Klacht ABN AMRO: Tarieven wisselen euro's naar dollar te hoog op Schiphol ABN AMRO

Barry

Op Schiphol bij ABN AMRO wisselbedrijf(exchange) 100 amerikaansedollars dollars gekocht voor 101,32.
ABN AMRO zegt dat de wisselkoers nu 0,98071 is per euro en transactie kosten van 3,25 betaald moeten worden. Dus totale kosten voor 100 dollar: €101,32.
Op internet(verschillende websites) staat de wisselkoers voor 100 dollar €87.9375221.

Ik vraag me af hoe dit mogelijk is?

Mensen eerlijke benaderen over de wisselkoers
Ik wil gedeelte van mijn geld terug

ABN AMRO
    Beste Barry,

Ik kan me voorstellen dat je raar opkijkt van deze kosten wanneer dit van te voren niet goed is gecommuniceerd. Het wisselkantoor op Schiphol brengt inderdaad extra kosten met zich mee. Hier zijn verschillende oorzaken voor. Ons advies is dan ook altijd om op je bestemming zelf in het buitenland te pinnen. Hier zitten ook kosten aan verbonden, maar deze zijn lager.

Uiteraard vind ik het jammer om te horen dat dit van te voren niet goed duidelijk is gemaakt. Ik zal hier dan ook een signaal van aanmaken, zodat wij hiervan kunnen leren.

Janwalter
    ABN AMRO Webcare
    Barry
    Ik vroeg er nog expliciet naar.
    Ik vroeg of pinnen in het land goedkoper zou zijn.
    Ze gaf aan dat dit waarschijnlijk dezelfde kosten zouden zijn.
    Bedankt voor je antwoord
    ABN AMRO
    Beste Barry,

Niet handig van mijn collega om dat aan te geven. Ik bel je graag op om te kijken of ik nog iets meer voor je kan betekenen. Wanneer ben je op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur het beste telefonisch te bereiken?

Janwalter
    ABN AMRO Webcare

Ook een klacht indienen over ABN AMRO?