Klacht ABN AMRO: Structurele opgelichting via ABN rekening nummer, ABN doet niets

Lies74

Ik ben gisteren opgelicht vanaf een rekeningnummer van de ABN AMRO.
Na nader onderzoek op Google bleek dat dit al sinds 2015 aan de gang is; het regent van de klachten.

Het ging via een betrouwbare website (Etsy), via IDeal, ook nog betrouwbaar. En toen bleek ik zomaar ineens een bedrag overgemaakt te hebben via Worldpay naar dit ABN AMRO account: NL90ABNA0243287453

ABN AMRO doet: NIETS
POLITIE: aangifte gedaan, maar doet denk ik NIETS
WORLDPAY: niet te bereiken, DOET dus NIETS

Hoe kan het dat iemand al jaren mensen oplicht met een ABN account.

Ik vind dat reden voor een klacht en wil deze graag via jullie indienen. Graag advies

Vriendelijke groet, M

Politie achter eigenaar bankrekening nummer aan sturen en rekening sluiten en geld verdelen over gedupeerden

ABN AMRO
    Beste Lies74,

Wat erg dat u bent opgelicht via Etsy! Uit uw bericht begrijp ik dat de betaling via Worldpay is gedaan, Worldpay is een payment service provider die in opdracht van online bedrijven betalingen afhandelt. Het nummer wat u noemt is dus een tussenrekeningnummer en geen rekeningnummer waar het bedrag daadwerkelijk heen is gegaan. Vanuit deze rekening wordt het bedrag doorgeboekt naar de rekening van de begunstigde.

Net zoals bij alle betalingen waar u zelf akkoord voor geeft, kan deze betaling niet teruggehaald worden. Deze bevoegdheid hebben wij niet. Het terugboeken van een transactie is namelijk alleen mogelijk bij een automatisch incasso. Daarom raad ik aan om hiervan (online) aangifte te doen bij de politie. De politie kan een onderzoek starten naar de betreffende IBAN en verdere maatregelen nemen tegen de oplichter.

Gabie
    ABN AMRO Webcare

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?