Klacht ABN AMRO: overstap zet ABN AMRO niet stop. zeggen dat stop is

Hendrika

een jaar geleden heb ik bij de abn amro een overstap aangevraagd. ik wilde van de sns naar de ABN Amro. ik heb zelf alle bedrijven ingelicht ondanks de overstap maar naar 14 dgn merkte ik dat de ABN niet mijn voorkeur had. Ik had dus 2 banken. iedere keer als iemand mij geld stuurde naar de SNS haalde de abn amro het eraf. Ik heb gelijk aangegeven de overstap moet eraf en dat zou dan gebeuren. ik ben zelfs in filiaal geweest en vele mailtjes en telefoontjes. niets gebeurde. nu stuurde mij bitvavo mij geld naar de sns en dat kwam niet, duis ik zeg tegen dat bedrijf jullie sturen niet. ik denk ook tegengehouden door ABN. maar omdat ik nu 14 dgn geleden definitief mijn bankrekening heb opgeheven dacht ik komt het wel goed. Niets is waar, ze hebben mijn buitenlandse AOW ontvangen en weer teruggestuurd
mijn huur die weg moest hebben ze niet gedaan en ook niet doorgestuurd naar de SNS. ik krijg zoveel problemen omdat de ABN alles tegenhoudt. nu vrijdag uur lang telefonisch contact gehad en is zoals die mevrouw zei stopgezet per 3 september. ik oefen steeds omj geld naar de sns te sturen maar wordt nog steeds tegengehouden. kan klachtenkompas misschien meer bereiken dan ik al gedaan heb. ben al half jaar bezig om de overstap stop te zetten.

ik wil dat de overstap stopgezet wordt en niet alleen beloofd wordt. ik kom in financiële problemen door dit gedoe alles wat ik krijg stuurt ABN weer terug.

Bijlagen

Beste Hendrika,

Wat vervelend dat u al lange tijd problemen heeft door de Overstapservice. Vooral als hierdoor betalingen die u moet doen niet goed verlopen.

Bij de Overstapservice is het zo dat alle betalingen die nog via de "oude" rekening lopen automatisch doorgezet worden naar de nieuwe rekening. In dit geval de rekening bij ons. Ik vermoed dat door deze verwarring de problemen zijn onstaan.

Ik zie dat u in mei ook hierover een klacht heeft ingediend via deze website. We hebben toen begrepen dat u ervoor koos de Overstapservice te willen behouden. Vandaar dat er toen tijdelijk niets meer is aangepast.

Elvira
    Hendrika
    nu dat schreven jullie wel maar dat is niet zo, maar er was toen als oplossing als je zelf stuurt wordt niet tegengehouden. maar nu ik de bank definitief heb stopgezet kan ik dus niet meer zien wat de abn doet. heb geen inzage meer en geen pas en ook geen rekeningmeer want die is opgeheven. 3 sept zou het stopgezet zijn nu, maar helaas niet gebeurd.
    Hendrika
    ps alle bedrijven waren al een paar weken geleden ingelicht. mijn buitenlandse AOW redde het niet en zou volgende maand gebeuren. maar ABN heeft het terug gestuurd volgens zeggen. Ook bitvavo is nooit bij mij aangekomen. en nog een ander bedrag
    als er geen rekening meer is omdat het is opgezegd begrijp ik niet dat ze naar de SNS sturen want dat is bekend en daar sturen ze de afsluiting ook heen,\
    Hendrika
    Ik zie inmiddels wel dat uw recente verzoek tot het stopzetten van de Overstapservice inmiddels is afgerond. Het is nu alleen nog belangrijk dat u alle bedrijven die van uw rekening incasseren weer laat weten dat zij voortaan weer uw rekening bij SNS moeten gebruiken. u schrijft is afgerond maar vandaag heb ik zelf geprobeerd iets te sturen om te oefenen en niet bijgeschreven. ook een kennis wilde mij geld sturen ook niet gelukt, IS HET WEL AFGEROND|?
    Beste Hendrika,

Wanneer de rekening bij ons is opgeheven en u geen toegang meer over de rekening hebt, is ook de Overstapservice gestopt. Bedrijven kunnen geen geld meer overmaken naar deze rekening of incasso's uitvoeren.

U dient de bedrijven opnieuw aan te schrijven om aan te geven wat uw rekeningnummer bij SNS Bank is. Zij krijgen namelijk niet automatisch bericht als uw rekening bij ons is opgeheven. Pas zodra u die bedrijven informeert, zullen de betalingen weer via uw rekening bij SNS lopen.

Elvira
    Hendrika
    normaal gesproken is dat zo maar niet bij de ABN net weer heeft iemand iets gestuurd en ging niet. de overstap service is nog steeds actief
    Hendrika
    een vriendin stuurde net naar de SNS en daar wordt aangegeven er is een overstap service. ik zal een foto meesturen. dit doe ik bij de volgende opmerking als privé bericht
    Hendrika
    Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost de SNS heeft ook al contact met de ABN AMRO dat ze het moeten stopzetten ABN AMRO zegt het ligt aan de SNS SNS zegt nee ligt aan ABN AMRO maar ik ben de dupe Want eind van de maand gaan alle automatische incasso's van de SNS af maar daar komt dus geen geld binnen nog
    Beste Hendrika,

Het beste kun je hier telefonisch contact over opnemen via +31 10 241 17 20. Mijn collega's kunnen dan nakijken of de overstapservice daadwerkelijk nog actief is en deze eventueel stoppen. Via dit forum hebben wij niet de mogelijkheid om dit in orde te maken.

Gabie
    Hendrika
    het geld wat op mijn rekening bij de SNS wordt gestort blijft er nu gelukkig opstaan. Dat probleem is eindelijk opgelost. Wat wel erg lastig is, is dat och nog geld is binnengekomen bij de abn en dat terug gestuurd is naar afzender. ZOALS mijn buitenlandse AOW. ze konden het ook niet storten bij de SNS omdat ABN het er alles afhaalde tot vrijdag 10 september toen was het probleem savonds laat eindelijk opgelost. . ik heb meerder malen een afwikkeling saldo gekregen (normaal krijg je dat toch 1x) en de laatste kwam op de SNS. de andere bij de ABN. ik heb gebeld uit welke bedragen deze afrekening zou zijn dan wordt er gezegd u heeft de afschriften tot eind augustus dat is alles en wat daarna gebeurd is staat op een tussenrekening. Ik zou graag willen zien wat alles op die tussenrekening staat zodat ik een controle heb. Ook wil ik kunnen zien welke bedrijven als die er nog zijn terug gestuurd worden omdat ik geen klant meer ben. Verder heb ik vandaag de 13e september een brief gekregen die 3 september is gedateerd. dat een automatische afschrijving niet kon plaatsvinden, dit heb ik zelf al in de gaten gehouden en was allang betaald, Waar het mij om gaat is waar kan ik zoiets zien? staat dit op de tussenrekening? ik hoop dat ik de tussenrekening mag inzien.
    Beste Hendrika,

Goed om te lezen dat het initiële probleem nu eindelijk is opgelost.

Verder zie ik zie dat de rekening bij ons eind augustus beëindigd is.
    Vanaf dat moment kunnen er geen betalingen (inkomend en uitgaand) meer verwerkt worden op deze rekening, omdat deze niet meer is opgenomen in het betalingsverkeer.
    Wanneer er instanties na de opheffing nog proberen te incasseren dan ontvangt u zowel als de incassant een bericht dat dit niet meer mogelijk is.
    Wordt er een bedrag overgemaakt naar de opgeheven rekening, dan wordt deze boeking afgekeurd omdat er geen geldig rekeningnummer meer actief is. Deze boekingen worden dan teruggestuurd naar de persoon of instantie die het bedrag aan u overgemaakt heeft. Er worden dus geen boekingen op een tussenrekening van de ABN AMRO ‘geparkeerd’. Ik kan u daar dan ook geen overzicht van geven.

Mocht u naar aanleiding hiervan nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag.

Hendrika
    ik denk dat u niet weet hoe het gaat. bitvavo heeft mij geld gestort bij mijn SNS op mijn rekening. dat was op 30 augustus om 23.12. Het was mijn juiste rekening. maar omdat de ABN mijn oude overstap van een jaar geleden nog niet beëindigt had, ondanks dat ik geen klant meer was heb ik dat geld niet gezien op de rekening van de SNS omdat tot vrijdagnacht 7 september de overstap nog niet eraf was.

Dat geld is dus weer terug gestuurd kan niet anders. Bitvavo heeft het waarschijnlijk terug gestort gekregen maar ze konden niets vinden. Ik heb vandaag contact gehad met Bitvavo en die moeten om het te traceren het referentienummer hebben wanneer teruggestuurd is etc. Dit wilde ik telefonisch bespreken omdat ik in afwachting ben van de contactpersoon bij de ABN maar omdat u het niet weet hoe het in elkaar zit schrijf ik dit.

Het gaat dus niet om een betaling die binnenkomt bij ABN want ik ben geen klant meer maar ging om iets wat naar mijn juiste bank ging en ik nooit gezien heb.
    Hendrika
    kreeg net een reactie van de ABN dat ik bij de SNS moet vragen omdat ik officieel op 30 augustus al geen klant meer was. (maar ondanks dat ik geen klant meer was was de oude overstap er nog tot 7 september op en gebeurden er wel dingen)
    Beste Hendrika,

Als ik u goed begrijp dan heeft u vraag nu betrekking op het voortbestaan van de overstapservice na de opheffing van de rekening en het feit dat een bijschrijving op dit moment niet getraceerd kan worden.

Verder geeft u aan dat u zojuist contact heeft gehad met een collega. Kunt u aangeven wat u nu met hem/ haar heeft afgesproken?

Als u het prettiger vindt om dit telefonisch verder te bespreken, dan bel ik u hier graag voor op. Stelt u dit op prijs, dan verneem ik graag wanneer ik u morgen hiervoor kan bereiken.

Hendrika
    Nu het worst steeds ingewikkelder. Waarom het gaat is niet meer duidelijk. Hoop nu verder re komen met hulp van SNS wat een goede bank is
    Beste Hendrika,

In dat geval hoop ik dat de SNS u hierin verder kan helpen. Heeft u nog vragen dan hoor ik dat graag.

Hendrika
    de SNS heeft een onderzoek gedaan op de tussenrekening maar de storting die Bitvavo heeft gedaan is niet aangekomen op de SNS. ABN zegt na de 28 is niets gebeurd en er bestaat geen tussenrekening, maar het gekke is dat alles wat na 28 augustus tot in de nacht van 8 op 9 september wel degelijk dingen gebeuren door de oude overstap die normaalgesproken er allang eraf had moeten zijn.. wij hebben vanaf de 28e regelmatig geprobeerd te storten op de SNS wat niet lukte tot eindelijk die oude regeling weg was/ vanaf 9 september kon er op de SNS weer gestort worden. dus er is wel degelijk na de 28e wat gebeurd anders hadden de stortingen vanaf de 28e augustus ook op de sns rekening terecht gekomen. de storting van bitvavo was de 30e augustus en toen was dus ook het probleem nog. dus aub ABN AMRO er moet toch een tussenrekening zijn? ook aan de telefoon kreeg ik een tijd geleden het antwoord we moeten op een tussenrekening kijken. Later kreeg ik van mijn contactpersoon er is geen tussenrekening, Wat is wel en wat is niet. Mijn geld heb ik in ieder geval niet gestort gekregen. SNS neemt contact met de andere banken op.
    Beste Hendrika,

Wat jammer dat het zo moeizaam gaat. Uit uw bericht maak ik op dat SNS contact met ons zal opnemen, klopt dat? Mocht daar toch niets uitkomen dat is het nog een optie om contact op te nemen met Bitvavo. Bitvavo kan via de bank waarmee zij de betaling hebben verzonden een onderzoek laten starten.

Hendrika
    Ja sns probeert met jullie contact op te nemen. Met bitvavo is al 2cweken contact en die zeggen ze vinden niets. Ze hebben geen telefoon. ABN HEEFT ZOALS IK AL ZEI ZELFS TOEN IK GEEN KLANT WAS alles wat gestort werd weggehaald en baar afzender gestuurd. Bitvavo wil een referentienummer van het terugstorten en ABN zegt hebben we niet. BITVAVO is bij de NL35 RABO 0117 7136 78 en soms zie ik ook bonq of zoiets. Nu afwachten misschien kan abn hier iets nee.
    Beste Hendrika,

Dan lijkt het me goed dat we dan het contact van SNS even afwachten aangezien zij ook alle details van de betaling mee kunnen geven. En Bitvavo kan via de Rabobank of Bunq (afhankelijk van de bank waarmee de betaling is uitgevoerd) ook een onderzoek laten starten. De bank die de betaling verzend kan dit onderzoek starten.

ABN AMRO Webcare.
    Hendrika
    Ik heb ABN een privé reactie gestuurd.
    Hendrika
    Het is abn Zijn schuld ik heb gegevens boven water gekregen. Vanavond meer.
    Geachte mevrouw M

Wij hebben zojuist een terugkoppeling mogen ontvangen vanuit Bunq. Zij geven aan dat de transactie destijds (30-08) succesvol is ontvangen door ABN.

Het transactie ID betreft: stuur ik privé mee

U kunt uw bank het transactie ID verstrekken zodat zij de gelden correct kunnen bijschrijven op uw bankrekening.

Nogmaals excuses voor het ervaren ongemak.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Kind regards/ Met vriendelijke groet,
    Hendrika
    bovenstaande tekst van bitvavo. onderstaand van SNS.

Goedemiddag mevrouw M

Mijn collega gaf aan dat u had gebeld met wat informatie over de transactie van Bitvavo naar de ABN. Ik heb even contact opgenomen met de ABN, maar net als bij de Rabobank moet u hier zelf over bellen om de gegevens de verifiëren. Ik wil u daarom vragen om zelf even contact op te nemen met de ABN, het telefoonnummer is: 0900 0024.

Ik heb onderstaand verhaal gedaan bij de ABN en ze willen het zelfde verhaal van u horen, dus ik heb het even voor u hieronder uitgetypt.

Rekeningnummer zat in de overstap van SNS naar ABN, overstap is per 09-09-2021. Daarvoor is de rekening bij de ABN al opgeheven. (Even uw opgeheven rekeningnummer bij de hand houden) Er is op 30-08-2021 om 23:12 uur, ... euro naar de ABN rekening overgeboekt van Bitvavo met transactie ID: 8BBE1405A036C43898FFB4323E5C6B7C. Bitvavo bevestigd dat het bedrag is overgemaakt naar de ABN rekening, maar omdat de rekening is opgeheven zal dit bedrag normaal teruggeboekt worden naar Bitvavo. Dit bedrag is niet teruggeschreven naar de rekening van Bitvavo en ik heb contact gehad met de SNS en daar is ook niks bijgeschreven. Het lijkt dat het bedrag bij jullie op een tussenrekening staat.

Mocht u er niet uitkomen mag u gerust contact met ons opnemen of langs komen in de SNS winkel, dan kunnen we eventueel ook samen even bellen naar de ABN.

U mag mij ook altijd mailen en ik zal wanneer er geen vragen meer zijn volgende week nog weer even telefonisch contact met u opnemen of alles gelukt is.
    Beste Hendrika,

Ik heb op basis van uw berichten een navraag uit laten zetten bij onze administratie.
    Zodra ik een reactie van hen krijg, laat ik u dat direct weten.

Ik wacht het even af.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?