste werkwijze die via dit medium voor alle klanten wordt gehanteerd. Wanneer klanten aangeven getutoyeerd te willen worden, doen we dit uiteraard.

Beste Jan Walter,
    Afgelopen donderdag heb ik Walter van de(r) Lelie - ABNAmro - gesproken en zijn er een aantal zaken besproken. Via de website van ABNAmro zal ik nog een klacht sturen. En nee, contact met de nabestaandendesk heeft niemand getriggerd met mij contact opnemen, evenmin het proces versneld.
    Als zaken niet lopen zoals ze hadden moeten lopen en er spanning is, is het niet op z'n plaats om te tutoyeren. Sowieso ben ik niet gecharmeerd van populair taalgebruik via social media. De klant hoeft niet aan te geven niet getutoyeerd te willen worden, Webcare/ABNAmro medewerkers zouden moeten beginnen met u en eventueel bij een goed contact aan de klant kunnen vragen of er getutoyeerd mag worden. Niet de boel omdraaien.

Je schrijft: "Wanneer klanten aangeven getutoyeerd te willen worden, doen we dit uiteraard". Waarschijnlijk heb je het woordje: niet, vergeten in je zin.
    Ik ga zo direct de klacht "afsluiten".
    Groet,
    JV
    Beste Jack@Vo,

In die zin hoort inderdaad het woord 'niet' te staan. Bedankt voor het delen van uw gedachten betreffende het tutoyeren. Dit is een beleid vanuit de bank, dus niet iets dat ik voor u kan veranderen. Uiteraard zet ik uw bericht als signaal door richting de afdeling die hierover gaat.

Ik sluit deze melding.

Jack@Vo
Rekeningen zijn weliswaar opgeheven of het proces en kwaliteit van service zal verbeteren daar heb ik mijn twijfels over.

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?