Klacht ABN AMRO: Pinautomaat neemt onnodig en onterecht pas in.

zaterdagklacht

Op 10 augustus om ca 10.30 uur ´s ochtends wilde ik pinnen met mijn ING-bankpas bij een ABN AMRO pinautomaat op het Goudenregenplein, Den Haag. Meteen nadat ik mijn pas had ingevoerd, verscheen een mededeling dat er een defect was en dat ik niet mijn pincode moest intoetsen. Dat heb ik dan ook niet gedaan, maar ik kreeg evengoed mijn pas niet terug.Gebeld naar het tel.nr dat verscheen op het display, automatisch antwoord dat als ik geen klant was bij ABN AMRO ik contact met mijn eigen bank moest opnemen. Daarna een ABN AMRO-kantoor gebeld: waarschijnlijk een tijdelijke storing en mijn pas ben ik kwijt. Nu moest ik mijn pas meteen blokkeren en een nieuwe aanvragen. Heel vervelend als de storing bij ABN AMRO ligt, en er geen enkele aanreiking wordt gegeven dit op te lossen, behalve: "Vraag maar een nieuwe pas aan". Hun apparatuur heeft een storing en de klant moet het zelf maar oplossen. Best wel stressvol op een zaterdagochtend. Gelukkig werd ik op het ING-kantoor even verderop goed verder geholpen.

Een klantvriendelijker manier om bij dit soort storingen te reageren en niet de oplossing bij de klant te leggen.

ABN AMRO
    Beste heer of mevrouw,

Ik snap dat je baalt wanneer je pas wordt ingeslikt. Passen die worden ingeslikt in geldautomaten in Nederland, worden uit veiligheid via een automatisch systeem vernietigd. Op het moment dat je pas is ingeslikt, is het van belang dat je met je eigen bank contact opneemt voor een nieuwe pas.

Uit je bericht begrijp ik dat er door een collega van mij is medegedeeld dat je met je eigen bank contact op moet nemen voor een nieuwe pas. Jouw bank is de enige die een nieuwe pas voor je kan uitgeven. Een ander antwoord of andere oplossing dan deze, kunnen we dan ook niet bieden. Ik begrijp ook uit je reactie dat na het contact met je eigen bank, dit snel was opgelost.

Het neemt niet weg dat de manier waarop dit met je gecommuniceerd wordt wel kan verschillen. Excuses wanneer dit op een niet prettige manier is gebracht, dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Janwalter
    ABN AMRO Webcare

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?