Klacht ABN AMRO: Rood staan

Blancobarry

Rood staan

Ik heb nu een limiet van 900 euro maar wil die verhogen maar ze zeggen dat het met geen mogelijkheid kan terwijl ik er wel genoeg voor verdien

Zou graag een goede feedback willen hebben

ABN AMRO
    Goedemorgen Blancobarry,

Wat jammer dat de verhoging van je limiet is afgewezen. Kan me voorstellen dat je hiervan baalt en je benieuwd bent waardoor dit komt.

Gaat het om een verhoging van Rood Staan? Het aanvraagproces van “Rood Staan” is geheel geautomatiseerd en alleen online te regelen. Omdat er bij dit product geen medewerker aan te pas komt, checkt het systeem of iemand wel of niet in aanmerking komt voor deze vorm van lenen of verhoging van een bestaand limiet.

Tijdens de aanvraag checkt het systeem of er aan de inkomenseis wordt voldaan. Behalve de inkomenseis, spelen ook andere zaken een rol. Denk hierbij aan woonlasten, een vastgesteld bedrag voor je levensonderhoud en huidige lening(en). Als deze berekening negatief is, wordt een verzoek afgewezen vanwege onze zorgplicht.

Hoewel ik snap dat dit erg vervelend is, kunnen we dit proces automatische proces niet handmatig beïnvloeden. Je zou in dat geval kunnen overwegen of een Privélimiet Plus een alternatief is als je toch graag meer bestedingsruimte wilt hebben. Mede doordat tijdens dit aanvraagproces wel handmatige handelingen worden verricht en er andere voorwaarden gelden, kan het zijn dat je voor deze vorm wel in aanmerking komt.

Meer informatie hierover vind je op www.abnamro.nl/privelimietplus

Ik hoop dat ik je op deze manier meer duidelijkheid heb gegeven. Mocht er toch iets onduidelijk zijn, hoor ik het graag.

Elvira
    ABN AMRO Webcare

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?