Klacht ABN AMRO: Rekening stopgezet door de bank.

edmf lammers van toorenburg

Ik ben onlangs beschuldigd van bedreiging van een abnamro medewerker en de bank heeft naar aanleiding daarvan mij laten weten dat de bank alle rekeningen binnen 14 dagen zal stoppen. De enige manier om te reageren is per post. Ik heb een brief gestuurd waarin ik mijn excuus aanbied aan de abnamro als een medewerker zich door mij bedrijgd/geintimideert heeft gevoelt. Dit is nooit mijn bedoeling geweest en heb dit ook aangegeven in de brief. Verder heb ik een verzoek ingedient om mijn rekening niet te stoppen en als de bank hier niet mee akkoord gaat mij 3 maanden te geven om mijn bankzaken elders tr regelen. Dit ook omdat mijn vrouw hoogzwanger is en 14 dagen gewoon te kort is om alles goed te regelen. Verder vind ik nog steeds dat er van bedrijgjng geen sprake was. De abnamro heeft mij ook niet laten weten wat ze precies als bedrijging zien. Ik kan de corredpondentie hier gaan plaatsen, maar ben bang dat het de relatie tussen mij en de abnamro verergerd ipv verbeterd.

Sinds de corona maatregelen zit ik als zzper in een moeilijke tijd. Ik wil alsnog een oproep doen bij de abnamro om de zaak te herzien en mijn rekeningen te herstellen.

Ook stond er geld op de rekeningen, deze zijn ook verdwenen. Graag hoor ik hoe ik die bedragen kan terugkrijgen.

Vooralnog hoop ik dat dit bericht in behandeling wordt genomen. Ik vindt het zeer spijtig dat er niet op mijn brief is gereageerd en wil ook via deze website de bank laten weten dat het stoppen van mijn rekening zeer grote financiele gevolgen heeft voor mij.

Ik zou het fijn vinden als het gesprek open ligt om er samen uit te komen.

Beste heer, mevrouw,

Bedreigingen worden door ons zeer serieus genomen. Dit kan zelfs leiden tot het beëindigen van onze klantrelatie.
    Ik begrijp uit uw bericht dat dit laatste op u van toepassing is.

Het klopt dat u schriftelijk geïnformeerd wordt, wanneer wij besluiten de klantrelatie met u beëindigen.
    Wanneer u het niet eens ben met onze beslissing dan kunt u hier bezwaar tegen aantekenen door middel van een schriftelijke reactie op de beslissing.
    Momenteel is het erg druk bij de afdeling die dergelijke bezwaren in behandeling neemt. Desondanks mag u ervan uitgaan dat uw verweer grondig bekeken wordt en dat u vervolgens schriftelijk geïnformeerd wordt over ons besluit.

Rob
    Bedankt voor uw reactie,
    Ik begrijp dat de abnamro het momenteel erg druk heeft met o.a. de corona maatregelen en heb daar alle begrip voor.

Wat ik wel vervelend vind is dat als er geen tijd is om mijn bezwaar in behandeling te nemen, maar wel mijn bankrekening is verwijderd. Ook afschriften kan ik niet meer downloaden en het bedrag op de rekeningen is ook verdwenen.

Ik hoop spoedig reactie te ontvangen van de juiste afdeling in de hoop de schade voor mij te kunnen beperken.
    Beste heer, mevrouw,

Hopelijk heeft u snel een reactie binnen en zo meer duidelijkheid over de situatie.

Janwalter
    edmf lammers van toorenburg
    Ik reageer zodat deze klacht niet gesloten wordt.

Ik ben nog in afwachting!
    Beste heer, mevrouw,

We hebben opgemerkt dat u twee klachten bij ons heeft lopen over hetzelfde. Omdat we graag het overzicht behouden, geven we voorkeur aan dat de communicatie bij een klacht gehouden wordt. Hierom zullen we niet meer op deze klacht reageren.

Rob

edmf lammers van toorenburg
Het zijn 2 compleet verschillende klachten! Het voelt alsof de abnamro mijn klacht niet wil behandelen!

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?