Opgelost door ABN AMRO: spam?

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 392050
Gebruiker
simon edwin
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik krijg rare mail, spam? Als niet-klant vind ik het moeilijk contact te leggen met ABN AMRO. Toch een melding.

Nieuwe incassant gemachtigd
AA




ABN AMRO
Di 24-9-2019 14:10
U



Incassant weigeren
Geachte Simon edwin Dijken,
Na meerdere meldingen in uw mail omgeving te hebben ontvangen willen wij u erop attenderen dat u een derde partij gemachtigd heeft om periodiek geld van uw rekening af te trekken. Deze incassatie vindt over enkele dagen voor het eerst plaats. U ontvangt dit bericht zodat u kunt controleren of het terecht is.
Is deze machtiging niet terecht?
Klik dan hier om de incassant te weigeren en te storneren in uw onlineomgeving. Wij raden u aan dit zo spoedig mogelijk te doen.
Met vriendelijke groet,

Afdeling particulieren
ABN AMRO

De oplossing

ter informatie aangeboden

2 reacties

  1. Auteur
    ABN AMRO
    Datum
    Beste Simon Edwin,

    Fijn dat u de moeite neemt om dit bij ons kenbaar te maken.
    De mail die u ontvangen heeft betreft inderdaad een zogenaamde phishingmail.

    Ook wanneer u geen klant bent bij ons, maar wel een dergelijke mail ontvangt, dan wil u vragen deze door te sturen aan: valse-email@nl.abnamro.com
    Onze veiligheidsafdeling zal hier vervolgens mee aan de slag gaan.

    Mocht u hier vragen of opmerkingen hebben, dan zijn wij 24/7 ook telefonisch (0900-0024) of via Whatsapp bereikbaar (06-13660024).


    Met vriendelijke groet,

    Rob
    ABN AMRO Webcare
  2. Auteur
    simon edwin
    Datum
    Goed!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
simon edwin
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen