Opgelost door ABN AMRO: schandalige behandeling na fout in het systeem van de ABN Amro

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 46905
Gebruiker
chris
Datum
8 reacties

Details

De klacht

Goededag.
Door een fout in het systeem van de ABN kon mijn ex vriendin inzage blijven hebben op mijn rekening en overboeking doen zonder mijn weten en zonder dat ze bij mij op contract staat. Hierdoor is dus omdat ik dacht dat er fraude gepleegd was alles afgesloten geweest en kon ik zelf in filiaal zelf geen geld opnemen. Na een nieuwe pas was dit weer mogenlijk maar door het ontstaan van opnieuw(of nog steeds) een fout in het systeem is het gedurende 2 maanden niet mogenlijk geweest om transacties te doen dit ten tijde van kerst en aankoop van een woning. Heb volledige medewerking gegeven.
Ben hierbij slecht op de hoogte gehouden van de vorderingen en kwam er per toeval achter dat het probleem verholpen was zonder op de hoogte gebracht te zijn. Dit alles werd afgedaan met een bos bloemen en een kleine attentie. De schade en ergernis werd niet vergoed. Dit vind ik ronduit schandalig om zo met klanten om te gaan.

De oplossing

Een tegemoetkoming waar beide partijen tevreden mee zijn.

8 reacties

  1. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Geachte heer Van hulst,Uit uw bericht maak ik op dat u niet tevreden bent over de dienst verlening van ABN AMRO. U geeft dat er problemen zijn geweest met de toegang tot uw rekeningen, waardoor u niet bij uw geld kon komen.
    Ik kan begrijpen dat dit geen prettige situatie voor u is en dat het geen goed gevoel geeft, dat u niet juist op de hoogte bent gehouden. We hebben uw klacht bij ABN AMRO Webcare in behandeling. Zodra er meer duidelijkheid is, laten we dit aan u weten.Met vriendelijke groet,
    ABN AMRO Webcare
    Mw. E. Van der Molen
  2. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste heer van Hulst,Uw klacht wordt nogmaals bekeken en wij komen hier na het weekend bij u op terug.Met vriendelijke groet,ABN AMRO Webcare
    Mw. L. Rietdijk
  3. Auteur
    chris
    Datum
    Goededag
    Ik wacht uw reactie af.
    Hopend op een goede en correcte afwikkelingVrgr C van hulst
  4. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Geachte heer van Hulst,Hartelijk dank voor uw reactie. Het verzoek om uw klacht opnieuw te bekijken is 17 januari ingediend. We controleren vrijdag 24 januari de status hiervan. Zodra wij meer weten, hoort u dit van ons.Met vriendelijke groet,
    ABN AMRO Webcare
    Mw. E. Van der Molen
  5. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Geachte heer van Hulst, Inmiddels hebben we contact gehad met de afdeling Klachtenmanagement. Deze afdeling neemt uw klacht in behandeling als u het niet eens bent met de geboden oplossing van uw originele klacht.Wat gebeurt er als u het niet eens ben met het antwoord op uw klacht?Dan kunt u in beroep gaan. Dit betekent dat u ons per brief laat weten dat u het er niet mee eens bent en dat u een andere oplossing wilt. Noem in uw brief de volgende punten:-omschrijving van uw klacht
    -uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres
    -uw rekeningnummerGeef in uw brief duidelijk aan waar u het niet mee eens bent en wat voor u de gewenste oplossing zou zijn. Stuur ook kopieën van de informatie mee als dit uw klacht duidelijker maakt. Stuur de brief naar:
    ABN AMRO Bank N.V.
    Afd. Klachtenmanagement (HQ1114)
    Postbus 283
    1000 EA AmsterdamWat doet de afdeling Klachtenmanagement?De afdeling Klachtenmanagement bevestigt de ontvangst en geeft aan wanneer u antwoord krijgt. De afdeling doet opnieuw onderzoek naar uw klacht en beoordeelt het antwoord dat eerder aan u gegeven is. Hierna ontvangt u opnieuw een antwoord. Daarin staat dat:-het probleem is opgelost, of
    -het probleem nog wordt herzien, of
    -het probleem niet kan worden opgelost.Is de oplossing nog steeds niet naar uw wens?Is uw klacht hiermee toch niet opgelost? Dan kunt u een klachtencommissie inschakelen. Kijk hiervoor op de pagina Geschillen: https://www.abnamro.nl/nl/prive/abnamro/klachtenregeling/geschillen.html De verdere afhandeling van uw klacht zal dus via de afdeling Klachtenmanagement verlopen. Als wij geen reactie van u ontvangen op Klachtenkompas, dan zal uw klacht op dit forum automatisch vervallen na 2 weken.Met vriendelijke groet,
    ABN AMRO Webcare
    Mw. L. Verbruggen
  6. Auteur
    chris
    Datum
    GoededagNa het ontvangen van uw reactie zal ik een brief opstellen met hierin de klacht,schade,behandeling en tijdsduur hiervan.
    Tevens kunt u als ik het goed heb al menig punt hierover terug vinden in uw systeem. Vrgr:
    C van Hulst
  7. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Geachte heer Van Hulst,Zodra Klachtenmanagement uw klacht binnen krijgt zullen ze deze in behandeling nemen. Verdere communicatie over uw klacht zal ook via die afdeling lopen. Mocht het antwoord van Klachtenmanagement ook geen oplossing zijn dan kunt u terecht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD). Het Kifid is een onafhankelijke organisatie die klachten behandelt over financiële producten en diensten.Zie ook: https://www.abnamro.nl/nl/prive/abnamro/klachtenregeling/geschillen.html
    Uiteraard hopen wij dat u samen met Klachtenmanagement tot een oplossing kunt komen.Met vriendelijke groet,
    ABN AMRO Webcare
    G. Musters
  8. Auteur
    chris
    Datum
    Ik wacht nu af

Uiteindelijke oplossing

Auteur
chris
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy